16 Reacties

2 jaar geleden

Volg mee Mijn dochter is 11weken en ik laat ze ook soms voor tv ik laat ze (tom en jerry, spongbob) kijken als ik iets moet doen bv

2 jaar geleden

Ik merk dat onze baby ook vaak wel naar de tv kijkt als die aan staat voor onze peuter. Ik denk niet dat het heel veel kwaad kan als het maar niet te lang is

2 jaar geleden

Ik zou niet weten of het kwaad kan of niet, maar het plant naar mijn gevoel wel een zaadje. 15 min nu is straks een half uurtje en dan een uur etc. Wij hebben expres geen tv in huis. (Dat is dan weer het andere "extreme".)

2 jaar geleden

Het is wel degelijk schadelijk, daar zijn ook niet voor niks onderzoeken naar gedaan. Zoek maar eens op. Maar je zal vast niet de enige zijn die dit doet.... Ik hou mijn zoontje wel bewust weg van de televisie, daar vind ik hem nog veel te jong voor... En het is gewoon onnodig. Ik heb ook een erg aanhankelijke baby, maar neem hem dan in de draagzak, zet hem in z'n stokke stoel voor een plant (vindt ie echt heel interessant soms😅) of van die contrasten kaartjes, leg hem even in de box met de boxmobiel aan bijv.. Dit ging zeker niet gelijk goed, maar inmiddels kan hij zich af en toe wel een kwartiertje op deze manier vermaken...

2 jaar geleden

Reactie op Momeve

Het is wel degelijk schadelijk, daar zijn ook niet voor niks onderzoeken na ...
Ja precies ik vind het erg lastig, het is schadelijk omdat het een taalachterstand, slaapproblemen bij te lang kijken en aandachtsproblemen bij teveel kijken oplevert. Maar het is ca. maximaal 15/20 min per dag en dag geen series of baby tv, maar echt sensory video’s Maar daar is meteen mijn struikelpunt hij kijkt alleen sensory tv, dus van die contrasten kaarten op YouTube met Bach muziek etc. alleen die contrast kaartjes in de box vindt hij niet meer interessant sinds een week of 2 en daar moet ik dan nu steeds bij blijven, ook voor de muur zetten of een plant inderdaad voldoet ook niet meer😂 Dus ben een beetje zoekende en nu heb ik dit dus gevonden op YouTube iets waar ik eindelijk niet elke 2 minuten voor bij hem bij de box hoef te staan of kinderstoel, maar toch ben ik inderdaad bang dat zelfs dit al schadelijk is

2 jaar geleden

Reactie op Narges2022

Ik zou niet weten of het kwaad kan of niet, maar het plant naar mijn gevoel ...
Ja daar heb je zeker gelijk in, daar moet ik wel streng op gaan letten, meestal is het gelukkig nog maar 5/10 minuten met een paar uitschieters. Hier was het echt wennen, mijn man had juist altijd de tv aan zelfs als hij niet keek, want hij vond dat fijn op de achtergrond. Dus dat moest uit van mij zodra de baby er was, alleen het sluipt er steeds weer meer bij in dat de tv langer en meer aan staat in het weekend🤦🏻‍♀️

2 jaar geleden

Hoezo slecht kan helaas niet anders in deze tijd en als je kind niet rustig is. Bij ons is de tv ook gewoon heel de dag aan. K zet het ook niet speciaal uit omdat de baby beneden is ofzo. Dus die kijkt dan ook regelmatig mee. Dan is ze ook rustog.

2 jaar geleden

Reactie op Momeve

Het is wel degelijk schadelijk, daar zijn ook niet voor niks onderzoeken na ...
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Ik ben best verbaasd dat babys op deze leeftijd al tv kijken, onze dochter van 11 weken heb ik nog nooit voor de tv gezet. Inderdaad, een plant, een boekje, de babygym, vindt ze allemaal interessant genoeg!

2 jaar geleden

Volgens mij is het gewoon een verschil of je alleen n baby hebt of al meer kinderen, hoe je woont etc. Ik ben de hele dag alleen met de baby, dus de tv staat hier altijd uit maar ik kan me best voorstellen dat als je nog 1/2/3 kids hebt rondlopen dat de tv aanstaat en de handen vanzelf meekijkt of dat je soms de handen even vrij wil en ongemerkt voor de tv zet. Volgens mij weet iedereen wel dat het niet heel best is ☺️

2 jaar geleden

Ik denk dat we allemaal ons best doen en het is al lastig genoeg. Als jij het vol houd door je baby af en toe 10 min voor de tv te doen, prima. Happy mom, happy baby. Natuurlijk hoe minder, hoe beter maar uiteindelijk is het soms niet anders. Komt allemaal weer goed

2 jaar geleden

Wij hebben een dochter van ruim 1,5 jaar en een tweeling van ruim 3 maanden en we peinzen er niet over om ze nu al voor de tv te zetten. Als ik iets moet doen, dan doe ik het als de tweeling slaapt en neem ik onze dochter mee. Die rommelt dan lekker met me mee. Moet ik koken? Dan geef ik m’n dochter ook wat in de handen, laat ik haar ook koken in haar eigen keukentje. Als de tweeling wakker is, leg ik die op het speelkleed of zet ik die in hun stokke bij me neer. Onze kinderen kunnen zich in principe met precies niks vermaken. Ik zou ook niet weten in welke situatie ze gelukkiger van de tv worden dan van hun speelgoed.

2 jaar geleden

Hier kijkt ze gewoon zolang ze wil Nijntje. Soms wel een half uur op een dag. Lijkt me juist erg goed, kleuren, contrasten, woordenschat. Het geeft mij ook tijd om wat in huis of voor mezelf te doen, zo kan ik ook een betere moeder zijn en me daarna volledig op haar focussen.

2 jaar geleden

Hier kijkt ze gewoon zolang ze wil Nijntje. Soms wel een half uur op een da ...
Google het maar eens, tv kijken is écht niet goed voor je baby. Er zijn zoveel andere opties die je samen met je baby kunt doen met kleuren, contrasten en woordenschat (bijvoorbeeld boekjes voorlezen). Baby’s kunnen al die beelden niet eens verwerken die ze van een tv binnen krijgen. Zijn veel onderzoeken naar gedaan 😊

2 jaar geleden

Ik zit weleens van die filmpjes op met dansende fruit emoticons. Onze baby kijkt niet echt geconcentreerd lang naar de tv maar af en toe zie ik hem wel lachen.

2 jaar geleden

Reactie op Liesje3434

Ik zit weleens van die filmpjes op met dansende fruit emoticons. Onze baby ...
Ja die vindt mijn zoontje ook leuk! Ik raad Hey bear Sensory ook aan. Dat zijn van die contrast kaart filmpjes en dan vaak wel met klassieke muziek