27 Reacties

13 dagen geleden

Ja dit is bij onze beide kinderen een fase geweest waarin we ons realiseerden dat we liever de strijd aan gingen om haar overdag wat langer wakker te houden en 1 slaapje lieten doen, dan elke keer die strijd aan te gaan voor twee dutjes. Sindsdien gaat het hier echt een stuk beter, ze slaapt nu smiddags 3-4 uur en gaat in 19.30 ongeveer weer naar bed. Eerste week/weken kunnen wat pittig zijn omdat ze sochtends miss erg moe zijn maar gewoon eff doorzetten en dan komt het goed!

13 dagen geleden

Reactie op BigProudDaddy

Ja dit is bij onze beide kinderen een fase geweest waarin we ons realiseerd ...
Bedankt voor je berichtje!! Inderdaad is het zo'n strijdt voor 2 dutjes en daardoor heeft ze eigenlijk helemaal geen 'vast' ritme meer. Soms slaapt ze wel om 09.30 tot 10.00/10.15, maar dan om 13.15/13.30 wilt ze echt niet slapen. Uiteindelijk slaapt ze dan met heel veel moeite pas om 14.00/14.15/14.30, waardoor haar avond bedtijd ook weer opschuift. Sliepen jouw kindjes meteen heel lang toen je overging op 1 dutje? Of moesten ze er wel even aan wennen om 2/3uurtjes achter elkaar te slapen?

13 dagen geleden

Reactie op Alishav

Bedankt voor je berichtje!! Inderdaad is het zo'n strijdt voor 2 dutjes en ...
Ja herkenbaar! Ze moest er wel even aan wennen. Fout die we zelf eerst maakten was rekken tot half 2, omdat we dan het gevoel hadden dat ze dan wel goed genoeg en lang zou slapen, maar dat is veel te laat. Nu gaat ze tussen 12.00 en 12.30 naar bed en tukt ze dus zo 3-4 uur. Als ze na anderhalf uur wakker worden en niet meer slapen, pech gehad, doen ze eventueel nog een keer een nappie in de auto of kinderwagen, maar ik durf eigenlijk wel met zekerheid te zeggen dat het allemaal beter gaat bevallen dan die strijd die je beschreef:P

13 dagen geleden

Reactie op BigProudDaddy

Ja herkenbaar! Ze moest er wel even aan wennen. Fout die we zelf eerst maak ...
Hier haar vandaag om 12.15 in bed gelegd. Sliep vrijwel meteen. Brood en fles ervoor gegeven, alleen fles niet helemaal op (normaal krijgt ze die rond 13.00) Hebben jullie verschil gemerkt in de nachten toen jullie kindje van 2 naar 1 dutje ging? (Vaker wakker bijvoorbeeld?)

13 dagen geleden

Reactie op Alishav

Hier haar vandaag om 12.15 in bed gelegd. Sliep vrijwel meteen. Brood en fl ...
Onze dochter had lactose intolerantie wat we in dezelfde periode ontdekten. We gingen iig toen we met normale melk stopten en met twee slaapjes naar een stuk beter te behappen ritme van haar. Snachts sliep ze veel beter en smorgens niet zo akelig vroeg wakker (lees 4.30-5.00 uur) :P

12 dagen geleden

Hier ook hetzelfde! Vooral doordat 12slaapregressie maar mijn zoontje lijkt nu wel stabiel geworden na 4/5 weken zoeken naar wat past bij hem. Hij slaapt nu 1 keer. Wordt tussen 6/7 wakker en gaat dan rond 11/12uur weer slapen. Hij slaapt standaard 2u30 en gaat weer tussen 18/19uur naar bed. Werkt goed, hij is vrolijk en ontspannen als hij naar bed gaat

12 dagen geleden

Reactie op Maria Reis

Hier ook hetzelfde! Vooral doordat 12slaapregressie maar mijn zoontje lijkt ...
Wat fijn dat het bij jullie weer wat rustiger is! Gaan de nachten ook goed? En denk je dat hij ook echt in de overgang zat naar 1 dutje of denk je dat het echt kwam door de slaapregressie dat hij opeens anders ging slapen?

