17 Reacties
3 jaar geleden
Juist het tegenovergestelde hier🥹 verlof maar de baby word half maart al gehaald ivm choletease. En niks is af nog. Midden in een verbouwing. Ik kom echt tijd te kort. Maar tips ja lekker series kijken boeken lezen uitslapen koffie drinken bij familie of vrienden. Lekker taarten bakken.
3 jaar geleden
Ik heb expres wat klusjes laten liggen. Enveloppen voor de kaarten schrijven, de laatste dingetjes shoppen zoals Speeltjes voor in de box waar ze toch niet meteen mee speelt, wat eten preppen voor in de vriezer dat we niet elke avond hoeven te koken.
Voor ontspanning de afgelopen weken wat series in mijn lijst gezet om tussendoor te bankhangen. En expres wat afspraken gepland met vriendinnen. Massage altijd lekker! Puzzelen, tijdschriften bewaard die ik kan gaan lezen en eindelijk die stapel boeken weglezen.
3 jaar geleden
Enorm herkenbaar!!! In mijn geval bleef het rustig aan doen bij de eerste enorm geforceerd voelen. Ik heb uiteindelijk op een superlaag tempo rustig doorgewerkt (ben zzper) en dat was heel fijn. Misschien is het fijn om 1 "project" te bedenken voor jezelf waar je elke dag een uurtje of drie uurtjes (waar je zin in hebt) aan kan werken. Een kort verhaal schrijven (als je dat altijd al een keer wilde). Of een LOI cursus spaans doen. Of als dat relevant is je orienteren op wat je met/binnen je werk wil de komende jaren, misschien met wat mensen koffie drinken daarvoor.
3 jaar geleden
Ik kan je vertellen dat de dagen voorbij vliegen😅 zit sinds 26 weken thuis omdat mijn lichaam het niet meer aan kon. Ben nu bijna 33 weken en heb me letterlijk nog geen dag verveelt. Ik kan dan ook niet stilzitten😅 heb alle kastjes en ruimtes in mijn huis uitgezocht en de babyspullen gewassen, babykamer afgemaakt en muurtjes geschilderd in huis. Heb daarna van boven naar beneden een grondige schoonmaak gedaan ( niet in 1 dag) en dat probeer ik nu bij te houden door dagelijks 1 of 2 huishoudelijke taken te doen. Vorige zwangerschap vanaf 33 weken in het ziekenhuis beland en vanaf 2 weken geleden enorm veel harde buiken dus ik doe het nu rustiger aan. Heb al een kind die naar school gaat dus na half 3 is ze er bijna iedere dag. Kan je vertellen dat de dagen voorbij vliegen
3 jaar geleden
Ik zit sinds week 31 verplicht thuis, en was hier ook heel bang voor 😅 (nu 34+5) ik heb de afgelopen weken heerlijk weer eens gebakken (echt een mega hobby maar normaal te weinig tijd 😅), spulletjes gehaakt voor de kleine, boeken gelezen, uitgebreid gekookt (en wat ingevroren voor de kraamweek!) Babyspulletjes gewassen, series gekeken en in bad gezeten!
Was ook bang dat ik me heel erg zou gaan vervelen maar tot nu toe valt het me echt best mee. Soms ontkom je er niet aan, maar dan is een middagdutje hier ook best lekker 🙊😅
VRIEND
3 jaar geleden
Moet nog te veel doen. Kaartje uitkiezen en dan enveloppen schrijven waar we nog niet alle adressen voor hebben. Meubels kunnen hopelijk volgende week in elkaar en dan lekker alles wassen.
Ik heb zin om te koken/bakken en recepten uit te proberen, maar als het etenstijd is heb ik daar geen puf meer voor. Vriezer uitpluizen en preppen?
Moet nog even goed door het huis heen, alles poetsen, maarja verbouwing is nog gaande.
En heb weer zin om naar de sportschool te gaan. We gaan meestal samen, maar na een dag klussen heeft mijn man ook geen zin meer en ik al helemaal niet na een dag werken.
Ik wil nog slingers maken die we ieder jaar kunnen ophangen met de naam van de kleine, alleen hebben we nog steeds geen naam...
