9 Reacties

2 jaar geleden

Ik doe het de eerste keer in de wasmachine met programma handwas. Dat doe ik ook met de rest van het zachte speelgoed 1x in de 1 á 2 weken. Zullen vast wel richtlijnen zijn hoe vaak je het schoon moet maken, dit doe ik meer op gevoel.

2 jaar geleden

Ik heb het wel gedaan, met een beetje afwasmiddel en goed nagespoeld met water

2 jaar geleden

Zachte knuffels etc gaan hier ook in de wasmachine. Probeer dat wel 1 keer per 2 weken te doen. Soms iets vaker, ligt er ook een beetje aan of de kleine eroverheen heeft gespuugd 🤣

2 jaar geleden

Ik maak het wel schoon. Zacht in de handwas en hard speelgoed even afwassen of sommigen zelfs mee in de vaatwasser. Maar nu heb ik ook een vraagje, hoe zit het met houten speelgoed? Nemen jullie dat alleen even af of hoe doen jullie dat?

2 jaar geleden

Ik heb echt in best veel dingen 'hé bah dat is vies' maar ben hierin niet echt precies 😅 Heb alles zo uit de doos gehaald van mijn oudste zoon en nu gebruikt mijn tweede zoontje het. Knuffels was ik eigenlijk alleen bij ongelukjes/vlekken/stank. Best smerig eigenlijk nu ik erover nadenk, maar ook wel goed voor de weerstand. Ik denk maar zo op de opvang of via zijn broer krijgt hij al mega veel bacteriën dus valt niet te voorkomen 😅

2 jaar geleden

Voor het eerste gebruik heb ik het gewassen (met de hand of knuffeltjes in de wasmachine). Nu doe ik het alleen als het echt heel vies is, na bijv een ongelukje. We hebben een hond thuis en die geeft hem ook wel eens stiekem een lik. Zolang hij gezond is, ga ik niet continu alles steriliseren of ontsmetten. Juist goed voor de weerstand ;)

2 jaar geleden

Door dit topic gisteren voor het eerst alle knuffels en zacht spul in de handwas gewassen 😂 ik ben ook iemand die heel snel dingen vies vindt maar ik dacht altijd; geen idee hoe ik al die knuffels ed ga wassen. Dan maar niet en idd ook wel prima met oog op weerstand. Na eerste gebruik wel met een nat doekje ff schoonmaken maar dat was het. Dus thanks dames voor de tip 😉

2 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties, vandaag op het handwas programma in de wasmachine gedaan en lekker in de zon gedroogd. Ging prima 👍

2 jaar geleden

Hier gaan de knuffels in de was als ze vies zijn en dan met het beddengoed mee op 60 graden en dan in de droger. Weet niet of alle knuffels er tegen kunnen maar hier gaat het tot nu toe nog goed.