6 Reacties

2 jaar geleden

Ik zou persoonlijk dan voor de autovakantie kiezen omdat je zelf dan de controle hebt. Regelmatig kan stoppen voor een wandeling/voeding eventuele overnachting etc. Verder het hangt enorm af van hoe je newborn is (en hoe je als kersverse ouder bent zeker na een flinke hormonendrop). Je kan een "makkelijke" baby hebben maar dat weet je van te voren niet. Ik zelf vond alles ook wel een beetje spannend.. besmettingen en andere landen ziekenhuis etc sprak mij toen echt niet aan. Dus wij hadden een huisje in Nederland geboekt. Ik zou denk ik niet boeken tot je kind er is. Dan kan je dan nog bedenken hoe jullie er in staan. Ik was met 10 weken nog aan het nabloeden trouwens. Dus kon ook niet zwemmen bijvoorbeeld Maarja, nu ben ik al eens stuk makkelijker en zou ik misschien wel verder weg gaan.

2 jaar geleden

Ik zou persoonlijk dan voor de autovakantie kiezen omdat je zelf dan de con ...
We wilden inderdaad sowieso last minute boeken, omdat we ook niet weten hoe de bevalling loopt. En inderdaad, hoe ons kindje gaat zijn. Een huisje in Nederland zou inderdaad ook altijd nog een “veilige” optie kunnen zijn 😊

2 jaar geleden

Wat heerlijk! Lekker doen zou ik zeggen! 😊 Één dingetje: als je op autovakantie wilt, moet je even goed opletten met de maxicosy. Kleintjes mogen daar in het begin niet langer dan 2 uur in, i.v.m. de groei e.d. Have fun! Liefs

2 jaar geleden

Oh lekker doen! Houd er rekening mee dat de kleine minder zon kan hebben dan jullie en te warme temperaturen zijn misschien niet zo lekker (maar in warme landen worden ook kinderen geboren, dus ook dat zal wel goed komen). Waar je rekening mee moet houden, is dat je met 8 weken óf alles weer kan, óf nog in de kreukels ligt (na een keizersnede bijvoorbeeld mag je volgens mij nog niet tillen). Een last minute boeken is dus misschien het fijnste, dan kan je gewoon een week van te voren bedenken wat handig is. Mocht je met de auto weggaan: elke 2 uur even stoppen is wel nodig, zo klein wil je ze niet te lang in de maxi cosi. Dus plan je reis mee in je vakantie: je zal wat langer onderweg zijn. Vliegen is wat dat betreft baby vriendelijker. Maling hebben aan mensen die om je heen gaan zuchten en steunen hoor! Je kan beter met een baby vliegen dan met een peuter ;-). In het buitenland mag je overigens niet altijd een maxi cosi huren bij een huurauto als je kind jonger is dan een half jaar. Ook iets om rekening mee te houden (wist ik niet, loop ik nu tegenaan omdat we een reis willen boeken als de jongste rond een half jaar is) Hoe ik het zelf ervaren heb: ik ben mega makkelijk en ga graag op reis, maar toen m’n eerste geboren was vond ik een nachtje hotel in Nederland al een hele onderneming 😂 Maar vond het wel echt heel erg leuk om met zijn drieën weg te gaan en nu met de tweede gaan we zeker weer lekker in de laatste weken van ons verlof eropuit (en misschien durf ik nu zelfs wel verder weg 😂).

2 jaar geleden

Niet op die jonge leeftijd gereisd, maar met 6m naar Ibiza gevlogen en met 1 jaar naar Curaçao. Maar, als ze zo mini zijn slapen ze nog veel, dus zal een vliegreis veel makkelijker zijn dan als ze ouder zijn. Die vlucht naar Curaçao was hard werken rond die leeftijd van 1 jaar🙈. Toen ze jonger was zijn we wel eens een weekendje weggeweest in NL. Voor alle situaties gold, kleintje vond het fantastisch. Je ziet dat ze gelukkig was, en wij ook. Wij gaan met nr 2 in juni met de auto of een korte vlucht, dan boeken we last minute. De keuze auto maken we dan puur omdat we een dreumes van 2 hebben erbij, over die baby meenemen op reis maken we ons geen zorgen😜

2 jaar geleden

Wij hebben gekozen om naar Frankrijk te gaan! Wel bovenin dus nu heel ver rijden en niet heel heet. Maxi cosi valt wel mee, 1 dagje 6 a 7 uur in de auto met om de 2 uur stoppen is echt geen probleem. Ik vind met de auto wel fijn ivm meer mee kunnen nemen en niet te warm klimaat. Maar misschien is een paar uurtjes vliegen juist ook wel lekker! Wij boeken trouwens wel nu al ivm vroegboekkorting. Zal vast wel goed komen!