19 Reacties

3 jaar geleden

3 spiralen gehad voor de zwangerschap, eerste zeer fijn ervaren (4.5j gezeten, geen menstruaties, geen klachten), tweede is verkeerd gezet of uitgezakt (half jaar gehad, veel bloedingen en buikpijn), derde (en laatste voor de zwangerschap, jaar gezeten, wel menstruatie en doorbraak bloedingen). Ik laat met 12 weken een nieuwe zetten (ivm kz en bv). Ik ben door de mirena spiraal gewoon goed beschermd geweest al die tijd 🤭

3 jaar geleden

Geen ervaring mee, maar mijn huisarts zei dat je pas 12 weken na de bevalling een spiraal kan laten plaatsen. Eerder heb je kans op vergroeiing

3 jaar geleden

Ik denk dat geen seks hebben de enige 109% biedt dat je niet zwanger wordt😂 Bij zowel condooms als de pil als een spiraal houd je altijd een zeer kleine kans dat je toch zwanger kan worden. Ik heb 5 jaar de Mirena spiraal gehad en die heeft goed z'n werk gedaan, over drie weken krijg ik een koperspiraal

3 jaar geleden

Reactie op MonicaBing

Ik denk dat geen seks hebben de enige 109% biedt dat je niet zwanger wordt� ...
Ik bedoel natuurlijk 100%, typfoutje☺️

3 jaar geleden

Ik heb een spiraal gehad en niet zwanger geworden , implantaat gehad en wel zwanger

3 jaar geleden

Reactie op IlseEich

Geen ervaring mee, maar mijn huisarts zei dat je pas 12 weken na de bevalli ...
Mijn gynaecoloog heeft bij de controle op 6weken de spiraal geplaatst. Ze zei zelf dat dit de beste periode is om te plaatsen want dan ervaar je er ook de minste ongemakken van. Bij mijn zoontje 5 jaar geleden is dit ook gebeurd en nooit problemen ondervonden. Ik heb verder ook geen kwaaltjes van de spiraal en altijd goed beschermd geweest dus hier kan ik het alleen maar aanraden.

3 jaar geleden

Reactie op ankeparijs

Mijn gynaecoloog heeft bij de controle op 6weken de spiraal geplaatst. Ze z ...
Ah kijk, dan verschilt dat dus per wie je het vraagt. Misschien is het ook omdat ik een spoedkeizersnede heb gehad, en dus een litteken in mijn baarmoeder heb

3 jaar geleden

Reactie op IlseEich

Ah kijk, dan verschilt dat dus per wie je het vraagt. Misschien is het ook ...
Dat zou misschien dan wel kunnen. Hier 2 keer gewoon natuurlijk bevallen.

3 jaar geleden

Reactie op ankeparijs

Dat zou misschien dan wel kunnen. Hier 2 keer gewoon natuurlijk bevallen.
Met een keizersnede is inderdaad het advies om 12 weken te wachten ivm de wond/litteken en omdat de baarmoeder dan dunner is. Is wat ik mij heb laten vertellen 🤭

3 jaar geleden

Ik heb voordat we kinderen kregen altijd een koper spiraal gehad. +/- 10 jaar. Dit omdat het de enige vorm zonder hormonen is. Het was me goed bevallen. Het koperspiraal is wel minder betrouwbaar dan een hormoonspiraal. Daar kun je online vast wel percentages over vinden. Het hormoonspiraal is heel betrouwbaar. Voordeel is: je menstruatie wordt minder en kan zelfs wegblijven. Nadeel, toch hormonen. Met het koperspiraal kun je iets meer bloedverlies krijgen tijdens de menstruatie. Je arts of VK kan je hier goed in voorlichten.

3 jaar geleden

Mirena heeft 5 jaar perfect zijn werk gedaan. Ik vond voordeel weinig hormonen, niet elke keer om denken en werd er zelf ook niet meer ongesteld door en snel weer vruchtbaar naar verwijderen. Ik laat over 3 weken een nieuwe plaatsen dat is dan 9 weken naar de bevalling.

3 jaar geleden

Ik ben zwanger geworden ondanks de mirena spiraal, kwam er achter met 9 weken. Na de bevalling bleek het dat de spiraal niet meer te vinden was dus waarschijnlijk verloren. Nu heeft mijn man zich laten steriliseren gezien het de 3e was.

3 jaar geleden

Overigens, mijn schoonzusje heeft al 2 keer zonder problemen een spiraal gehad dus ik heb gewoon "pech" gehad. Maar uiteraard nu blij met de kleine

3 jaar geleden

Reactie op L199107

Ik ben zwanger geworden ondanks de mirena spiraal, kwam er achter met 9 wek ...
Oh jeetje veel kinderen😅 ik vraag me echt af hoe mensen het doen in het begin dat ze een baby zijn ik vindt het af en toe nogal zwaar en wil er geen meer. Kan niet wachten tot hij kan lopen en praten

3 jaar geleden

Oh jeetje veel kinderen😅 ik vraag me echt af hoe mensen het doen in het be ...
Het duurde 1.5 jaar tot ik nummer 2 ook maar wilde overwegen. Vind nog altijd van 0 naar 1 het zwaarst geweest. Ondanks de drukte en al vind ik oprecht dat ik van deze het meest kan genieten omdat ik stuk minder onzeker ben. Succes en het komt echt goed😉 Elke leeftijd heeft zo z'n moeilijke en minder moeilijke dingen..

3 jaar geleden

Reactie op IlseEich

Geen ervaring mee, maar mijn huisarts zei dat je pas 12 weken na de bevalli ...
Ligt eraan of je bv of flesvoeding geeft

3 jaar geleden

Reactie op Ellybelly

Ik heb voordat we kinderen kregen altijd een koper spiraal gehad. +/- 10 ja ...
Ik heb sinds een week de koper. Nog geen klachten. Had je ook regelmatig bloedverlies of op te duur wel een regelmatig cyclus

3 jaar geleden

Reactie op Sharinah

Ik heb sinds een week de koper. Nog geen klachten. Had je ook regelmatig bl ...
Ik had gewoon een regelmatige cyclus. In het begin na het zetten kun je wel wat bloedverlies hebben. Op een gegeven moment had ik weleens een klein beetje bloedverlies tussendoor. Toen heb ik voor de zekerheid wel een uitstrijkje laten maken. Volgens de gynaecoloog kwam dit doordat de draadjes de baarmoedermond kunnen irriteren en daar een adertje kan springen. De adertjes hebben ze toen dicht gebrand. Dit was ik trouwens al helemaal vergeten. Maar in principe heb je straks je puur natuurlijke cyclus met door de spiraal misschien wat meer bloedverlies.

3 jaar geleden

Reactie op Ellybelly

Ik had gewoon een regelmatige cyclus. In het begin na het zetten kun je wel ...
Ohh dat zou wel fijn zijn... Heb van het plaatsten niet veel last gehad maar toen wel een paar dagen wat licht bloed verlies.. Nu ook sinds gisteren.. Maar weet nog niet goed of het bloed verlies is of menstruatie 🤭