12 Reacties
3 jaar geleden
Wij gaan toevallig ook een weekje weg rond die tijd. Wij nemen onze eigen co sleeper mee omdat dat wat hoger is. Bij een camping bedje moet je zover bukken.
Veel plezier alvast! 馃グ
3 jaar geleden
Baby kan best mee zwemmen hoor 馃槉 ik zou vooral fijn vinden dat ik mij kan terugtrekken als gezinnetje. Overdag kan de baby misschien slapen in de wandelwagen en op schoot en s nachts een campingbedje (overdag kan campingbedje ook maar vind in de wandelwagen ook altijd wel makkelijk als de baby 眉berhaupt een makkelijke slaper is). Dat het wat hard is maakt de baby niet uit alleen is een campingbedje wat laag dat vind ik persoonlijk irritant
3 jaar geleden
Mij is altijd verteld dat als je een goede reiswieg hebt op de kinderwagen , dus met goede ventilatiestrook, dan kan je die prima tijdelijk gebruiken . Deden wij ook met onze baby van nog geen 2 maand oud. Ze sliep in de Bugaboo reiswieg. Veel plezier!
Daarnaast trouwens nog een babynestje meegenomen voor op bed
3 jaar geleden
Baby kan best mee zwemmen hoor 馃槉 ik zou vooral fijn vinden dat ik mij kan ...
Ik zou ook een draagdoek/zak meenemen als je baby daar van houdt voor overdag
3 jaar geleden
https://www.dreambaby.be/e/nl/db/aeromoov-reisbed-grey-rock-780588
Deze? Ik vind die wel heel fijn als ze nog zo klein zijn. Kan buiten de dutjes ook als box gebruikt worden door het laagste niveau te gebruiken.
Wij hebben hem zelf toen niet aangeschaft omdat ik het te duur vond en als ze wat groter zijn een groter campingbedje toch leuker is. Maar ik twijfel nu toch weer opnieuw omdat we bijna de hele lente en zomer zullen hebben en hopelijk ook veel gaan buiten zitten met onze peuter..
Kan hem misschien als kraamcadeau aan iemand vragen?
3 jaar geleden
Je kinderwagen heb je toch al mee dus zou lekker je reiswieg gebruiken. En je voedingskussen met een aankleedkussenhoes erover is ook makkelijk als bedje. Of een Deryan babybedje? Die zijn heel makkelijk mee te nemen en tweedehands helemaal niet duur.
Zwemmen deed ik al vanaf 6 weken, toen ik het zelf mocht. Hoorde later pas dat je ook kunt wachten tot na de eerste vaccinaties, maar dat heb ik dus niet gedaan bij mijn zoontje.
Verder zou ik meenemen: wipstoel en boxkleed, verder heeft zo'n kleintje bijna niets nodig.
3 jaar geleden
Ik kies er niet voor , wij hebben ook een uitje met de hele schoonfamilie maar dan als baby 3 weken oud is. Ik vind het persoonlijk te veel en druk zeker na een keizersnede. Het immuunsysteem van de kleine is onvoldoende beschermd en zeker omdat de vaccinaties er nog niet in zitten zie ik het niet zitten.
Wat voor mij de afweging is en jou misschien ook kan helpen: moedermelk beschermd extra bij de weerstand, een keizersnede helpt niet (vaginale bevalling verhoogt weerstand). Vaccinatie en leeftijd van de kleine. En hoe druk en veel andere kinderen er zullen zijn .
Ik wil niet ver en lang reizen met de baby, dus is je uitje in de buurt is dat een andere afweging dan dat je 5 uur moet reizen in een maxicosi (wat ook niet mag). En tot slot wat voor mij ook meespeelt is dat ik graag rust en regelmaat wil in de eerste maanden en mijn schoonfamilie is alles behalve dat haha.
3 jaar geleden
Nog een tip is White noise: als de kamers gehorig zijn, word je baby niet wakker als mensen savonds nog luid aan het praten zijn. Dat kan anders wel stress geven. Daarnaast ook een goede babyfoon met camera, dan kan je d baby goed in de gaten houden savonds.
Ernaast zou ik je gewoon aanraden om er ook rekening mee te houden dat het ook wel pittig kan zijn voor jou en dat je mss soms kan beslissen om een activiteit over te slaan bvb, of mss wil je uiteindelijk zelfs maar 1 dag gaan. Hangt af van hoe je baby is. Die van mij was niet zo gemakkelijk en had veel huiluurtjes en krampen savonds, dus met hem was zo'n weekend niet fijn geweest. Maar kan zeker ook goed meevallen met een rustige baby natuurlijk
3 jaar geleden
De baby kan best een weekend in de reiswieg van de kinderwagen slapen, als je voldoende ventilatie daarin hebt. En zwemmen deden we met 8 weken, kon volgens consultatiebureau prima. Hij vond het overigens veel te koud, dus alleen in warm bubbelbad gezeten馃ゲ en na 20 min is het ook wel klaar, vermoeiend voor ze, maar wel heel leuk!