20 Reacties

2 jaar geleden

Ik herken me zo in je verhaal! Ik wil ook graag een spiraal maar kom er ook niet uit welke ik wil. Ik lees graag even mee ☺️

2 jaar geleden

Ik lees mee.. ik kwam dit tegen laatst https://ballerine.nl/

2 jaar geleden

Reactie op Tamara-4

Ik lees mee.. ik kwam dit tegen laatst https://ballerine.nl/
er staat wel dat dat voor vrouwen is die nog niet eerder bevallen zijn 🙈

2 jaar geleden

https://www.anticonceptie.nl/product/spiraaltje/ Ook geadviseerde site door de verloskundige

2 jaar geleden

Ik heb de levosert (eerdere mirena). Daar heb ik goede ervaringen mee. Nadeel: ik merkte toch wel dat de (toch lage) hoeveelheid hormonen invloed hadden op m’n mentale gesteldheid toen hij er eenmaal uit was. Toen voelde ik me wel wat lichter. Voordeel: nergens over na hoeven te denken, 8 jaar lang verzekerd van goede anticonceptie, plaatsen is zo gepiept, geen menstruatie. Ik mag geen veel hormoonhoudende anticonceptie vanwege eerdere longembolie en trombose.

2 jaar geleden

Koper.... Hormoonvrij 🥰 bevalt mij heeeel goed... En dat is met alles... Positieve en mindere ervaringen

2 jaar geleden

T safe is dat

2 jaar geleden

Ik laat volgende week de Mirena spiraal zetten. Aangegeven bij de verloskundige dat ik ook echt niet goed ga op hormoonwisselingen maar ook echt niet ongesteld wilde worden… Zij gaf aan dag de Mirena dan het beste bij mij zou passen aangezien dit 1 constante afgifte is van hormonen en het dan niet constant schommelt en ik dan ook gewoon vrolijk blijf🤭

2 jaar geleden

Ik krijg binnenkort een mirena spiraal voor het eerst. Na de de bevalling (dochter 11 weken nu) wilde ik de pil weer nemen. 4 weken na de bevalling longembolie en trombose gehad. Nu mag ik de pil niet meer gebruiken/nemen. Advies is dus een spiraal. Vind ik wel spannend!

2 jaar geleden

Ik heb sinds kort een kyleena spiraal daar zit wat minder hormonen in dan de Mirena.

2 jaar geleden

Reactie op carmengds

Ik laat volgende week de Mirena spiraal zetten. Aangegeven bij de verloskun ...
Wat ik dan zo bijzonder vind.... Waarom niet hormoon vrij?

2 jaar geleden

Reactie op Sharinah

Denk omdat ze niet ongesteld wil worden? Ik heb zelf sinds een paar dagen voor het eerst een koperspiraal. Dit ivm Asherman (verklevingen), want eigenlijk wilde ik er niks in hebben. In het verleden Mirena gehad, maar dat was bij mij alleen maar ellende. Dus ben benieuwd hoe dit zal zijn..

2 jaar geleden

Denk omdat ze niet ongesteld wil worden? Ik heb zelf sinds een paar dagen ...
Oh ja dat zal t zijn idd... Ik ben trouwens nog niet ongesteld geworden en heb m 30 mei laten plaatsen... Daarna n week licht bloed verlies gehad

2 jaar geleden

Reactie op Sharinah

Omdat je met een koperspiraal gewoon (heftig!) ongesteld kan worden. Mirena/Levosert heeft dan relatief weinig hormonen.

2 jaar geleden

Omdat je met een koperspiraal gewoon (heftig!) ongesteld kan worden. Mirena ...
Ohja idd! Kvind t juist wel fijn dat ik gewoon men eigen cyclus heb /houd Maar dat is persoonlijk

2 jaar geleden

Reactie op Sharinah

Ohja idd! Kvind t juist wel fijn dat ik gewoon men eigen cyclus heb /houd M ...
Ik niet 😂 ik ben blij dat ik er nu weer jarenlang vanaf ben. Wat een ellende 😜 een kinderwens hebben we de komende 5 jaar toch niet meer na 3 kinderen in minder dan 1,5 jaar 🫠. Had trouwens na het verwijderen van m’n spiraal ook binnen 2 maand weer m’n cyclus terug en meteen zwanger.

2 jaar geleden

Ik niet 😂 ik ben blij dat ik er nu weer jarenlang vanaf ben. Wat een ellen ...
Oooooo hahahaha nee dat snap ik wel! 🤣 Dan heb je groot gelijk!

2 jaar geleden

Reactie op Sharinah

Omdat ik echt niet ongesteld wil worden inderdaad… heb erg veel last als ik ongesteld word dus dat is erger dan die hormonen in mijn geval…

2 jaar geleden

Welke slechte verhalen hoor je over het koperspiraal? Ik heb er jaren een gehad omdat dit de enige optie is zonder hormonen. Ik kan niet goed tegen anticonceptie met hormonen. Nadelen zijn: minder betrouwbaar dan een hormoonspiraal, je kunt iets meer last van je menstruatie hebben (wat meer krampen en meer bloedverlies) en dat was het wel. Dat was het voor mij wel waard om iets zonder hormonen te hebben.

2 jaar geleden

Reactie op Annetjexxxxx

er staat wel dat dat voor vrouwen is die nog niet eerder bevallen zijn 🙈
Volgens mij gaat dit meer over dat het ook makkelijker te plaatsen is bij vrouwen die nog niet bevallen zijn. Lijkt wel geschikt toch?