14 Reacties

3 jaar geleden

Zeker ervaring mee helaas.. geen tips.. het helpt om al wat eerder in bed te gaan liggen en podcasts ofzo te luisteren in het donker.. maar echt goed slapen lukt helaas niet. Ik had bij de vorige zwangerschap gevraagd of er een veilige slaappil o.i.d. was en dat mocht ik toen inderdaad ook niet behalve toen ik lichte weeën had

3 jaar geleden

Zeker ervaring mee helaas.. geen tips.. het helpt om al wat eerder in bed t ...
Pff het is echt een verramping gewoon. En ik heb ook van alles al geprobeerd maar als ik dan eindelijk slaap moet ik weer plassen en krijg ik last van voorweeën 😑 normaal ben ik echt niet van het klagen maar ik ben er echt zo klaar mee

3 jaar geleden

Ik heb vorige zwangerschap een paar keer een slaaptablet gekregen, omdat ik al weken niet meer sliep door carpaal tunnel syndroom. Kreeg toen (volgens mij) oxazepam. Tegen mij zeiden ze dat het geen kwaad kon, maar liever niet elke dag te gebruiken .en ze willen je natuurlijk zo uitgerust mogelijk de bevalling in laten gaan. Bij mij had ik niet het idee dat het hielp, dus ben ik er na 2 x proberen mee gestopt.

3 jaar geleden

Reactie op Inge1992

Ik heb vorige zwangerschap een paar keer een slaaptablet gekregen, omdat ik ...
Ik heb helaas heel veel negatieve ervaringen van mijn omgeving door oxazepam dus omdat te gaan slikken tijdens me zwangerschap zie ik ook echt niet zitten en daar word je nog suffer van overdag 😔

3 jaar geleden

Reactie op Rowaan

Pff het is echt een verramping gewoon. En ik heb ook van alles al geprobeer ...
Uch ja heeeel herkenbaar.. ben ik bijna weg komt de plasdrang opeens 😅 probeer ik dan te negeren maar dat werkt toch niet haha

3 jaar geleden

Reactie op Rowaan

Ik heb helaas heel veel negatieve ervaringen van mijn omgeving door oxazepa ...
Is het geen mogelijkheid om een nachtje ‘je plat te laten spuiten’ in het ziekenhuis? Zodat je een nachtje echt ff goed bij kan tanken? Dan kun je ook al veel meer aan. ( weet niet of dat mogelijk is als je bij verloskundige loopt) Vorige zwangerschap 1 x gedaan, pijn en slaapmedicatie gehad, en dat was z’n opluchting. (3 dagen later bevallen, en was een stuk uitgeruster) Bij deze zwangerschap gaf de gynaecoloog aan, dat als het nodig zou zijn, ze me op het laatst, elke week wel een nacht wouden opnemen. Omdat uitgerust je bevalling ingaan zo belangrijk is. ( ik had een depressie gekregen na de geboorte, dus ze willen er alles aan doen om het dit keer niet zo ver te laten komen)

3 jaar geleden

Ik heb temezepam slaappillen en heb een keer in het ziekenhuis geslapen, kreeg morfine tegen de pijn (bekken) en een slaapmiddel! Ze doen het niet als de risico’s te groot zijn. Het is geen permanente oplossing maar voelde me wel even beter

3 jaar geleden

Ik denk dat je toch even de voors en tegens tegen elkaar moet afstrepen. Je geeft aan helemaal OP te zijn en niet meer te kunnen. De enige oplossing die er is , is een slaap pil die je voorgeschreven is. Neem je die niet , zal je zo verder “tobben” tot de bevalling. Inleiden te vroeg is ook niet best . En ook niet als je al zo moe bent . Mijn tip; neem er eentje , al slaap je maar 1 nacht weer goed. Dan heb je die te pakken. Kun je t na een paar dagen nog eens doen! Sterkte!

3 jaar geleden

Reactie op Inge1992

Is het geen mogelijkheid om een nachtje ‘je plat te laten spuiten’ in het z ...
Ja ik heb de verloskundige nog niet gesproken erna hun waren maar tot 1 uur bereikbaar maar ik ga ze sowieso morgen vroeg gelijk even bellen om andere opties te bespreken want ik vind het wel echt belangrijk dat ik uitgerust de bevalling inga en ook echt bang ben dat ik het niet ga trekken naar me bevalling als ik zo vermoeid ben.

3 jaar geleden

Ik was bij mijn vorige zwangerschap na 40-41 weken helemaal in de war van alle verschillende meningen over inleiden of wachten, waardoor ik ook bijna niet meer sliep. Zat alleen maar te tobben. Heb toen twee keer tamazepam gekregen en dat was echt hemels. Even niet malen en paar uur echt goed slapen. Mijn zoon is helemaal gezond en wel geboren. Denk dat het gezonder voor hem was dat ik een beetje meer uitgerust was dan al die zorgen en stress.

3 jaar geleden

Ik mocht 1x in de week een slaappil om bij te slapen. Temazepan. Kindje is kerngezond

3 jaar geleden

Ik heb op voorschrift van de gynaecoloog voor 2 weken om de dag een pil temazepam gekregen. Ik had al 3 weken niet meer dan een uur per nacht geslapen en zelfs die was onderbroken. Ik heb het nu 3x genomen en omdat het een inslaper is en geen doorslaper heb ik de afweging gemaakt het in te nemen. Ik slaap er ongeveer 3/4 uur op. Wereld van verschil in functioneren. De andere optie die open staat is slapen in het ziekenhuis met zwaardere pijnmedicatie en doorslaper. Maar voor nu is de temazepam voldoende om niet om te vallen. Niet slapen van mama is ook schadelijk voor de baby en met mijn eerste bevalling was ik zo. Ontzettend uitgeput Voordat het werkelijk begon dat ik echt spijt had dat ik toen de medicatie geweigerd heb.

3 jaar geleden

Ik heb zelf ook de temazepam voorgeschreven gekregen en ik heb het ook heel lang uitgesteld met innemen omdat ik ook bang ben/was dat de baby er iets van zou meekrijgen. Zowel de gyn als de psychiater van het zkh hebben aangegeven dat zolang je het niet regelmatig inneemt het niet schadelijk kan zijn voor de baby of dat je baby ontwenningsverschijnselen krijgt. Alleen bij langdurig gebruik. Dus 1x in de week even bijtanken kan geen kwaad zeiden ze. En zelfs als dat niet zou werken dan zou ik in het zkh mogen overnachten waarbij ze een sterker middel konden geven. Dus heb nu mijn angst losgelaten en als het echt niet meer gaat neem ik een temazepam in. Want oververmoeid een bevalling en 4e trimester ingaan is echt geen pretje.. Doe wat voor jou uiteindelijk goed voelt!

3 jaar geleden

Dankjewel voor jullie berichtjes ik heb even overlegd met de verloskundige en ik ga eerst valeriaan proberen als dat echt niet helpt ga ik een paar dagen die van de dokter innemen