3 jaar geleden
Meid ik zit al thuis deels vanaf 12 weken door klachten en volledig 22 weken ivm bloedingen. Alles wat ik kon doen heb ik langzaam gedaan haha. Ondertussen is netflix uitgespeeld net zoals andere apps😂. Ik probeer elke dag gewoon te poetsen en een stukje te wandelen.. tv soms aan of een boek lezen maar er is niet veel op ten duur aangezien we steeds minder kunnen en mogen. Vriendinnen hebben geen tijd of andere prioriteiten dus ja het is soms ook eenzaam en saai.. maar nog even volhouden en dan kunnen we allemaal genieten❤️ daarbij zijn we waarschijnlijk allen sneller moe en kunnen we proberen dutjes te doen😊
3 jaar geleden
Haha herkenbaar.. ben ook bang me te zullen gaan vervelen. Maar nu deze eerste 2 weken vermaak ik me denk ik nog wel, daarna wordt het denk ik steeds saaier 😅. Heb een lijstje gemaakt en de afgelopen weken veel dingen "bewaard" voor tijdens m'n verlof.
3 jaar geleden
Ik heb juist het gevoel te weinig tijd te hebben: nog 1 weekje werken volgende week.
Wat ik op mijn planning heb staan voor in mijn verlof:
- elke dag even naar buiten (wandelen en ga nog fijne zitplek maken)
- tijdschriften lezen
- bak en kook recepten uitproberen
- spelletjes spelen
- haken ( of iets anders creatiefs)
- enveloppen schrijven
- lijstje voor de kraamvisite aanvullen met leuke spulletjes
- tv programma’s opnemen en terugkijken
- wat klusjes in huis op een rustig tempo afwerken
- muziek maken
Genoeg inspiratie dus ik zie mijn dagen wel gevuld.. oh en de gebruikelijke afspraken met de verloskundige ook niet te vergeten.. straks elke week!
3 jaar geleden
Reactie op Tes-M02
Ik heb juist het gevoel te weinig tijd te hebben: nog 1 weekje werken volge ...
Dit herken ik ook 😅 vooral omdat ik nog een kind heb, dus heb niet eens elke dag 100% vrij te besteden.
Vorige verlof was ik wel veel sneller klaar met de klusjes dan ik had verwacht, maar toch!ik wil nog zoveel naast wat nog moet 🤣
- muffins bakken
- haken
- diy miniatuur huis
- boeken lezen
- serie afkijken
- tweedehands kinderkleding winkels snuffelen
-nog wat laatste aankoopjes
- Fotoboek van afgelopen jaar maken
- zwemmen
- kapper
- high tea met vriendinnen
En daarnaast dus ook wasjes, babyhoek afmaken (we moeten nu nog beginnen zelfs haha), fietsen controle, kinderwagen en maxicosi netjes/schoon dat soort... En vanaf 35 weken naar ziekenhuis voor controles.
Wat als ie eerder komt 🤣
3 jaar geleden
Dit is mijn eerste verlofweek en die staat gelijk weer volgepland😅 maar het scheelt dat ik nu tussendoor niet hoef te werken.
Het is vooral even wennen aan gewoon "niks" kunnen doen, maar mijn hoofd is nog erg druk bezig merk ik. De kinderkamer is af, maar ik wil nog wat wasjes draaien en het huis op orde proberen te houden. Nu ook nog snel met vriendinnen afspreken en de hond wat extra aandacht geven.
Dit weekend 2 fotoshoots en daarna wordt het gelukkig weer wat rustiger. Dan wil ik vooral lekker gaan lezen en haken. Ik ben nu bezig met een verjaardagscadeau vooruit maken voor mijn zusje die vlak na mijn uitgerekende datum jarig is. Dan heb ik alvast wat in huis voor haar :)
3 jaar geleden
Reactie op Roseseliza
Dit is mijn eerste verlofweek en die staat gelijk weer volgepland😅 maar he ...
Heel herkenbaar . Vrienden willen ook ineens afspreken. De meeste baby wasjes gedraait. Maar nu dat ik met verlof en een baby shower heb gehad kwam er weer wat bij. De laatste creaties afhaken en de cadeaus alvast in huis halen want mijn schoonvader en mijn moeder zijn in april voor de uitgerekende jarig. Hihi.fijn verlof gewenst