10 Reacties

3 maanden geleden

Ik wou toevallig ook een topic plaatsen over het middagdutje van onze dochter! Onze dochter slaapt impricipe nog wel.. ergens tussen 12.30 en 15.00 (vaak 1.5uur, soms een uurtje en uitzonderlijk 2uur, maar max tot 15.00 maar vaak rond 14.30wakker.. echter heeft ze nu al ruim een week dat ze om de dag de middagdut niet wilt. Savonds geen problemen met naar bed brengen, slaapt om 19.00 en wordt de volgende ochtend rond 07.30-08.00 wakker.. als ze wel slaapt valt ze pas tussen 21.00 en 22.00 in slaap (ligt dan ruim 1-1.5uur wakker in bed en komt er een x aantal keer uit of blijft maar draaien..) Ik weet ook niet zo goed waar ik goed aan doe.. middagdutje stoppen en haar optijd in bed hebben en hopen dat als dat een paar dagen achter elkaar is ze nogsteeds vrolijk is en de avonden en nachten goed blijven gaan.. of zo doorgaan als nu en eigenlijk niet echt weten waar wij aan toe zijn 😂😅

3 maanden geleden

Onze zoon gaat al een tijdje smiddags niet meer op bed tenzij hij het zelf aangeeft dan (een uurtje) wij brengen hem rond 18.30-19.00 naar bed. Dan kan hij een hele nacht doorslapen. Onze zoon gaat naar het even even op de bank liggen even de tv aan. Of lekker spelen we gaan ook wel weg. Net hoe het uitkomt. Mijn advies is zie goed naar jou kind en biedt aan wat hij of zei nodig heeft .

3 maanden geleden

Reactie op Mem 86

Onze zoon gaat al een tijdje smiddags niet meer op bed tenzij hij het zelf ...
Succes het is altijd een lastig besluit wat nu beter is . Wij merkten dit aan dat hij s'avonds moeilijk in slaap kwam

3 maanden geleden

Reactie op Alishav

Ik wou toevallig ook een topic plaatsen over het middagdutje van onze docht ...
Wij hebben echt exact hetzelfde. Zo irritant, haha. Gister en eergisteren niet geslapen overdag. Nu lijkt het toch weer te lukken… lastige fase!

3 maanden geleden

Middagdutje lukt al twee weken niet thuis. Op de opvang wel. Maar dan hebben we wel een peuter die wakker is tot ruim na 20:00, soms 21:15. Wij kiezen er nu voor geen middagdut meer aan te bieden. Het zorgt voor minder frustratie bij ons. En waar dochter eerst echt urenlang chago was (sinds overslaan dut) merk ik nu dat ze het steeds beter kan. We geven om 18:15 een fles, en gaan daarna naar boven voor het bedritueel.

3 maanden geleden

Hier nog steeds een slaapje. Hij gaat om 19h naar bed, tot ongeveer 6h-7h. Middagdutje is van 12h30 tot 14h. Soms iets later of korter, maar nooit later dan 15h. We houden er geen rekening meer mee als we een dagje weg willen. Dan slaapt ie maar in de auto op de terugweg al is het 20 min. Ik denk dat ie 1 x per 3 weken geen dutje doet nu. Maar hij spookt ook nog regelmatig in de nacht en ook soms wel om half 6 wakker, dan is het sowieso nodig.

3 maanden geleden

Hier wel een lange middagdut en we accepteren dat ze pas na 21.00 slaapt. Maar dat komt ook echt omdat ik de middagdut zo fijn vind, even een onderbreking en wat verplichte rust en me-time. Daarom zou ik altijd blijven aanbieden, omdat het bij ons als gezin past. Als jullie al toe zijn aan volgende fase (of je kindje echt heel overduidelijk) dan zou je de dut ook kunnen weglaten en het bedritueel vervroegen. Al zou ik dan zelf wel 'quit time' inlassen op de oorspronkelijke dut, als in: rustig boekjes lezen in een afgekaderde omgeving, zoals tipi tentje met kussens. Even terugtrekken en tot rust komen.

3 maanden geleden

Hier ook nu 2,5 en was ‘s avonds drama met na bed gaan huilen krijsen en soms wel 2,5 bezig. Nu slaapt hij dan smiddag vaker niet dan wel en gaat eigenlijk wel goed. Mis alleen zelf wel echt even het momentje voor me zelf🤣 en even knuffelen met de baby .

3 maanden geleden

Reactie op RietjePadre

Hier wel een lange middagdut en we accepteren dat ze pas na 21.00 slaapt. M ...
Hier doen we dat ook idd! Er brengen hem na bed en mag dan rusten in bed met boekje knuffels en half uurtje later is hij er klaar mee en mag hij na beneden. Meer de hoop dat hij gaat slapen🤣

3 maanden geleden

Afgelopen 6 dagen smiddags niet geslapen, savonds geen problemen met inslapen en klokje rond (soms zelfs 13uur) slaapt dan om 19.00 tot minimaal 07.00 maar vaak 07.30/07.45 Vandaag wel geslapen (1uurtje) en ligt nu al een uur wakker in haar bed, zuchtttt hahaha