13 Reacties

3 jaar geleden

Hoi, wat balen zeg! Ik heb het in mijn eerste zwangerschap gehad, zeker die eerste dagen waren pittig. Ik was toen 34 weken zwanger, dus tegen de tijd dat ik beviel was ik weer een beetje 'normaal'. Het heeft denk ik 2 weken geduurd voordat ik weer een stuk kon wandelen, op het einde liep ik 1-2 keer per dag een rondje van 1 kilometer. Dus dat je de zorg voor je zoontje nu even niet kan doen lijkt mij niet zo gek, maar het zal flink frustrerend zijn. Gun jezelf ook die hersteltijd, dan kom je straks ook weer makkelijker de bevalling en het herstel daarna door. Ik weet niet meer zo goed hoe lang bij mij die pijn heeft geduurd, dus ik hoop voor je dat het snel minder wordt. Ik had achteraf al zeker 2 weken klachten, maar ja dacht niet aan een trombosebeen (hoewel mijn moeder er ook al eens een had gehad). Inmiddels ben ik zwanger van de 3e, bij deze en mijn vorige zwangerschap ben ik vanaf de positieve test begonnen met bloedverdunners spuiten, de dosering is gelukkig een stuk lager dan toen bij het trombosebeen. Hoe gaat het bij jou met spuiten?

3 jaar geleden

Ik heb jaren geleden een trombosebeen gehad. Hier had ik weinig klachten van, maar ze zeiden wel altijd dat je voor je vragen het beste je arts kan bellen omdat veel afhankelijk is van de plek en ernst van je trombosebeen. Ik spuit nu sinds 12 weken zwangerschap bloedverdunners om een nieuw trombosebeen te voorkomen. Alleen in m'n bovenbenen, ik wissel dan af tussen links en rechts.

3 jaar geleden

Ik heb 6,5 jaar geleden een trombosebeen gehad na pilgebruik en een lange vliegreis waarin ik te weinig bewogen heb waardoor het afgekneld werd. Kwam ook nog een longembolie bovenop. Ik spuit nu sinds 11 weken Fragmin bij en juist vandaag speelt m’n been (kuit) weer heel erg op. Dan lijkt het net alsof m’n kuit ontploft. Ik doe dan maar extra rustig aan en neem soms pcm tegen de pijn. Het trekt vanzelf weg, gebeurt vaak als ik me te druk maak. Ik hoef geen steunkousen te dragen.

3 jaar geleden

Goedenacht, Ik las jullie verhalen. Ik heb 6 jaar terug trombose been gehad en ivm pilgebruik. Moest gelijk stoppen vanwege vrouwelijk hormoon. En werken met steunkousen. Met 12 weken hebben ze mij gelijk aan de bloedverdunners gezet. Elke dag spuit ik Fraxiparine in mijn buik, maar heb ook erg veel last van mijn been/aders. Werk ook nog in de horeca veel lopen staan etc. Werk nu nog maar 3 dagen van 6 uurtjes voor zolang ik dat ga vol houden. Mijn verloskundige kwam met een zalf op natuurlijke basis om te smeren. Moest zeggen geeft s nachts wel iets van verlichting. Is van Weledra Venedoron ook te koop bij Holland & Barrett. Misschien een idee.

3 jaar geleden

Wat naar zeg! Ik heb toen ik 15 was een trombose in mijn hersenen gehad waardoor ik nu met zwangerschap(pen) vanaf week 6 tot 6 wkn na de bevalling ook fraxiparine moet spuiten om trombose te voorkomen. Hebben jullie ook zo’n last van enorme onderhuidse bulten die vreselijk jeuken? Ik spuit in mijn bovenbenen en idd links en rechts afgewisseld. Volgens mijn gynaecoloog valt er niks aan te doen. Iemand tips/ervaring?

3 jaar geleden

Reactie op JoellNP

Wat naar zeg! Ik heb toen ik 15 was een trombose in mijn hersenen gehad waa ...
Ik niet, maar mijn zusje inderdaad wel toen zij bloedverdunners moest spuiten nav een auto-ongeluk. Kan je niet spuiten in je onderbuik? Ik spuit (nog steeds) in m’n onderbuik, nooit die bulten niet. M’n zusje spoot in haar bovenbenen, die had ook altijd die bulten..

