4 Reacties
vorige week
Mijn dochtertje van 2.5 heeft dat ook gehad. Een aantal maanden terug weliswaar. Toen zei ze vaker: "ik vind dat enggggg" en rende dan een beetje weg. Maar had toen ook mijn twijfels of dat écht zo was of aandacht. Nu is dat een stuk minder dus is een fase lijkt het 🫣
5 dagen geleden
Ja, herkenbaar hoor. Ze was nooit bang voor die tijd. Hier ook een maand of twee geleden ineens begonnen. Denk niet dat het aandacht is, meer een grotere fantasie over wat er kan gebeuren. Ik zeg vaak ‘je vindt het eng. Mama vindt het niet eng’
3 dagen geleden
Hier is het wordt nee eng nieuwe ding😅 wij leggen dan gewoon uit wat het is en wat het doet dus voorbeeld nee eng slapen in donker. Dan vraag ik of hij lampje aan wil met slapen en dat papa en mama altijd in de buurt zijn.
Of de hond eng dan zeg ik maar je knuffelt wn speelt toch vaak met Loena ‘ das der naam,
Heeft te maken met ontwikkeling ze begrijpen dat dingen eng kunnen zijn maar nog niet goed wat het in houd.
Dus als je goed kunt onderbouwen wat het is en dat je ziet dat ze eng is zo herkent en erkent ze haar emoties ook met woorden