23 Reacties

één jaar geleden

Nee zeker niet, dat betekent namelijk ook dat je dan 2 weken minder lang verlof hebt na de bevaldatum. Mag jij zelf kiezen. Kijk maar eens hier wat je rechten

één jaar geleden

één jaar geleden

Ik geloof alleen dat als je al wel eerder ziek gemeld was tijdens en door je zwangerschap je wel verplicht eerder verlof moet opnemen

één jaar geleden

Je mag dat inderdaad zelf bepalen, mits je niet ziek/arbeidsongeschikt bent. Al sta je voor 10% ziek gemeld vanwege de zwangerschap, dan gaat je verlof automatisch 6 weken van te voren in.

één jaar geleden

Reactie op Mamajaju

Nee zeker niet, dat betekent namelijk ook dat je dan 2 weken minder lang ve ...
Jaa idd , want daarom wil ik wat later verlof zodat ik daarna wat langer kan nemen

één jaar geleden

Zolang je niet ziek bent mag je tot 36 weken door gaan.

één jaar geleden

Bij mij het zelfde op het werk. Antwoord is hier heeft nog niemand tot 36 weken gewerkt....

één jaar geleden

Reactie op X-lauraa

Bij mij het zelfde op het werk. Antwoord is hier heeft nog niemand tot 36 w ...
Precies t zelfde antwoord als mij idd … maar ik ga morgen mijn districtsmanager een bericht doen dat ik het er niet mee eens ben. Ik was vanmorgen ook aan het werk met een andere collega & had het er met haar over en zei zei ook je hebt er gewoon recht op en jk heb zelf ook doorgewerkt tot 36 weken.. vaag allemaal😒 maar tis ook super irritant

één jaar geleden

Ik wilde bij mijn opdrachtgever ook langer doorwerken, maar helaas mag ik ook maar tot 36w werken. Ik ben niet in loondienst, dus heb geen idee of daar verschil in zit.

één jaar geleden

Reactie op marieke_2022

Ik wilde bij mijn opdrachtgever ook langer doorwerken, maar helaas mag ik o ...
In Nederland moet je inderdaad tussen de 34 en 36 weken met verlof. Ik begrijp uit alle berichtjes dat het voor de dames uit België anders is.

één jaar geleden

Dat mag je zelf kiezen, zo lang je niet (gedeeltelijk) ziek gemeld staat is het aan jou of je tot 34 of 36 weken doorwerkt, en je baas moet ook meedenken voor aangepast werk als je eigen taken niet meer gaan. Dus vooral niet akkoord gaan met 34 weken als dat niet is wat je wil!

één jaar geleden

Reactie op X-lauraa

Bij mij het zelfde op het werk. Antwoord is hier heeft nog niemand tot 36 w ...
Sommige werkgevers creëren echt hun eigen regels 😅 je mag het tot 3 weken voor je met verlof gaat aangeven. Ik werk in de retail en ga zelf ook uit van doorwerken tot 36 weken maar ik wacht het af hoe ik me tegen die tijd voel.. als ik met 30 weken denk ik trek het niet dan geef ik alsnog aan dat ik liever toch met 34 ga.

één jaar geleden

Reactie op Mamajaju

Sommige werkgevers creëren echt hun eigen regels 😅 je mag het tot 3 weken ...
Ja echt hè 😅 werkgevers verzinnen maar wat! Ben blij dat dat bij mij op t werk allemaal geen problemen oplevert, heb gezegd dat de planning in principe is om tot 36 door te werken, indien ik dit fysiek volhoud, zo niet ga ik met 34 of 35 weken, maar daar gaan we voor nu nog niet vanuit.

één jaar geleden

Ik werk ook in de retail en ben nu verplicht om met 34 weken met zwangerschapsverlof te gaan omdat ik door bekkenklachten nu half in de zw zit.. Zolang je niet in de zw zit, mag je idd zelf bepalen wanneer je precies met verlof gaat

één jaar geleden

Dat mag je helemaal zelf bepalen. Wel is het zo dat wanneer je ook maar 1 dag ziekgemeld staat vanwege je zwangerschap, dat je dan met 34 weken eruit moet.

één jaar geleden

Dat mag je helemaal zelf bepalen. Wel is het zo dat wanneer je ook maar 1 ...
Weet je toevallig waar ik dit terug kan vinden?

één jaar geleden

Reactie op Mamajaju

Sommige werkgevers creëren echt hun eigen regels 😅 je mag het tot 3 weken ...
Zo denk ik er zelf ook over. Ik voel me nu goed en hoop daardoor door te kunnen werken tot 36 weken. Mocht het niet zo zijn dan kan ik altijd met 34 weken stoppen

één jaar geleden

Reactie op adh99

Weet je toevallig waar ik dit terug kan vinden?
Google het en dan komt het meteen naar boven

één jaar geleden

Google het en dan komt het meteen naar boven
Heb je een screenshot toevallig? Ik kan het namelijk nergens echt duidelijk vinden…

één jaar geleden

https://www.fnv.nl/werk-inkomen/zwanger-ouderschap/ziekte-en-klachten-tijdens-zwangerschap-en-verlof Het is niet zo dat als je je 1x hebt ziekgemeld vanwege zwangerschapsgerelateerde klachten en je daarna gewoon weer al je uren werkt tot einde verlof, jij met 6 weken met verlof moet. Dan mag je gewoon 4 weken van te voren met verlof als dat gaat, mits je dus al je contracturen werkt.