11 Reacties
2 jaar geleden
Groente: wortel, pompoen, courgette, erwten
Fruit: appel, peer, banaan, mango, abrikoos
2 jaar geleden
Wij zijn begonnen met groenten! Wortel, pompoen, zoete aardappel, courgette etc.. koolsoorten zou ik echt voorzichtig mee zijn, was hier met een klein beetje al kramp!
Wij zijn na een maand begonnen met fruit, dat vond ze nog lekkerder. Wij zijn momenteel weer even gepauzeerd omdat ze ineens geen belangstelling meer heeft 😂 #geenhaast.
2 jaar geleden
Dit hebben wij trouwens ook in België als hulp
Foto + link website
https://www.kindengezin.be/nl/thema/voeding/vaste-voeding/vaste-voeding-vanaf-12-maanden

2 jaar geleden
Wij hadden als advies gekregen om dezelfde smaak een week te geven, aangezien smaakgewenning toch even duurt. Zo is het ook handig om eventuele allergieën al te herkennen en weet je perfect aan welke groente het ligt. Ondertussen bouwen we voor haar darmpjes op in hoeveelheid, ze zit na 8 dagen op 30gram. Een paar dagen 10gram, een paar dagen 20gram, ... Dit zal nu allemaal wel sneller gaan.
Deze week hebben we aardappelen met worteltjes gegeven, vanaf dinsdag zijn die blokjes op en starten we met courgette. Combineren gaat met 2/3 groente en 1/3 aardappelen. Moest ik het overdoen zou ik eerder beginnen met courgette, want van die worteltjes heeft ze wel wat krampen gehad.
Met fruit starten gaan wij pas doen als ze echt goed weg is met de groentenpap en er volledige porties van 150gram van eet. Dat zal binnen een paar weken wel zo zijn.
Blokjes groentenpap heb ik per 10gram ingevroren. Ze vond het hier helemaal geweldig, maar de eerste keren had ze nog lang niet door dat ze moest slikken. Ze zat er wat mee te morsen maar was wel erg enthousiast. Toen ze het goed begreep, hebben we de hoeveelheid opgehoogd. Succes en geniet er vooral van, het is echt een geweldig moment en vaak hilarisch hoe ze van zo weinig pap volledig volhangen 😂

2 jaar geleden
Reactie op Tantebieb
Mij is verteld dat je met beide (groente en fruit) kunt starten en 3 dagen ...
Ik dacht eerst te starten met groente omdat dit wat minder lekker is. Bang dat hij het anders zou weigeren als hij ook fruit eet.
Ook fruit 3 dagen aanhouden. Dus bijvoorbeeld 3 dagen ochtend banaan, avond doperwten, daarna 3 dagen ochtend appel, avond courgette.
2 jaar geleden
Hier begonnen met groentes ook en na 2 weken ofzo iets fruit erbij gedaan. Inderdaad ook omdat ik bang was dat ze anders geen groente zou lusten en alleen fruit zou willen. Wij zijn gestart met wortel, bloemkool en broccoli, daarna op de opvang ook pompoen, courgette en vandaag voor het eerst sperzieboontjes op. Van doperwten kreeg ze erg krampjes dus daar wachten we nog even mee. Qua fruit heel basic banaan, appel en peer.