32 Reacties

3 jaar geleden

Volg!

3 jaar geleden

Heb het toevallig van de week, nagevraagd bij mijn controle in het ziekenhuis. Kraamverband en Zoogcompressen is niet nodig om mee te nemen, is daar standaard aanwezig. Verzorgingspul voor papa en mama is handig, ook een extra setje kleding. Tevens zou ik dextro in pakken, voor jezelf (energie) en voor je partner snelle Jelle of Liga 😉 Ikzelf neem mijn yogabal met pompje mee, zodat ik de weeën kan "weg" bewegen.

3 jaar geleden

Pampers en kraamverband hebben ze inderdaad al in het ziekenhuis, ik zou het daarom ook niet mee nemen want dat neemt alleen maar ruimte in, en het is dan ook voor de verloskundige of partner makkelijker om spullen uit de vlucht tas te pakken als de tas niet te vol zit met spullen die je eigenlijk niet nodig hebt. Als je nou bijvoorbeeld wasbare luiers of luiers van een bepaald ecologisch merk wilt gebruiken zou ik ze wel mee nemen. Verder zou ik dikke sokken niet willen misssn, ik heb gehoord dat je tijdens het bevallen last kan hebben van koude voeten.

3 jaar geleden

Ik heb een nieuwe telefoonoplader gekocht en in de vluchtkoffer gestopt voor mochten we onze opladers vergeten. Ook heb ik wat te eten en drinken erin gestopt mochten we snachts richting het ziekenhuis moeten en het cafeetje daar is dicht

3 jaar geleden

Ik zou het even aan je verloskundige vragen, want ik weet in elk geval 1 ziekenhuis waar kraamverband etc is wegbezuinigd op de normale kraamafdeling. Ik vond zelf theezakjes heel fijn om mee te hebben en dunne kleding want vond het bloedheet in het ziekenhuis

3 jaar geleden

Reactie op Sammie84

Heb het toevallig van de week, nagevraagd bij mijn controle in het ziekenhu ...
Mocht je nog in het zh komen, vraag even na of die yogabal echt nodig is... Bij mij in het ziekenhuis kan ik hem gewoon daar lenen.. Scheelt toch weer 😊 Ik heb er een verlengsnoer inzitten. Kans is groot dat ik een nacht moet blijven en niet overal zijn de stopcontacten handig in de buurt.. En pakjes drinken, snoepjes/chocolaatjes. Minishampoo/conditioner/douchegel. Tandenborstel, tandpasta. Borstel met wat extra elastiekjes. Reserve bril.

3 jaar geleden

Neem alsjeblieft dikke sokken mee! Ik dacht echt dat het onzin was maar na mijn bevalling kreeg ik het ZO koud en begon ik zo te shaken. Ik had niks ingepakt ivm spontante bevalling met 29 weken. Maar gelukkig kreeg ik mn vriend zn sokken aan en allemaal warmte dekens 😂

3 jaar geleden

Een Verlengsnoer 😅. Met 1 stopcontact is een verlengsnoer wel fijn om wat op te laden.

3 jaar geleden

Reactie op Brwx

Een Verlengsnoer 😅. Met 1 stopcontact is een verlengsnoer wel fijn om wat ...
Goed dat je het zegt !

3 jaar geleden

Ik zou drinken (fris) er doen. Mocht je er bijvoorbeeld 24 uur zijn in het zkh ze serveren sap, siroop, thee en water. En ik vondt persoonlijk de hele dag zoiets echt niets 😅. En iets te eten tussendoor mocht je trek krijgen 😁

3 jaar geleden

- Rietjes of bidon fles om te drinken tijdens bevalling (stel je staat gebukt) - Cordring als je dat wil gebruiken. Hebben ze nog niet in elk ziekenhuis. - Ik neem portable oplader mee ipv stekkerdoos, vind ik zelf wat handiger/veiliger dan lange snoeren😬 - Slippers voor het douchen

3 jaar geleden

Weet iemand, vanuit een eerste bevalling, nog of je flesvoeding en zoogcompressen mee moet nemen? Naar mijn idee hebben ze dat gewoon in het ziekenhuis, maar ik weet het echt niet meer😂.

3 jaar geleden

Weet iemand, vanuit een eerste bevalling, nog of je flesvoeding en zoogcomp ...
Ik hoef het niet mee te nemen🙂 misschien is het per zkh anders maar hier hebben ze het gewoon :)

3 jaar geleden

Ja alles voor de baby hebben ze gewoon in het ziekenhuis, denk aan luiers, verzorgings middelen, flesvoeding e.d Kraamverband e.d hebben ze ook in het ziekenhuis. Alleen je persoonlijke verzorging spulletjes hebben ze niet. Ik moest de vorige keer in het moeder en kind centrum tandpasta voor mezelf kopen a €1.50 voor een klein tubetje 😒

3 jaar geleden

Ah thanks allebei! Lekker prijsje wel, 1,50 voor een mini tube tandpasta 🥹

3 jaar geleden

Ah thanks allebei! Lekker prijsje wel, 1,50 voor een mini tube tandpasta 🥹 ...
Ja ik schrok er ook van, maar de tandeborstel kreeg ik gratis 😅 Ik moest wel.. ik kwam een week na míjn vorige bevalling een paar dagen in het ziekenhuis te liggen en had dus niks bij, mijn man kon niks brengen 😢 dus nu ben ik een beetje panisch met de vluchttas inpakken dat ik echt alles bij heb en van niemand afhankelijk ben. Vond dat toen verschrikkelijk

3 jaar geleden

Ligt eraan wat voor flesvoeding je wilt geven.. Vrijwel alle Nederlandse ziekenhuizen gebruiken Nutrilon. Mocht je een ander soort/merk willen geven, is het wel verstandig om het wel mee te nemen.

3 jaar geleden

Ik kreeg nog de tip om je spullen in ziplock met label er op te doen zodat (juist) een ander ook je spullen kan vinden of bijvoorbeeld het goede pakje voor de baby weet te pakken

VRIEND

3 jaar geleden

Ik heb veel last van droge lippen en handen dus handcrème en vaseline voor m'n lippen gaan mee.

3 jaar geleden

Lolly's en dextro! Als je een lolly eet tijdens de bevalling ontspannen je bekken en komt er meer plek voor je kindje. En dextro voor wanneer de energie een beetje begint op te raken. OH en kleingeld! Bij mijn eerste zoontje hadden mijn partner en ik super veel honger na de bevalling maar konden we nergens in het ziekenhuis halen met de pin en we hadden geen kleingeld toen 😅