12 dagen geleden

Reactie op Alishav

Wat fijn dat het bij jullie weer wat rustiger is! Gaan de nachten ook goed? ...
Nachten gaan meestal goed! Hij slaap 11-12uur door. Mijn zoontje was nooit echt een slaper, al sinds 7/8 maanden sliep hij rond de 2/3 uurtjes per dag, ging ook al met 6 maanden naar 2 slaapjes. Dus nu is het heel fijn dat is dus 2.5uur in 1 slaapje doet. Dus ik denk dat het los was van de slaap regressie :) Ik zat ook vaak veel te twijfelen of dit nou goed was voor hem omdat ze idd adviseren vanaf 15maanden, maar ieder kind is anders en als jou kind vrolijk is en de dag goed doorloopt dan is alles oké 😊

12 dagen geleden

Hier wisselt het ook elke dag. De ene dag weigert ze d'r ochtenddut en gaat ze pas rond 12.30/13u slapen (ze is meestal rond 8u wakker) en de andere dag valt ze om 10.00 als een blok in slaap. Valt echt geen peil op te trekken op dit moment.. Dusja, we proberen haar maar te volgen hierin, maar merk dat ik het soms wel lastig vindt met afspraken ook e.d., vond dat voorspelbare ritme toch wel heel fijn 🫣

12 dagen geleden

Reactie op Maria Reis

Nachten gaan meestal goed! Hij slaap 11-12uur door. Mijn zoontje was nooit ...
Lastig is dat he met die adviezen.. inderdaad elk kind is anders en als jou kindje het hier goed op doet, gewoon lekker zo laten! Hier gaan we het per dag eventjes aankijken. Mevrouw is wel smorgens opeens vroeg wakker, maar valt dan gelukkig (als we geluk hebben) wel weer in slaap zodra ze haar speen heeft gevonden of wij die hebben gegeven.

12 dagen geleden

Reactie op Ina33

Hier wisselt het ook elke dag. De ene dag weigert ze d'r ochtenddut en gaat ...
Lastig dat het zo wisseld! Hopelijk snel iets meer regelmaat! Lijkt me inderdaad lastig als je niet weet hoe het gaat lopen kwa slaapjes, ene dag wel 2 en andere dag weer 1. Denk dat dat voor ons ook de aankomende tijd even kijken is...

12 dagen geleden

Hier ben ik ook enorm zoekende. Al 2 weken zijn de lengte’s van de dutjes een stuk korter dan normaal, beide dutjes korter dan 60 minuten. Daarom is zijn avondbedtijd nu ook vaak rond 18:00 uur. Afgelopen dagen heel veel strijd met het ochtenddutje, ik was vrij, dus deze hebben gemaakt met de auto. Dit is natuurlijk geen oplossing🙈😅 De nachten wil ik het niet over hebben. Heel vaak hysterisch schreeuwend wakker worden.. geen idee wat we ermee moeten. Ik denk dat dit alles een combi is van: slaapregressie, doorkomende tandjes (3 in 2 weken) en sinds eergister ook een flinke snotneus… Ik heb dus geen tips, maar ervaar deels hetzelfde. Ik volg mijn zoontje. Soms 1 dutje, soms 2, soms in de auto en ‘‘s nachts nemen we hem maar bij ons. Hopelijk is dit een fase. De 8 maanden slaapregressie was ook precies zo en heeft zo’n 6 / 7 weken geduurd 😅

12 dagen geleden

Reactie op IngeV1994

Hier ben ik ook enorm zoekende. Al 2 weken zijn de lengte’s van de dutjes e ...
Jeetje wat duurde de 8maanden slaapregressie bij jullie dan lang! De nachten zijn hier ook heel wisselend nog steeds.. kijk zo uit naar de tijd dat ze wel echt goed slaapt. We kijken het nu per dag aan met haar slaapjes. Strakjes rond 10uur probeer ik haar naar bed te brengen, wilt ze niet, prima dan blijft ze wakker tot een uurtje of 12/half 1. Wil de strijd hier ook niet meer elke keer aan gaan. Hopelijk voor jullie ook snel meer rust. Hoelang heeft je zoontje al last hiervan?

