13 Reacties
2 jaar geleden
Wat vervelend om te horen! Om je mogelijk een beetje gerust te stellen: mijn man en ik hebben ook heel weinig seks ondanks dat ik meer zou willen. Het is hier echt ook gewoon vanwege tijd en met de kleine is hij (of ik) vaak gewoon te moe. Misschien is dat toch ook het geval voor je man, maar weet hij dat niet goed te verwoorden?
Anders kan ik je aanraden om je man te vertellen wat je hier hebt geschreven: dat je je graag aantrekkelijk wil voelen, maar dat hij je nu dat gevoel niet geeft. En dat je graag meer seks zou hebben, maar het jammer vindt om het steeds vanuit jou te moeten laten komen.
Natuurlijk moet niemand iets doen wat ze niet willen, maar door de communicatie te openen kan het al helpen.
2 jaar geleden
Oefff ik begrijp je helemaal, ik loop hier ook tegen aan. Mijne is alleen niet zo direct dat hij iets zegt over mijn buik of uiterlijk ofzo. In de zwangerschap deed hij dat wel, maar toen was ik ook echt veel aangekomen. Ik ben niet echt onzeker meer, wel geweest, want ik heb de kilo's er wel weer af. Maar wel straie en hangtieten eraan overgehouden. En ik vraag mij ook af of dit wel ligt aan het uiterlijk.
Ik heb het nu 4x gedaan. Waarvan de eerste 3x vanuit mijn initiatief kwam. En daar hou ik al niet van. Ik wil dat de man mij laat voelen dat hij mij wil.
Ik heb wel 100x indirecte en directe hints gegeven. Wat een frustraties krijg ik daarvan hey. Dus ik word dan echt een zeikwijf, wat het nou ook niet aantrekkelijker maakt. Denk dat die discussies en snauwen ook wel meespelen in zijn libido. Maar die ontstaan juist doordat ik mij geliefd en gewild wil voelen. Waarom begrijpt die man dat niet 😵💫
Maar ik moet zeggen, mijn kind is gisteren voor het eerst uit logeren gegaan. En ik ben uitgegaan en hij ging werken. Later samen geslapen en ik voelde mij voor het eerst weer echt vrouw en kwam het initiatief van hem. Ook vandaag toonde hij meer toenadering door te knuffelen enzo. En we gaan bijna een paar dagen met z'n 3en op vakantie. Ik hoop dat dit ook wat verbetering brengt.
En zo niet, dan weet ik ook niet hoe ik dit vol ga houden. 😅
2 jaar geleden
Wat vervelend dat je je zo voelt! Wij hebben ook minder vaak seks (want, echt waar, minder tijd!) en omdat we vermoeider zijn en misschien is het ook iets hormonaals. Mannen hebben ook hormonale veranderingen en daar past minder zin in seks ook bij. Waarmee ik maar wil zeggen, misschien is het wel echt waar wat je partner zegt en spreekt je eigen onzekerheid hier ook een woordje mee? Dit is trouwens ons vierde kindje tot nu toe ging de frequentie van seks bij ons vanzelf weer omhoog als het kindje ouder werd en wij wat wakkerder. Hopelijk bij jullie ook!
2 jaar geleden
Reactie op Lauwwie
Oefff ik begrijp je helemaal, ik loop hier ook tegen aan. Mijne is alleen n ...
Ja dat dus. Ik wil mkj geliefd voelen, hoezo moet ik het elke keer zeggen? Voor een vrouw is het belangrijk dat zij zich aangetrokken voelt. Misschien vindt hij mij niks meer he, dat kan ook. En nee kk ben niet dik ik bedoel dat ik al mn zwangerschapskilos kwijt ben. Uiteraard beetje hangbuik/tieten en striae’s, maarja dat is normaal. Ik vind het kut wordt er verdrietig van dat hij niks doet en geen initiatief neemt, ook geen lieve mooie woorden. Ik heb het zo ook openlijk gezegd maar zie geen verbetering ofzo.
2 jaar geleden
Reactie op Tantebieb
Ja dat dus. Ik wil mkj geliefd voelen, hoezo moet ik het elke keer zeggen? ...
Ja, ik herken het. Op het begin was ik nog heel afwachtend, maar uiteindelijk heb ik al mijn frustraties eruit gegooid en alles gezegd wat ik denk en voel. Dan zou je denken dat ie je begrijpt, maar nee hoor. En als het vanuit mij komt, nadat ik er al zovaak wat van heb gezegd, voelt het ook enorm geforceerd. Dus van die 4x is het ook echt niet WOW geweest zoals ik me vroeger voelde.
Ik denk vooral dat het voor elke vrouw die net een kind heeft gekregen, zo enorm belangrijk is om zich geliefd en gewild te voelen. We zijn nu een stuk kwetsbaarder geworden, tenminste ik wel.
