14 Reacties

3 maanden geleden

Allereerst, alle begrip voor je frustraties en het feit dat je er klaar mee bent. Wij hebben 10 maanden nacht na nacht zitten kloten met onze dochter en dat heeft ons ook helemaal tot wanhoop gedreven. Trekt ze niet toevallig aan haar oren? Onze dochter heeft uiteindelijk buisjes gehad want had ondanks dat ze geen koorts had om de haverklap een oorontsteking waardoor ze dus super onrustig sliep en elke slaapje een strijd was. Ook na de buisjes hebben we nog meer dan een maand gedoe gehad. Daarnaast krijg ik dus het idee dat als wakker worden snachts een beetje het ritme is geworden, dat dat er heel slecht uit te krijgen is. Onze dochter slaapt nu beter, maar wordt dus ook nog geregeld snachts wakker en dan zit te pruttelen en te blazen en gekke geluiden te maken en verwacht dan ook vaak dat we van die show komen genieten andere wordt het brullen. Lastig hoor! Ik zou vooral de regelmaat van de slaapjes vasthouden want anders wordt het helemaal chaotisch voor haar. Wat zijn haar bedtijden atm?

3 maanden geleden

Reactie op BigProudDaddy

Allereerst, alle begrip voor je frustraties en het feit dat je er klaar mee ...
Bedankt voor je reactie! Misschien eens de moeite waard de oren te laten bekijken al zit ze eigenlijk niet aan haar oren, ze heeft afgelopen winter wel oorontsteking gehadze gaat 's avonds om 19:30 in bed en de middagslaap wisselt beetje, tussen 11:00 en 12:00 gaat ze slapen. Soms maken we haar na 2 uur middagslaap wakker en soms wordt ze zelf wakker na 1,5 uur. Uiteindelijk is ze vannacht tussen ons in wel weer gaan slapen.. Maar dat werkt niet altijd want ze slaapt best wild met veel draaien en altijd op haar buik met dr kont omhoog. Of ze zet het feest voort bij ons in bed

3 maanden geleden

Reactie op Meijer94

Bedankt voor je reactie! Misschien eens de moeite waard de oren te laten be ...
1930 in bed is mooie tijd denk ik. Maar de tijd van de middagslaap is mijn inziens erg vroeg. Wij leggen onze dochter tussen 13.00 en 13.30 op bed en dan slaapt ze gemiddeld 3 uur. Soms 2.5, soms 3.5 of zelfs 4 uur. Volgens mij hebben ze die tijd echt nodig en is het belangrijk dat ze smiddags ook een goeie ruk hebben gemaakt want anders kun je dus een hoop onrust krijgen snachts. Is het een idee om die ochtend slaap langzaamaan te gaan rekken richting 13.00, dus in een tijdsbestek van zon 2 weken en dan smiddags uiterlijk 17.00 wakker maken. Je zult zien dat je kind om 19.30 echt weer toe is aan dr slaapje en waarschijnlijk zullen de nachten ook beter verlopen. Laat maar weten als je hierover nog vragen hebt.

3 maanden geleden

Reactie op BigProudDaddy

1930 in bed is mooie tijd denk ik. Maar de tijd van de middagslaap is mijn ...
Pfoe is het proberen waard. Maar ze is einde van de ochtend wel al echt kapot. Uiterlijk 7 uur in de ochtend is ze wakker. Als ik de jongste de fles geef valt ze ook wel eens naast mij of op het vloerkleed in slaap馃き

3 maanden geleden

Reactie op Meijer94

Pfoe is het proberen waard. Maar ze is einde van de ochtend wel al echt kap ...
Ja hier is het ook geregeld vroeg sochtends. Als ze om 6 uur of half 7 wakker wordt trekt ze de ochtend ook niet, maar dan gaan we bewust even een stukje rijden met de auto of met een omweg naar de supermarkt zodat ze even een korte nap kan doen om tot 13.30 te redden. Dat werkt beter dan zo vroeg naar bed. Moet natuurlijk wel mogelijk zijn. Tis een lastige fase want ze kunnen 1 slaapje soms nog niet goed hendelen maar 2 op bed zorgt ook weer voor gedoe haha. Sterkte!

2 maanden geleden

Ik herken je verhaal heel erg. Hier precies hetzelfde. Wakker vannacht van 22:00 tot 02:00 en niks helpt. Alles geprobeerd. Hij doet nog 1 dut van 12:15 tot half 3. Krijgt een fles voor het slapengaan maar wordt iedere nacht wakker om te spelen of te huilen en valt vaak pas na 2 a 3 uur weer in slaap.

2 maanden geleden

Reactie op Meijer94

Bedankt voor je reactie! Misschien eens de moeite waard de oren te laten be ...
Mag ik vragen waarom je haar wakker maakt overdag? Zeker als ze al om 11u gaat slapen, is het dan na haar "middagdutje" nog wel een heel lange ruk tot half 8. Ik denk dat ze gewoon oververmoeid is eigenlijk. Of je zou nog een powernapje einde van de middag kunnen proberen. Wij doen ook echt nog steeds twee slaapjes btw.

2 maanden geleden

Reactie op BigProudDaddy

Ja hier is het ook geregeld vroeg sochtends. Als ze om 6 uur of half 7 wakk ...
Een oprechte vraag: waarom hebben jullie in de ochtend zo'n lange wakkertijd (ik zie rond 6.30 soms wakker en pas 13.30 naar bed = 7 uur) en in de middag maar 2.5-3.5 uur?

2 maanden geleden

Reactie op Ina33

Een oprechte vraag: waarom hebben jullie in de ochtend zo'n lange wakkertij ...
Omdat ze dat beter trekt dan vroeger erin want dan wordt ze dus vroeger wakker en moet ze savonds al weer heel vroeg naar bed waardoor ze helemaal vroeg wakker gaat worden in de ochtend

2 maanden geleden

Reactie op BigProudDaddy

Omdat ze dat beter trekt dan vroeger erin want dan wordt ze dus vroeger wak ...
Die 13.00/13.30 trekt ze makkelijk en daar slaapt ze ook het langste op

2 maanden geleden

Reactie op BigProudDaddy

Die 13.00/13.30 trekt ze makkelijk en daar slaapt ze ook het langste op
Onze zoon van 3 inmiddels heeft het met dit ritme ook altijd super gedaan. Tis dus ook gewoon op basis van vorige ervaring

2 maanden geleden

Reactie op BigProudDaddy

Die 13.00/13.30 trekt ze makkelijk en daar slaapt ze ook het langste op
Ah oke ik begrijp t 馃槉 thanks!

2 maanden geleden

Reactie op Janinedejong1

Ik herken je verhaal heel erg. Hier precies hetzelfde. Wakker vannacht van ...
Ja precies dit inderdaad!

2 maanden geleden

Mag ik vragen waarom je haar wakker maakt overdag? Zeker als ze al om 11u g ...
Omdat we merkten dat hoe langer ze slaapt in de middag hoe minder gezellig ze is qua humeur馃槄 de laatste week gaat het weer goed in de nacht. We doen haar juist voor 11.30 nu op bed en dan tegen half 8 in bed 's avonds. Tot nu toe werkt dat het beste. Onze oudste was ook eentje van relatief weinig slaap. Daar kregen we meer slapen ook echt niet voor elkaar en was al vroeg van zn slaapjes overdag af. Einde van de middag een powenap heeft geen zin. Dan ligt ze 's avonds pas zo laat in bed omdat ze eerder niet aan slaap toe is (dit komt wel eens voor als we einde van de middag nog moeten autorijden bijv)