9 Reacties

2 jaar geleden

Fysiologisch water, kleine kompresjes om navelstreng te verzorgen. Perdolan. Neuspeertje en spoeling of fysiomer voor baby's. Voor jezelf: paracetamol 😅

2 jaar geleden

Zetpillen en Infanol

2 jaar geleden

En vanaf 3maanden Neurofen voor babies . Echt een game changer voor mij

2 jaar geleden

Vooral zetpillen voor de kleine. En voor jezelf ook paracetamol ;) Voor rest had ik eigenlijk niks in huis. Als echt nodig is heb je het zo gehaald.

2 jaar geleden

Zetpillen inderdaad. Dentinox ga je straks ook nodig hebben, maar dat hoeft je nu nog niet meteen te halen. Daarnaast is zoutoplossing/neusspray handig.

2 jaar geleden

Ik heb alleen zetpillen voor de kleine in huis, altijd. Bij een verkoudheid is fysiologisch water of neusspray snel genoeg gehaald. Verder in de krampjesperiode had ik Infacol in huis en nu met de tandjesperiode heb ik Dentinox.

2 jaar geleden

Niets. In het begin mogen ze alleen de kleinste, die heb ik pas nodig gehad bij haar eerste vaccinatie. Daarvoor niets. Maar stel je kindje voelt zich goed, heb je het niet nodig. Even later ga je al over op een iets hogere dosis. Zoutoplossing ook pas als het nodig is. Luuf mag pas vanaf 3 maanden gesmeerd worden. Ohja en de eerste 3 maanden wordt bij koorts geadviseerd om de huisarts te bellen dus niet zelf zomaar medicijnen te geven.

2 jaar geleden

Reactie op MamaAnnelies

Fysiologisch water, kleine kompresjes om navelstreng te verzorgen. Perdolan ...
Exact dit hadden wij ook met als aanvulling: - glycerine suppo's voor de baby voor als de stoelgang vast zou zitten. - voor jezelf: aambeienzalf en Movicol 😬