Ik heb ook wel heel erg de neiging om hem te vergelijken met hoe hij op het begin van onze relatie was. Die lieve man die zoveel moeite voor mij deed. En die gedachte over hem steeds maar vast blijf houden om de hoop erin te houden dat dat nog weer komt ofzo. Het lijkt wel alsof hij denkt, ik heb haar toch al, ik hoef geen moeite meer te doen.
En dan kunnen er nog genoeg mannen op straat of waar dan ook naar je kijken, je hebt eigenlijk maar bevestiging nodig van 1 persoon.
Kon ik het maar begrijpen. Ik krijg ook alleen maar te horen, ja druk met werk, moe, kind enz. En hij zegt: ik heb geen seks nodig. Bullshit, en anders, hallo ik wel. Maar ik geef het nog wel even de tijd. Ik wil wel mijn best doen of dichter naar elkaar toe te groeien weer.
2 jaar geleden
Reactie op Lauwwie
Ja, ik herken het. Op het begin was ik nog heel afwachtend, maar uiteindeli ...
Precies dit wat je omschrijft. Ik begrijp het niet, niet highclas bedoeld echtniet, maar buiten kijken mannen wel (ik zie er jong en dun uit). Dan denk k wrm ziet hij niks in mij? Althans zo voel ik het. Je zou denken dat vrouwen geen zin hebben en mannen bij zn vrouw plakken. Maar lijkt andersom te zijn. Ik kan hier moeilijk mee omgaan. Uiteraard doe ik niks, maar merk dat ons band ook daardoor achteruit gaat, en nee bedoel niet alleen door sex maar ook dagelijks hoor niks liefs aantrekkelijks? Dit is toch niet gezond voor ons beide.
2 jaar geleden
Reactie op Tantebieb
Precies dit wat je omschrijft. Ik begrijp het niet, niet highclas bedoeld e ...
Ja een man heeft toch ook behoefte. Ik weet hoe de mijne was voordat ik zwanger was. Gewoon een hoog libido. En ik weet dat hij ook echt wel om zich heen kijkt naar vrouwen. Maar iemand zegt dat het de hormonale veranderingen zijn bij de man. Ik ga mij daar eens in verdiepen. Misschien dat ik het dan beter kan begrijpen. Maar mijn libido is nog wel even hoog als voor mijn zwangerschap. Het wordt alleen gekillt door hem. Maar daardoor begrijp ik het dus ook niet als dat bij hem wel om zo'n reden kan zijn veranderd.
Ik heb hem zelfs gevraagd of hij homo is geworden. Ik weet dat hij het niet is, maar wilde echt mijn boodschap doordringen. Die viel wel verkeerd bij hem, maar dan nog krabt hij zich niet ff achter zijn oren waar het vandaan komt. 😂
2 jaar geleden
Reactie op Tantebieb
Precies dit wat je omschrijft. Ik begrijp het niet, niet highclas bedoeld e ...
Ja en alleen al een kus of een lief woordje kan je gevoel al zo anders maken he. Ik heb hem gezegd dat hij mij voortaan een kus moet geven wanneer hij weggaat. Net zoals 'vroeger'. Wel weer iets wat ik weer uit mijzelf moest zeggen. En hem eerst vaak aan moest laten herinneren om niet te vergeten. Maar nu doet hij het uit zichzelf. Stiekem zie ik dit al als een vooruitgang. Het zit hem echt in die kleine dingen. Ik blijf nog geduldig (met soms uitschieters haha)
2 jaar geleden
Ik wil gewoon even de andere kant belichten, misschien dat dat je ook wat beter kan doen voelen.
Wij hebben hier nog altijd geen seks gehad. En dat komt volledig door mij. Ik weet dat m'n man wel zou willen, maar hij pusht me hier ook niet in, waar ik hem heel dankbaar voor ben.
En het heeft er echt echt echt niks mee te maken dat ik hem niet meer aantrekkelijk vind ofzo. Mijn libido is momenteel gewoon echt onbestaande door vermoeidheid en tijdsgebrek. En dat is écht zo. Heeft niks te maken met hoe aantrekkelijk ik m'n man vind of dat ik hem nog graag zie. Gelukkig begrijpt hij dat. Misschien is dat bij je man dus ook wel echt zo en kan het er even gewoon niet bij. Dat kan echt!
2 jaar geleden
Ik ben bijna 15 weken geleden bevallen en in de tussentijd pas 1 keer seks gehad. Vond het ook niet bepaald fijn, best pijnlijk zelfs. Zit dan ook niet te springen voor een volgende keer😂
Het is wel belangrijk om in gesprek te blijven met elkaar hierover. Dat je geen miscommunicatie krijgt
2 jaar geleden
Ik zag deze link. Wel interessant om te lezen. Nu kan ik het misschien wat beter plaatsen. Inderdaad de hormonale veranderen bij een man kunnen meespelen. https://howaboutmom.nl/vier-redenen-waarom-jonge-vaders-ook-minder-zin-in-seks-kunnen-hebben/