9 Reacties
3 jaar geleden
Hee Phaedra20!
Ik heb ook een dubbele baarmoeder. Ik weet dit al enige tijd en heb daarvoor meerdere onderzoeken gehad in het ziekenhuis. Ondanks dat er wat extra risico's aan kunnen zitten, heeft de gynaecoloog mij wel groen licht gegeven.
Naast een dubbele baarmoeder heb ik ook maar 1 nier en een kunstblaas. Het is daardoor allemaal wat spannender dan een normale zwangerschap, maar ondanks dat wilde ik het wel gaan proberen!
2 maanden geleden heb ik helaas een miskraam gehad bij 5 weken. Vanochtend weer een positieve test in handen!! Super blij dus. Vandaag 4+3 😍 Even een spannende periode, maar ik heb er ook vertrouwen in. Bij ons wordt het in ieder geval ons eerste kindje.
Hoe gaat het bij jou? Sinds wanneer weet jij dat je een dubbele baarmoeder hebt en ben jij al zwanger?
3 jaar geleden
Reactie op izzy-44
Hoi! Ik heb een halve baarmoeder. (Klein dus, zoals het plaatje rechtsonder ...
Ik ben er sinds vandaag achter dat ik helaas weer een miskraam heb.. De 2e.. 😟
Bijzonder om te horen dat jij ook maar 1 nier hebt en een iets andere baarmoeder.
Hoe ver ben je nu? Ik hoop van harte voor je dat deze zwangerschap goed mag gaan 🙏
3 jaar geleden
Reactie op IrisCharlotte
Ik ben er sinds vandaag achter dat ik helaas weer een miskraam heb.. De 2e. ...
Ah wat verdrietig om te horen dat het bij jou nu weer mis gegaan is. 😥 ik wens je veel sterkte en geluk voor de toekomst toe 🍀🤞🏻
Volgens de gyn komt het vaker voor bij baarmoeder afwijkingen dat er ook nierafwijkingen zijn omdat deze gelijktijdig ontwikkelen (tijdens de aanleg). Ik ben morgen 5 weken, vorige miskramen waren bij 9 weken en 5 weken. Dus ben heel voorzichtig positief. 🙂
3 jaar geleden
Ik heb Adenomyose (stond niet op je kaart dus geen bingo voor mij🙃) voor de mensen die dit niet kennen. Dit is een zware stiefzuster van endometriose, alleen maakt Adenomyose de baarmoeder kapot. Dit is voor mij ook direct de laatste zwangerschap, hierna wordt mn bm verwijderd. 6 jaar geleden kreeg ik te horen dat ik misschien nooit zwanger kon raken.. nu heb ik een gezonde zoon en ben ik weer zwanger. Wel is mn bm nog maar voor 70% goed dus het gaat spannend worden het laatste trimester❤️
3 jaar geleden
Reactie op IrisCharlotte
Hee Phaedra20!
Ik heb ook een dubbele baarmoeder. Ik weet dit al enige tijd ...
Hey sorry zie je berichtje nu pas. Ik weet het al 5 jaar .. en heb ook nog eens pcos.. toch spontaan zwanger geraakt ( onverwacht).. nu 8 weken..
Progesteron is wel beetje aant zakken terwijl de andere hormonen netjes aanr stijgen zijn.. maandag bel ik weer eens naar de gynaecoloog
2 jaar geleden
Mijn moeder heeft een dubbele baarmoeder. Ze heeft 3 miskramen gehad en daarna 3 gezonde zwangerschappen. Het is natuurlijk een hele tijd geleden (37 jaar), maar toenertijd zei haar arts, blijven proberen. 1 van haar baarmoeders was kleiner en de andere werd dus groter en kreeg meer ruimte naarmate de zwangerschappen volgden.