21 Reacties

2 jaar geleden

Deze heb ik ook, aangevuld met zorg beter en daaronder valt al het aanvullende; dus niet medische bevalling in het ziekenhuis. Dat valt niet onder de basisverzekering

2 jaar geleden

https://www.asr.nl/verzekeringen/zorgverzekering/zwangerschap-en-geboorte Ik zie hier: Een poliklinische bevalling in het ziekenhuis of een geboortecentrum Je bevalling wordt betaald vanuit de basisverzekering alleen betaal je zelf de eigen bijdrage. Als je een aanvullende verzekering hebt bij a.s.r. of a.s.r. Ik kies zelf dan wordt die eigen bijdrage voor je vergoed.  De eigen bijdrage voor een poliklinische bevalling is: € 38 per dag en alles dat het ziekenhuis/geboortecentrum boven de € 236 declareert.

2 jaar geleden

Je krijgt in de basis, zonder medische indicatie totaal (voor jou en de baby) 236 euro vergoed per dag* . Daar boven moet je zelf betalen en het is vaak duurder of beter gezegd altijd. Dus daar zal het bedrag vandaan komen. Maar uiteraard zorg wel dat je je zorgverzekering nog wel er even over spreekt voor een duidelijke uitleg. * mits asr (ditzo) ene contract heeft met het ziekenhuis waar je lag. Dus ben bang… dat het hem niet word. Je kunt uiteraard de kosten we opvoeren bij de inkomsten belasting. Ook die van de kraamzorg eigen bijdrage bijv. Als je boven het drempel bedrag komt zie je er tenminste nog iets van terug.

2 jaar geleden

Ja ik had dus de zorgbasis met 3,50 pm extra genomen omdat ik dacht dat het dan werd vergoed🙈. Wist dat het vanuit alleen de basis verzekering niet wordt vergoed idd...

2 jaar geleden

Ik ben ook verzekerd bij Ditzo en heb geen extra kosten gehad. Op de website staat bij de standaard verzekering: Wat krijg je vergoed? “Gecontracteerde zorg De verloskundige zorg bij een poliklinische bevalling zonder medische noodzaak krijg je vergoed. Voor het gebruik van de verloskamer in het ziekenhuis of het geboortecentrum krijg je een vast bedrag van €236* per dag vergoed. Declareert het ziekenhuis een hoger tarief dan betaal je alles boven €236 als eigen bijdrage.” Bij de aanvullende verzekering staat vervolgens: “Wat krijg je vergoed? Je krijgt de eigen bijdrage en het bedrag boven de maximale vergoeding volledig vergoed.” Je had die dus extra moeten afsluiten/toevoegen om volledig ingedekt te zijn tegen deze kosten.

2 jaar geleden

Reactie op pokpijn

Ja ik had dus de zorgbasis met 3,50 pm extra genomen omdat ik dacht dat het ...
Sorry ik dacht dat je met zorg basis, de basis verzekering bedoelde ! 😅 dan bellen! Tip: mocht je in het keuzen menu een keer wat moeten inspreken ‘spreek kort u vraag in’ bijv - zeg dan ‘medewerker’ dan pak je de short cut. Werkt overigens bij alle telefoon centrales ssssst

2 jaar geleden

Reactie op pokpijn

Ja ik had dus de zorgbasis met 3,50 pm extra genomen omdat ik dacht dat het ...
Kan het dan niet zijn dat je de factuur zelf nog moet indienen bij de zorgverzekeraar? Dat moest ik ook met de factuur van de kraamzorg om de eigen bijdrage ook vergoed te krijgen.

2 jaar geleden

Reactie op Galectix

Kan het dan niet zijn dat je de factuur zelf nog moet indienen bij de zorgv ...
Nee er staat dat hij al is ingediend en dat dit het resterende bedrag us van het ziekenhuis zelf.... maar ik had het inderdaad ook bij de kraamzorg, die is uiteindelijk wel betaald.

2 jaar geleden

Heb je de rekening vanuit het ziekenhuis ontvangen? Dan kan je deze inderdaad nog indienen bij je zorgverzekeraar. Ik had dit precies zo en kreeg van Ditzo alles uitgekeerd. Wel lekker omslachtig, maar zo zonde als je het niet declareert.

2 jaar geleden

Reactie op mamavanevje

Je krijgt in de basis, zonder medische indicatie totaal (voor jou en de bab ...
Das niet waar let op! Als de kosten onder eigenbijdrage vallen, dan kan je het niet opgeven!!

2 jaar geleden

Is het de eigen bijdrage? Want ik had medische indicatie maar moest wel over de medicijnen die in het ziekenhuis gebruikt zijn eigen risico betalen (vgz overigens)

2 jaar geleden

Reactie op Tantebieb

Das niet waar let op! Als de kosten onder eigenbijdrage vallen, dan kan je ...
Heb je helemaal gelijk in, die eigen bijdragen van de zorgverzekering wet valt daar inderdaad buiten. Mijn fout

2 jaar geleden

Reactie op Ina33

Dit bericht is verwijderd
Ik heb het even opgezocht het is een beetje grijs, dat wel - maar valt inderdaad onder het is niet de bedoeling. Wat valt eronder: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zorgverzekering/vraag-en-antwoord/wanneer-eigen-bijdrage-zorgverzekering Wat mag je niet/wel aftrekken: Eigen bijdragen die bij de bovenstaande is gespecificeerd niet. https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/belastingaangifte/content/overzicht-zorgkosten-2023

2 jaar geleden

Reactie op mamavanevje

Ik heb het even opgezocht het is een beetje grijs, dat wel - maar valt inde ...
Ja my bad, het is inmiddels veranderd! Had mn comment al weggehaald 😊

2 jaar geleden

Ja!! Staat wel op de factuur wat niet vergoed is door je zorgverzekering. Weet je, ik dien het gewoon in en hoor het wel! Thanks voor het meedenken

2 jaar geleden

Met mijn bevalling werd het een spoedje met de ambulance naar het ziekenhuis. Hier kreeg ik ook de rekening van! Iets van 900 euro (eigen risico) ook verzekerd bij ditzo (a.s.r)

2 jaar geleden

Reactie op MommyRoos

Met mijn bevalling werd het een spoedje met de ambulance naar het ziekenhui ...
Ja, dat valt inderdaad onder het eigen risico..

2 jaar geleden

Reactie op pokpijn

Ja!! Staat wel op de factuur wat niet vergoed is door je zorgverzekering. W ...
Ben benieuwd!

2 jaar geleden

Reactie op MommyRoos

Met mijn bevalling werd het een spoedje met de ambulance naar het ziekenhui ...
Phoee das zuur! Ben je dan niet gewoon medisch? Of werkt dat zo niet?

2 jaar geleden

Reactie op missyb

Phoee das zuur! Ben je dan niet gewoon medisch? Of werkt dat zo niet?
Voor een ambulanceritje moet je altijd zelf betalen (je eigen risico)!