108 Reacties

één maand geleden

Helaas kan ik niks positiefs zeggen momenteel.. vanaf donderdag gaat slapen overdag met veel moeite.. vanochtend na ruim 1.5uur geslapen voor 30min, vanmiddag na ruim 1uur proberen haar eruit gehaald en smiddags rond half 5 maar een powernap laten doen.. slapen overdag gaat dus ook erg moeizaam. Nachten gingen stukken beter dus ik hoop dat dat zo blijft 🤞🏼

één maand geleden

Hier ook. Merken het niet aan de dutjes overdag of het in slaap vallen, wel zijn de nachten sinds 2 weken weer HEEL gebroken.. elk uur wordt hij al jammerend/huilend wakker en het enige wat helpt is hem even aanleggen (we slapen standaard samen). Zijn tutje weigert hij resoluut, telkens ik het hem wil geven slaat hij het gewoon weg. Ik kan het niet meteen linken aan iets in zijn motorische ontwikkeling, want stappen gaat al behoorlijk vlot. Misschien is het het praten, want momenteel is alles 'ta' 🙃 of een andere mentale ontwikkeling. We kunnen maar hopen dat het snel passeert 🤞

één maand geleden

Ik weet niet of je het bij ons nog een 8 maand slaapregressie kan noemen want ze is ondertussen bijna 1. Voor die tijd ging het gewoon nagenoeg perfect. Ze slaapt nu overdag 1 a 2 (soms) keer en dan in totaal een uur of 1.5, met wat uitschieters. Er zijn ook best wat dagen dat ze overdag maar 30 minuten slaapt. Ze is om 06:00 wakker en gaat om 19:30 naar haar eigen bed. Voor 00:00 is ze al zo’n 4 keer wakker en ze belandt dan bij ons in bed. 🥳😮‍💨

één maand geleden

Dit net getypt in een ander topic…: Pff klokslag 3 uur zit ik weer beneden, elke nacht is ze tegen 3 uur wakker tot een uur of 5… is dit echt een sprong? Meerdere kindjes hier last van? Er is niets veranderd in haar slaapritme of eet/drink schema. Dit is de zoveelste nacht op rij dat ze huilend wakker wordt, niet rustig meer wordt en eindstand we beneden zitten met een kindje die moppert omdat ze moe is maar niet gaan slapen en uiteindelijk 2 uur zit te spelen

25 dagen geleden

Ohhh help hier dus ook. In combinatie net een doorkomen kies is het hel. Ben er vanacht 4x uit geweest en heb denk ik 3 uur vast achter elkaar geslapen. Dit duurt nu 2 weken en ik ben gesloopt. Hopelijk is het snel beter😴

25 dagen geleden

Reactie op Marielltsje591

Ohhh help hier dus ook. In combinatie net een doorkomen kies is het hel. Be ...
Oh bah… dan heb ik nog even te gaan, die van mij is dan echt wakkker dus wij zitten elke nacht beneden, bij haar komen ook 2 onderste hoektanden door!

25 dagen geleden

Jaaa ik vind deze ook intens. In combinatie met zesde ziekte is het best wel goed kijken wat is last en wat is de sprong. Want slapen is dramatisch maar dat lees ik bij jullie ook. Zijn jullie kindjes ook zo aan het gillen?? Heel anders huilen ineens maar echt gilletjes maken? Soms moet ik ook een beetje lachen want die kleine meid kan soms ook zitten en dan huilen zo met haar schouders naar voren en hoofdje in elkaar en dan diep snikken 😄 ik vroeg mij dus af of jullie dat gillen herkennen. Is eigenlijk alleen s nachts. En al een kies krijgen wauw dat lijkt me ook heftig! Voor je kindje maar ook voor mama. Succes! Die andere sprongen hebben we ook doorstaan maar man.. heftig ja

25 dagen geleden

Reactie op Dae

Jaaa ik vind deze ook intens. In combinatie met zesde ziekte is het best we ...
Gillen doet ze hier niet maar wel heel anders huilen/krijsen tot diep snikkend toe, alleen ‘s avonds en ‘s nachts! Vannacht was het weer ellende… ik vraag me echt af of ik iets over het hoofd zie of dat het echt de slaapregressie is. Ik geef alleen makkelijk toe en neem haar dan mee naar ons bed zodat we zelf ook enigszins nog slapen, maar goed zal niet in ons voordeel werken op lange termijn Sterkte ermee nog!

