9 Reacties
3 jaar geleden
Goedemorgen,
Herkenbaar, ik sta zelf ook gestresst met het zweet op m'n rug de kinderen in te laden. Baby krijsen, peuter en kleuter vechten elkaar de tent uit en werken niet mee.
Tips (moet ik ook voor mezelf blijven herhalen, makkelijker gezegd dan gedaan):
- plan overal ruim de tijd voor, haasten werken kinderen minder goed mee
- sta zelf vroeger op dan de kinderen als dan mogelijk is, kan je even rustig opstarten zonder dat je meteen aan staat
- Baby als laatste in de auto, dan heb je zo kort mogelijk gegil. Zodra je gaat rijden is de baby vaak stil is mijn ervaring
- liedjes luisteren in de auto en meezingen, bij ons staat vaak een disney playlist aan waarbij we allemaal meezingen, word ik zelf ook weer een beetje kalm van 😅
- laat het los, laat het gaan, probeer zelf zo relaxed mogelijk te blijven (lukt mij ook 9 van de 10x niet, maar ik blijf het tegen mezelf zeggen)
Veel succes!
3 jaar geleden
Reactie op Stephanie08
Goedemorgen,
Herkenbaar, ik sta zelf ook gestresst met het zweet op m'n ru ...
Oh fijn dat je het herkent! Lastig ook nog met een kleuter erbij. Bedankt voor je tips. Hoe doe jij het met voeden van de baby? Ik voed op verzoek en het is dan altijd maar hopen dat ze optijd komt. En wanneer maak jij de baby wakker? Onze baby wil niet stilliggen in de box, dus ik laat haar slapen in haar bed en haal haar dan vlak voordat we naar de peuterspeelzaal gaan uit bed.
3 jaar geleden
Wij smeren zelf het ontbijt alvast, bedoel je dat ook? En we douchen savonds. We hebben elke ochtend een heel strak ritme, alleen de baby mag op verzoek 😉 Ik kleed de kinderen aan, mijn mam maakt zichzelf klaar. Meestal komt dan de baby. Mijn man gaat dan met de kinderen naar beneden en na de voeding kleed ik aan en neem de baby mee. Dan kan ik ontbijten met een eventuele treuzelkont en maakt mijn man de tassen klaar en zorgt voor jassen en schoenen. Daarna gaan wij lopend, soms met de wandelwagen als de baby alweer slaapt en anders met de draagzak… de kinderen zijn zo gewend aan het ritme dat zelf onze terrorpeuter weet dat het toch gaat verliezen 🤪
Nog een idee is de autostoel interessanter maken als ze daarin moet wachten? Misschien in de box onder een mobiel of gewoon bij de eettafel? Of zet hem tijdelijk op het onderstel zodat je heen en weer kan rijden als ze alweer moe is
3 jaar geleden
Herkenbaar ;) Mijn enige trucjes zijn:
- zoveel mogelijk mezelf en de peuter al klaarmaken zolang de baby nog slaapt
- tv opzetten voor de peuter wanneer de baby wakker is. Dan kan ik enigszins rustig borstvoeden en is de peuter afgeleid als ik hem aankleed
- Als de baby te vroeg wakker is, dan stop ik haar in de draagdoek tot we vertrekken..soms slaapt ze dan en heb ik iets meer kans dat ze rustig is in de auto. Ik haal ze er pas uit als iedereen aangekleed is met jas en al zodat ik ze direct kan overleggen in de maxicosi. Maar die van mij weigert ook te slapen in de auto dus het is daarna meestal vooral een kwestie van snel over en weer gaan.
Ik vind het in ieder geval ook stressen! Bij mijn oudste probeerde ik zijn slaap zo weinig mogelijk te verstoren, dus het is wel wat schakelen dat deze baby zich wat meer moet aanpassen aan ons dan omgekeerd. Maar ik denk dat het makkelijker wordt eens ze een voorspelbaar ritme heeft en bvb 2u kan wakker zijn, interesse toont in de autospeeltjes... Dus nu een paar maand prutsen en hopen dat ze er niet al te getraumatiseerd uitkomt haha ;)
3 jaar geleden
Dit was ook iets waar ik tegen op zat te kijken met een schoolgaande dochter.
Mijn wekker gaat om 6.00 dan ga ik douchen en opmaken. 06.45 baby omkleden en fles geven. Dan leg ik hem in de kinderwagen en slaapt hij verder. 07.30 dochter wassen aankleden broodje eten en broodtrommel maken. 08.15 wandelen naar school.
Tot nu toe werkt dit goed 😇