22 Reacties

3 jaar geleden

Uiteraard niet met rauw vlees en vis*

3 jaar geleden

Gefrituurde garnaal mag ook niet meer!!😕😅

3 jaar geleden

Ik heb van de week sushi op met gegrilde kip en gebakken zalm. Zag daar geen probleem in. Gefrituurde garnaal durfde ik niet aan, terwijl ik die superlekker vind ☹️. Garnaal schijnt pas sinds heel kort op de ‘verboden lijst’ te staan. Rauw, gekookt, gefrituurd of wat dan ook zou dan allemaal niet uitmaken.

3 jaar geleden

Waarom dat niet? 😲

3 jaar geleden

Reactie op Momwithandwithout

Waarom dat niet? 😲
Door dat er bacteriën inzitten wat niet goed is voor het kindje

3 jaar geleden

Reactie op Beijram

Ik heb van de week sushi op met gegrilde kip en gebakken zalm. Zag daar gee ...
Okee dankjewel voor je reactie. Ze zeggen soms dat het op de zelfde plank word bereid als het rauwe gedeelte. Maar ik at het vorig jaar ook. Oh jeetje dat wist ik niet 😔

3 jaar geleden

Door dat er bacteriën inzitten wat niet goed is voor het kindje
Ik lees het inderdaad. Dankjewel voor je reactie

3 jaar geleden

Ik lees het inderdaad 😔

3 jaar geleden

Waarom dat niet? 😲
Garnalen mogen niet meer vanwege het mogelijk te hoge kwik-gehalte. Echter zei mijn verloskundige, als je er eens in de zoveel tijd een paar eet kan dat geen kwaad, maargoed, dat is natuurlijk aan jezelf. Ik heb laatst wel sushi gegeten, vega en garnaal, maar kwam er achter dat er op van die inside-out-rolls visseneitjes zitten, en die mogen niet vanwege bacteriegevaar, dus die heb ik toch laten liggen 😭. Voor een volgende keer zou ik meer maki-achtige dingen kiezen denk ik. Wel echt intens van genoten 🤤

3 jaar geleden

Reactie op Bloem2204

Garnalen mogen niet meer vanwege het mogelijk te hoge kwik-gehalte. Echter ...
Ik lees het inderdaad. Ja precies nou liever geen risico, jammer is het wel! Awghh dat is balen.. oehh nou goedzo 😁

3 jaar geleden

Okee dankjewel voor je reactie. Ze zeggen soms dat het op de zelfde plank w ...
Welke heb jij trouwens op met gebakken vis? Ik zie alleen rauw en geflambeerde

3 jaar geleden

Vega en sushi lover hier! Ik eet ze altijd met avocado 🥑

3 jaar geleden

Reactie op marieke_2022

Vega en sushi lover hier! Ik eet ze altijd met avocado 🥑
Heerlijk!! ☺️

3 jaar geleden

Hier wordt het op een aparte plank gesneden

3 jaar geleden

Okee dankjewel voor je reactie. Ze zeggen soms dat het op de zelfde plank w ...
Ja suf he, ik ben ook dol op soep met garnalen dumplings. Deden ze bij dat restaurant ook heel makkelijk over, maar later kwam ik erachter dat het niet zozeer met bacteriën maar met kwik te maken heeft :(. En wat betreft het in aanraking komen met rauwe vis.. daar had ik idd niet goed over nagedacht. 🙈 Maar ik was zo lang in die zaak om uit te leggen dat ik zwanger ben, dat de boodschap denk ik wel duidelijk was 😅.

3 jaar geleden

Hier zijn veel sushi restaurants met een speciale tablet voor zwangeren. Dan kan je ook dingen pakken die normaal met viskruit zijn, dat laten ze er dan vanaf. En maken ze het ook op een aparte plank😊 Gefrituurde garnaal eet ik wel gewoon, omdat het sinds dit jaar pas op de "verboden" lijst staat. Wel enkel keer dan, niet dat ik het wekelijks eet haha!

3 jaar geleden

Ik was hier ook wat huiverig voor! Hier 4 weken terug sushi gegeten en aangegeven dat ik zwanger was, zodat ze hier rekening mee houden. Ze vertelden me dat er regelmatig zwangeren komen eten en hadden ons in een aparte sectie gezet zodat er nog beter op gelet zou worden i.v.m. mogelijke kruisbesmetting. Ik heb gezondigd en een paar stukjes met gefrituurde garnaal op (foei!). Maar zag daar het kwaad niet van in deze enkele keer.

3 jaar geleden

Wij bestellen gewoon lekker sushi die ik wel mag, en zetten in de beschrijving of de rollen zonder vis eitjes mogen ivm zwangerschap. Hier wordt altijd keurig op gelet bij het restaurant waar wij bestellen. Ik denk dat het er ook wel aan ligt waar je je sushi besteld hoor.. Bij die grote massa ketens vind ik t bijv spannender om sushi te bestellen.

3 jaar geleden

Garnaal mag ook niet. :)

3 jaar geleden

Ik eet volledig vegan en maak regelmatig zelf sushi met jackfruit, tofu of Vuna (vegan tonijn). Vet lekker en genoeg keuze om lekkere dingen ge maken.