25 dagen geleden

Reactie op Yanaaaa

Gillen doet ze hier niet maar wel heel anders huilen/krijsen tot diep snikk ...
Dat huilen is ook vooral 's nachts bij ons. Telkens hij wakker wordt wil jij aan m'n borst maar dat is wel erg vermoeiend elk uur.. als ik dan weiger en hem anders wil troosten is het drama. We beginnen na 3 weken ook alles in vraag te stellen of we dingen moeten aanpassen: heeft hij te veel plaats? Ligt het aan de pyjama zonder voetjes? Heeft hij te koud/te warm? ...

24 dagen geleden

Reactie op Yanaaaa

Oh bah… dan heb ik nog even te gaan, die van mij is dan echt wakkker dus wi ...
Vreselijk he.. we hebben haar vanacht een zetpil gegeven, omdat wij dachten misschien heeft ze wel kiespijn. En ja hoor eindelijk 1 nacht doorgeslapen🤗 nu is dit natuurlijk niet de manier en vanacht doen we geen zetpil (ik ben morgen vrij) maar toch, dan is het toch de kies denk ik

24 dagen geleden

Reactie op Dae

Jaaa ik vind deze ook intens. In combinatie met zesde ziekte is het best we ...
Ja. En ik gok dat er onder ook 1 doorkomt. Ze zit steeds met haar vingertje onder te voelen. Boven is een wit puntje er nu door.. maar ook al een paar dagen.. schiet niet echt op dus😵😴

24 dagen geleden

Reactie op Yanaaaa

Gillen doet ze hier niet maar wel heel anders huilen/krijsen tot diep snikk ...
Ja dit herken ik wel. En vooral dat je denkt 'wat zie ik nou niet?!' vooral omdat ze nu dan die zesde ziekte heeft denk ik wel eens heb je pijn? Zie ik iets niet? Of inderdaad tandjes want ik zie onder twee puntjes. En als ze zo aan het huilen/krijsen is haal ik haar even uit bed, soms even een klein flesje geven maar als ik haar wilt troosten gooit ze zich zelf soms helemaal naar achter: super dramatisch in mijn ogen 😉 dus hou ik haar stevig tegen me aan en daar wordt ze soms dan rustig van en kan ik haar wegleggen. Of ik ben het vergeten maar ik kan me niet herinneren dat een sprong eerder zo heftig was. Sprong 5 vond ik ook een lastige want die slaap regressie hebben wij niet zo erg gehad

24 dagen geleden

Reactie op Dae

Ja dit herken ik wel. En vooral dat je denkt 'wat zie ik nou niet?!' vooral ...
Ja die combi is natuurlijk helemaal hels! Ik hoop zo op een betere nacht…. Ga de nacht al met buikpijn tegemoet

24 dagen geleden

Reactie op Yanaaaa

Ja die combi is natuurlijk helemaal hels! Ik hoop zo op een betere nacht…. ...
I feel you. Ik heb net tegen haar gezegd: zullen we weer een keertje door slapen 😉

24 dagen geleden

Reactie op Yanaaaa

Ja die combi is natuurlijk helemaal hels! Ik hoop zo op een betere nacht…. ...
Oh dat ken ik ook.. sinds een dag of 3 ontzie ik het me echt om de nacht in te gaan uit angst hoe vaak we nu weer wakker gaan zijn

24 dagen geleden

Pfff hoelang duurde dit alles in totaal bij jullie?? Hier is ongeveer 4 weken geleden die sprong begonnen en zou over een dag of 5 afgelope zijn maar die sprong/ regressie lijkt alleen maar erger te worden.. ben doodmoe 🫠🫠 .

24 dagen geleden

Ja hè, we dachten net dat het aardig ging met de nachten en toen weer niet… We merken hier dat ze soms ook duidelijkheid nod ig heeft: we komen om de paar minuutjes kijken, maar we halen je niet uit bed. Maar soms is het wel weer haar kies en helpt bv een zetpil. En soms hebben we geen idee…

24 dagen geleden

Reactie op EsR2017

Pfff hoelang duurde dit alles in totaal bij jullie?? Hier is ongeveer 4 wek ...
Hier net pas een week.🥹

24 dagen geleden

Reactie op Yanaaaa

Ja die combi is natuurlijk helemaal hels! Ik hoop zo op een betere nacht…. ...
Hoe is de nacht gegaan? En bij andere mama's? Hier was het weer 04.50 huilen/krijsen maar niet achter elkaar. Even een gilletje en weer stil. Op de babyfoon zagen we dat ze nog erg moe was dus even aangekeken. Na drie gilletjes (10 min verder) was ze weer in slaap gevallen 🙌 gisteren uit bed halen was grote drama, dit is toch wel een kleine overwinning l. Ben benieuwd hoe het jullie is vergaan.

24 dagen geleden

Hier ook een goede nacht! Af en toe huilen maar nu wel te troosten en sliep in haar eigen bed!! Ik hoop dat dit door zet haha