30 Reacties

3 jaar geleden

Mijn kleintje heeft ook spruw, ik zelf weet niet zo goed wat ik moet doen. Heb op internet gelezen dat het zelf over moet gaan🤷🏼‍♀️

3 jaar geleden

Hier waarschijnlijk ook omdat ik pijnlijke steken in mijn tepel heb. Ik gebruik ook alles steeds schoon. Hopelijk gaat het snel over.

3 jaar geleden

Ik heb zelf gelukkig geen ervaring met spruw, maar heb wel tepelhoedjes gebruikt met een andere reden. Hierbij werd mij verteld dat het ook kon helpen voorkomen dat jij en de kleine elkaar met spruw besmetten.

3 jaar geleden

Hier ook spruw! De lactatiekundige gaf aan even citroensap 1 op 1 te mengen met water. Dit op een wattenstaafje aantippen op de tong voor de voeding. Na de voeding beetje extra virgin bio kokosolie in het mondje smeren. Hopelijk helpt het!

3 jaar geleden

Reactie op jerry1992

Hier ook spruw! De lactatiekundige gaf aan even citroensap 1 op 1 te mengen ...
Deze tip heb ik ook gehoord van het cb vandaag en eerder van de lk. Onze kleine man heeft het niet maar gezien ik had gevraagd of ze wilden checken vandaag voor de zekerheid (geef ook bv) kregen wij deze tip. Bosbessen sap zou ook evt kunnen, maar dat vlekt wel op de huid en kleren 🙏 verder goed alles uitkoken/steriliseren, en na en voor elke bv de tepel met lauwwarm water schoonmaken

3 jaar geleden

Mijn kleine had het ook. Ik had de VK gebeld, omdat ik merkte dat ze moeilijker aanhapte en er wel last van kreeg. Zij gaf aan gelijk de huisarts te bellen en Nystatine te gebruiken en daarnaast ook jezelf te behandelen met een capsule, omdat het anders best lang kan duren en je elkaar opnieuw kan besmetten. Na 3 dagen was het weg en het is niet meer terug gekomen (nu 4 weken geleden).

3 jaar geleden

Reactie op Twiek

Mijn kleine had het ook. Ik had de VK gebeld, omdat ik merkte dat ze moeili ...
Dan heb je geluk!😄🤍 Bij mijn oudere dochter echt weken gesmeerd destijds 🫣

3 jaar geleden