15 Reacties

10 dagen geleden

Wij geven 's ochtends en 's avonds geen vervanging van de fles. 's ochtends ontbijt met water en een boterham en 's avonds avondeten met kwark als toetje. Tussen de middag drinkt ze melk bij de boterham. Je zou het kunnen omgooien naar koemelk savonds en dan naar water oid?

10 dagen geleden

Reactie op Kaastosti

Wij geven 's ochtends en 's avonds geen vervanging van de fles. 's ochtends ...
Hij geniet nog zo erg van zijn fles. Hij word er erg blij van als die de fles ziet in de ochtend, maar moet hem dan ook wel een goede start gaan geven. Koe melk gaat het dan denk ik in het begin worden in de ochtend. Hoelaat gaat je kleine naar bed toe? Wij eten meestal al om half6/ 6 uur en hij gaat pas rond half 8/8 uur naar bed toe. Misschien dan net ervoor nog kwark geven voordat die gaat slapen?! Ben bang dat die anders in de nacht wakker wordt van de honger 🫣

10 dagen geleden

Reactie op TamaraMelissa

Hij geniet nog zo erg van zijn fles. Hij word er erg blij van als die de fl ...
Oh ja dat kan ook idd! Daar zit idd wel 2 uur tussen en soms.hebben ze zo'n honger. Ze gaat meestal rond 8 uur naar bed en we eten rond kwart over 6 vaak. Ze neemt wel echt de tijd om te eten dus meestal zijn we rond tien voor 7 klaar ongeveer. Ach en de fles kan ook vast geen kwaad hoor. Ze krijgt hem hier snachts nog wel eens, soms geeft ze aan hem te willen. Blijkbaar groeit ze soms zo hard dat ze enorme honger heeft snachts

8 dagen geleden

Wij geven 's ochtends en 's avonds een rietjesbeker met: half bekertje geitenmelk uit koelkast aangevuld met kokend water. Dus 50/50. Dat ging super goed. Maar ik ben ook op zoek naar een andere drink, want ze heeft soms veel eczeem en ik wil even testen of her door melk komt. Water drinkt ze niet, is toch minder lekker denk ik. Een vriendin van mij gaf 's avonds heeeeel slappe thee met een beetje melk erdoor

6 dagen geleden

Ik ben eerst afgestapt van de ochtendfles in een keer. Avondfles nog wel, kunnen we nog even lekker kroegen!

6 dagen geleden

Reactie op ESVD

Ik ben eerst afgestapt van de ochtendfles in een keer. Avondfles nog wel, k ...
Kroelen

5 dagen geleden

Wij bouwen nog niet af. 🤭 Bij de eerste heel streng gedaan op verzoek van CB, bij de tweede al iets later, nu bij de derde denk ik: als ze er nog zo van geniet.. waarom niet. Denk dat ik het nog een tijdje zo laat, maar als ik een keer de fles niet geef 's ochtends of 's avonds is het ook geen groot probleem. Vooral doen wat voor jou en de kleine goed voelt.

5 dagen geleden

Wij zijn eerst van de ochtend fles afgestapt en nu krijgt hij nog een flesje van 90 Ml voor het slapen gaan is 18 maandjes die van ons. Hij valt direct daarna lekkker in slaap.

5 dagen geleden

Reactie op Suuz91

Wij bouwen nog niet af. 🤭 Bij de eerste heel streng gedaan op verzoek van ...
Toevallig gisteravond voor het slapen nog 150gr Griekse yoghurt gegeven en dat is ook helemaal prima gegaan. De ochtend ga ik misschien straks wel vervanger door gewone melk met een broodje dan. Die fles blijft gewoon echt een geniet momentje. Dankjewel voor je reactie.

3 dagen geleden

Als ik jullie was zou ik eerst ochtend fles eraf doen, die was er bij ons al tijdje af, voordat avond fles eraf ging. Avond fles kreeg hij nog baby poedermelk. Bij ons kreeg hij gewoon brood en glasje karnemelk (gewone melk lust ie niet) als ontbijt en 's avonds avondeten (niet te kruidig, heet en/of zout etc.), wat hij steeds meer ging eten.

3 dagen geleden

Reactie op Drummer4ever

Als ik jullie was zou ik eerst ochtend fles eraf doen, die was er bij ons a ...
Toevoeging: Hij krijgt ook altijd nog beetje yoghurt als toetje erna.

3 dagen geleden

Reactie op Drummer4ever

Als ik jullie was zou ik eerst ochtend fles eraf doen, die was er bij ons a ...
Hij geniet nog teveel van zijn ochtend flesje, maar misschien is ik het vervang door gewone melk met een broodje is het misschien ook wel prima. Ik ga het eerdaags gewoon eens proberen. Bedankt voor je reactie.

3 dagen geleden

Reactie op AJv0605

Wij zijn eerst van de ochtend fles afgestapt en nu krijgt hij nog een flesj ...
Wat geven jullie hem nu in de ochtend? Jullie hebben ook langzaam de fles afgebouwd voor de avond? Hier krijgt hij nu 150 ml. Misschien eerdaags maar naar 120 ml gaan.

2 dagen geleden

Reactie op TamaraMelissa

Hij geniet nog teveel van zijn ochtend flesje, maar misschien is ik het ver ...
Graag gedaan, succes. Ik bedoelde meer in de zin van als je begint met avond fles eraf doen, heb je kans dat je kindje niet meer doorslaapt, dat wilt niemand natuurlijk. Je kan inderdaad broodje met melk doen, bijv. klein flesje melk doen en dan broodje met beker melk en dan steeds minder melk geven in flesje, dat je het zo afbouwt. Zelfde verhaal met avondfles, kindje zal steeds meer van avondeten eten, dus flesjes kan je steeds minder doen.