3 jaar geleden

Reactie op JoellNP

Wat naar zeg! Ik heb toen ik 15 was een trombose in mijn hersenen gehad waa ...
Ja ik heb ook van die jeukbulten, hoewel niet van elke spuit wel bij de meeste. Prik zolang het nog gaat af en toe nog in mijn buik, dan is het stukken minder. Maar heb er hellaas geen tips voor, bij mij deed de gyn er ook niks mee, vind het wel fijn te horen dat ik niet alleen ben met die jeuk.

3 jaar geleden

Ik heb ook regelmatig bulten die jeuken, maar niet altijd. Ik probeer altijd te spuiten in een 'soepel' stuk huid van mijn bovenbenen. Als ik daarnaar zoek span ik mijn dijbenen aan zodat ik zeker weet dat ik geen spier mee pak. Is bij jullie al duidelijk hoe ze hier richting de bevalling mee omgaan? (wanneer stoppen e.d.)

3 jaar geleden

Reactie op BabydiGrande

Ik heb ook regelmatig bulten die jeuken, maar niet altijd. Ik probeer altij ...
Bij m’n eerste zwangerschap moest ik tot het einde doorspuiten en mocht ik stoppen toen ik gestript werd met 40+5 en we wisten dat de bevalling niet lang meer op zich zou wachten. Ik verwacht nu met de tweeling hetzelfde. Ik spuit relatief gezien ook vrij weinig eenheden, dus dan is de kans op bloedingen een stuk kleiner.

3 jaar geleden

Reactie op BabydiGrande

Ik weet dat ik moet doorspuiten tot 6 weken na de bevalling, maar rondom de daadwerkelijke bevalling moet je natuurlijk wel stoppen. Bij mijn andere twee bevallingen hadden ze al aangegeven dat het handiger was om te spuiten in de ochtend. Omdat de meeste mensen 's nachts bevallen. Dan is het spul een beetje uitgewerkt tegen de tijd dat je bevalt, daarnaast is er ook een medicijn wat de werking van de Fragmin tegengaat mocht het nodig zijn. Ik beviel beide keren midden op de dag, maar had dus al weeën op het moment dat ik normaal spoot. Heb bij beide een 'normale' hoeveelheid bloed verloren.

3 jaar geleden

Hoi, afgelopen vrijdag is bij mij ook weer een trombose vastgesteld. Ben nu ruim 24 weken zwanger van ons 2e kindje. Deze keer is het in mijn rechter knieholte. Onze dochter is ook 1,5 en ons lekker aan het uitproberen… Toen ik zwanger was van haar ook een trombose gehad in mijn linker lies. Destijds dachten ze ook dat het om mijn bekken ging tot mn been mega dik en blauw was… Deze keer pijn in knieholte en vertrouwde het niet dus even laten onderzoeken en jahoorr.. weer trombose… Ben vooral aan het uitzoeken wat voor mij nu fijn is. Stil staan is bijvoorbeeld niet te doen en langer lopen is ook pijnlijk. Vorige keer zakte de pijn gelukkig wel weg naarmate ik een aantal weken bloedverdunners spoot. Hopelijk geld dat voor jou ook!

3 jaar geleden

Reactie op BabydiGrande

Bij mijn vorige zwangerschap werd de bevalling ingeleid en moest ik vanaf die dag stoppen met prikken. Drie dagen later nog niks, toen moest ik weer prikken. 23:30 prik gezet en om 23:45 kreeg ik weeën. Daardoor mocht ik bepaalde pijnstilling niet en wel iets meer bloed verloren dan gemiddeld, maar geen hele bizarre hoeveelheden!

3 jaar geleden

Hi allen, bedankt voor al jullie reacties. Inmiddels is de pijn wel minder geworden. En gaat lopen ook weer wat beter. Ik vind het wel lastig dat mijn zwangerschap hierdoor nu wel medisch is geworden. En dat ik de rest van de zwangerschap en nog 6 weken erna bloedverdunners moet blijven spuiten. En dat ik nog een geruime 2 jaar een kous moet blijven dragen. Het maakt me allemaal een beetje moedeloos, en weet ook niet hoe ik dat spuiten vol ga blijven houden. Ik heb overal blauwe plekken en harde bulten van het spuiten.