7 Reacties

2 jaar geleden

Wat bij mij helpt is vooral zorgen dat je volledig recht op zit zodat er zo mis mogelijk druk op zit.

2 jaar geleden

Hier ook sinds paar dagen. Ben wel 32 weken. Had dit maand geleden ook. Gister sloeg het ook op de rechterachterkant van me rib. En leek het of het in vlammen stond. Heb gister gebelt en bleek dat al die spieren samen trokken. Deed best pijn. Nu is het weg wel pijn aan me rechter rib al paar dagen. Valt weinig tegen te doen.

2 jaar geleden

Ja ook erg last van, alleen dan links.. echt vreselijk! Net alsof m'n ribben in de fik staan..ene dag meer als andere dag.. waarschijnlijk door de druk en het schoppen tegen mn ribben😒

2 jaar geleden

Heb ik nu ook al last van. Bij m’n dochter begon het rond de 36/37 weken, maar nu met de tweeling al met 29 weken. Vooral goed rechtop blijven zitten zodat er ruimte over blijft. Er is vrij weinig aan te doen helaas.

2 jaar geleden

Hier ook erg last van en zag in mijn dossier dat ik dit bij mijn vorige zwangerschap ook met dit termijn had. Wat bij mij helpt is om mijn hand lager dan mijn ribben te leggen. De kleine reageert namelijk op mijn aanrakingen en probeert daar dan naartoe te gaan. Hand op mijn ribben leggen, versterkt dus de pijn omdat ik hem er dan naartoe 'lok'. Verder helpt het bij mij om rechtop te zitten en op de yogabal te zitten en dan rondjes te bewegen. Hopelijk kun je hier iets mee 😉

2 jaar geleden

Ik heb precies het zelfde! Ik was dus opzoek naar zo’n topic als dit. Vandaag 33 weken en ik heb zo’n pijn. Ik kan amper rechtop zitten en slapen er van… ik gebruik sinds gister een buikband en dat is wel een goede tip!! Dat zit lekker strak om je buik. Net af gedaan en nu voel ik het schoppen en de pijn weer erger. Ik kan ook echt zijn voeten en benen voelen bij mijn rechter ribben. Ik hoop dat dit over gaat :(

2 jaar geleden

Ja heb ik ook last van. Ondanks dat ik een kleine buik en een klein kind heb is de pijn vreselijk. Volgens de osteopaat zijn het de twee onderste zwevende ribben die je voelt en komt puur door ruimtegebrek. Oprekken door met je arm boven je hoofd naar de andere kant te buigen kan verlichting geven. Verder helaas gewoon doorgaan en volhouden. Sterkte!