11 dagen geleden

Nog meer ervaringen?

11 dagen geleden

Ohhh, ik zit momenteel in t zelfde schuitje! Zoontje is net 1 jaar. Sinds vandaag aan het kijken hoe hij het doet op 1 slaapje. De kinderopvang kwam er toevallig ook mee, denken dat dit beter voor hem kan werken. Vandaag geslapen van 13:00-15:00. Hier was het ook elke dag weer anders. Hij deed vaak of de ochtenddut of de middagdut goed. Niet echt een ritme.. Dus we kijken nu even aan hoe dit gaat. En sinds een paar dagen wordt hij in de nacht of avond huilend wakker. Denk toch een slaapregressie, want sliep daarvoor hele nachten door. Dan met veel moeite weer in slaap krijgen. We moeten er weer even doorheen ben ik bang 🥴

11 dagen geleden

Reactie op iesabella

Ohhh, ik zit momenteel in t zelfde schuitje! Zoontje is net 1 jaar. Sinds v ...
Pittig he! Hopelijk is dit voor jullie de oplossing! Wil je me laten weten hoe het gaat over 1 weekje? Hoe sliep jullie zoontje voorheen (hoelang, welke tijden enzo) en hoelaat wordt hij ,smorgens wakker als hij pas om 13.00 naar bed toe gaat? Hier al bijna 4weken dus heel veel strijd met slaapjes.. vanochtend thuis weer geen ochtenddutje willen doen, morgen en woensdag gaat ze naar de opvang dus ben heel benieuwd of ze morgen en woensdag wel 2x wilt slapen :3

10 dagen geleden

Reactie op Alishav

Nog meer ervaringen?
Hoi, Eerder zei ik dat onze meid naar 1 dutje is overgestapt. Dat was tijdens de sprong die zij 2 weken had (dat herken ik omdat ze slecht eet, niet doorslaapt en huilerig/zeurderig is). Nu is zij uit haar sprong, en doet weer 2 dutjes.. Het was dus niet dat zij overgestapt was naar 1 dutje (wat we wel dachten) maar puur de sprong. Ze doet nu weer 2 dutjes en ook op de opvang weer 2 dutjes. Vals alarm dus 🤣

10 dagen geleden

Reactie op Sher1992

Hoi, Eerder zei ik dat onze meid naar 1 dutje is overgestapt. Dat was tijd ...
Hey! Bedankt voor je bericht! Heeft ze dus 2weken lang bij jullie "anders" geslapen of heeft het langer geduurd? Wat fijn dat ze nu weer 2dutjes doet! Gaan die ook weer heel makkelijk? En hebben jullie die 2weken haar wel maar 1 slaapje laten doen? Hoe reageerde zij hierop? Hier heeft ze zondag en maandag maar 1x geslapen omdat ze smorgens echt weigerde. Vandaag bij de opvang ging ze wel heel makkelijk slapen 2x, smorgens 45min geslapen en smiddags maar 30min... :(

10 dagen geleden

Hier zijn we sinds een week over naar 1 slaapje! Ons meisje viel al een paar weken laat in slaap 's avonds, en het ochtenddutje was meestal kort. Nu gaat ze rond 11.30 slapen en slaapt dan 2 tot 2,5 uur. Een keer een powernapje nodig gehad 's middags, maar het gaat veel beter zo :) Houdt het goed vol, slaapt 's avonds eerder en maakt betere nachten. Wel soms even wakker na een uurtje ofzo, maar slaapt dan snel weer.

10 dagen geleden

Reactie op MarjoleinJ

Hier zijn we sinds een week over naar 1 slaapje! Ons meisje viel al een paa ...
Bedankt voor jullie verhaal! Hoe laat wordt jou kindje wakker smorgens en hoelaat gaat ze weer naar bed savonds? Sliep zij meteen smiddags 2-2.5uur toen ze overging naar 1 slaapje of duurde dat eventjes voordat ze dat deed?