7 Reacties
2 jaar geleden
Ik zit ook midden in dit drama. Dit tabelletje van de Hema helpt me een beetje.

2 jaar geleden
De slaapkamer van onze dochter is tussen de 19-22 graden. Afhankelijk daarvan kleed ik haar aan. Met 19 graden doe ik haar een romper korte mouw, dikkere pyjama aan en slaapzak 0,5 tog.
Gaat het meer richting de 22 graden, dan een romper korte mouw, pyjama korte mouw en slaapzak 0,5 tog.
Mocht je 0,5 tog te koud vinden, kan je ook voor 1 tog gaan. Die zijn net wat dikker.
Je hoeft niet perse alle tog-waardes in huis te hebben. Je kunt beter spelen met de kleding die ze eronder dragen.
2 jaar geleden
0.5 is prima bij 22 graden. Bij koudere nachten kun je ook een shirtje aan geven of een lakentje er over.
2 jaar geleden
Ik heb vorige week deze gehaald:
https://www.prenatal.nl/babykamer/slaapzakken/prenatal-slaapzak-hydrofiel-1441120040.html?dwvar_1441120040_kleurnaam_60=Midgreen&cgid=282#start=1
Voelt niet zo dun (2 lagen stof) maar is wel 0,5 tog. Ben er echt heel blij mee! Onze slaapkamer is 22-23 graden (eindelijk weer, was minimaal 27 met die hitte馃サ). Maar met de ventilator zachtjes aan (niet op hem) en het raam open kan het koeler aanvoelen, dus hij slaapt nu met een lange mouwen romper of shirt. hij heeft snel last van de warmte heb ik gemerkt maar hij slaapt nu toch heerlijk, alleen koude handjes soms (wat me juist verbaasd!)馃お