19 Reacties

9 maanden geleden

Hier hetzelfde verhaal. Luier verschonen wordt hier dan ook na zoveel dagen soort Russisch roulette: O er is niks, jij mag de volgende doen! 🤞🫣 Volgens CJG geen probleem als de baby niet extreem last heeft of de ontlasting niet hard is

9 maanden geleden

Reactie op Emily85

Hier hetzelfde verhaal. Luier verschonen wordt hier dan ook na zoveel dagen ...
Vandaag bij het consultatiebureau geweest en ik vroeg wat ik moest doen, mocht dit het geval zijn. Ik heb inderdaad hetzelfde advies gehad. En als hij er wel last van heeft, naar de huisarts die dan extra vezels kan voorschrijven.

9 maanden geleden

Hier precies hetzelfde met ons zoontje van 7 weken. Elke 3/4 dagen ontlasting en de laatste dag heeft hij er last van (meer huilen, persen, scheetjes laten). Zolang z’n ontlasting niet hard is, hoeven we van het cb niets te doen. Wij hebben nu nutrilon omneo gehaald om te kijken of het iets beter wordt. Die mengen we: 1 schepje omneo en 3-4 normaal. We zijn dit pas 2 dagen aan het doen dus geen idee of het werkt. Ze zeggen dat het 1,5 week kan duren voor je verschil merkt.

9 maanden geleden

Reactie op Emily85

Hier hetzelfde verhaal. Luier verschonen wordt hier dan ook na zoveel dagen ...
Jaa precies, elke luier hoop je letterlijk op een verassing 😶 mag ik vragen wat een CJG is? 🙈

9 maanden geleden

Reactie op Lauwwie

Vandaag bij het consultatiebureau geweest en ik vroeg wat ik moest doen, mo ...
Ik heb de zakjes gehad van de huisarts… met advies het alleen te gebruiken als hij veel last krijgt inderdaad.. maar omdat hij zo tevreden is kan ik het zo moeilijk zien

9 maanden geleden

Reactie op L5532

Hier precies hetzelfde met ons zoontje van 7 weken. Elke 3/4 dagen ontlasti ...
Ooo hier ben ik heel benieuwd naar! Ik hoop voor jullie dat het werkt! 🤞🏻

9 maanden geleden

Fijn dat ik lees dat we niet de enige zijn met dit probleem… 😶

9 maanden geleden

Herkenbaar! Onze huisarts heeft eerst forlax voorgeschreven; zakje wat je in de fles kunt doen tijdens de voeding. Is ik het goed heb begrepen redelijk ‘natuurlijk’ en zorgt voor een betere stoelgang. Uiteindelijk vanwege andere bijkomende klachten overgegaan naar flesvoeding Nutrilon Pepti. Nu twee weken verder gaat de ontlasting veel beter en is ons zoontje een stuk relaxter 😌

9 maanden geleden

Reactie op Dismama

Jaa precies, elke luier hoop je letterlijk op een verassing 😶 mag ik vrage ...
CJG is centrum jeugd en gezin: ofwel het consultatiebureau

9 maanden geleden

Mijn zoon heeft dit nu ook dat hij er soms dagen tussen laat. Als ik merk dat hij er last van krijgt, veel kreunen en persen dan probeer ik het wel eens te stimuleren bij het luier verschonen dmv zijn anus masseren. Klinkt raar maar het werkt echt omdat ze dan uit reflex tegendruk gaan geven. Je kunt het ook met de thermometer opwekken naar deze methode vind ik iets vriendelijker. Werkt wel alleen maar als het er sowieso al bijna aan zat te komen. Wij hebben nu bijna altijd live poepsessies ipv een gewone poepluier (stimuleren is niet altijd nodig maar hij vindt het blijkbaar fijner om het op de commode te doen zodat hij gelijk schone billen krijgt)😅

9 maanden geleden

Mijn dochter krijgt lactulose elke ochtend. Heeft de huisarts voorgeschreven

9 maanden geleden

Wij gingen over op de Extra Care voeding van Kruidvat. Na een paar dagen weer normale ontlasting.

9 maanden geleden

Wij gaven af en toe een theelepel olijfolie als het 3/4 dagen duurde (op advies van verloskundige). Sinds kort bij osteopaat en nu poept ze regelmatiger.

9 maanden geleden

Misschien helpt de osteopaat. Onze kleine is dinsdag voor het eerst geweest en poepte gelijk 2x in 24 uur tijd😂

9 maanden geleden

Reactie op Nathaliemm

Herkenbaar! Onze huisarts heeft eerst forlax voorgeschreven; zakje wat je i ...
Ik heb zo juist ook forlax gekregen. Heeft het geholpen bij jullie?

9 maanden geleden

Reactie op Gamze_

Ik heb zo juist ook forlax gekregen. Heeft het geholpen bij jullie?
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het lastig vind. Ik denk wel dat het iets heeft geholpen. Alleen zijn we een paar dagen later overgestapt op de andere voeding, waardoor het moeilijk te herleiden is of de stoelgang door de forlax beter is gegaan. Ik hoop dat het voor je kleintje gaat werken!

9 maanden geleden

Reactie op Nathaliemm

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het lastig vind. Ik denk wel dat het iet ...
Ahh okee! Waarom overgestapt naar pepti als ik vragen mag? Super bedankt hoo het ook

9 maanden geleden

Reactie op Gamze_

Ahh okee! Waarom overgestapt naar pepti als ik vragen mag? Super bedankt ho ...
Ons zoontje was mega ontroostbaar (huilbaby) en had volgens de huisarts heel veel moeite met het verwerken van de voeding, waardoor hij zoveel pijn had. Hij heeft geadviseerd Nutrilon Pepti te geven aangezien dit beter verteerbaar is en ons zoontje rust zou geven, waardoor hij uiteindelijk ook beter zou gaan slapen. Ondertussen zijn we ook al twee keer bij de osteopaat geweest. Dit alles bij elkaar heeft er wel voor gezorgd dat ons zoontje (en wij) iets meer rustige momenten hebben. Maar het slapen en ontspannen blijft voor hem/ons een flinke uitdaging.

9 maanden geleden

Reactie op Nathaliemm

Ons zoontje was mega ontroostbaar (huilbaby) en had volgens de huisarts hee ...
Agg… jonge toch :( wat moet dat vervelend zijn voor jullie allebei. Wij hebben dat ook toen zijn wij overgestapt naar geitenmelk al 3’weken gebruiken we dit nu. Advies kreeg ik van de kinderarts om weer eens naar normale kunstvoeding over te stappen om te kijken of dat echt het probleem was bij ons.. zij was ook heel en trouwens nog steeds wel onrustig. Had ook echt spuitluiers 2 weken lang. Hopelijk word het allemaal beter met de tijd…