20 Reacties
3 jaar geleden
Ja ik ook. Ik ben heel smal en nu ineens dat buikje. Maar ik geniet ervan want het is mooi om te zien en ik geniet van mijn zwangerschap. Voor je het weet is het voorbij en heb je je platte buik weer terug hihi
3 jaar geleden
Vooral die benen en billen en putjes die meegroeien vind ik beetje jammer...
3 jaar geleden
Pfff, dit is mijn derde en ben nu 19+2 en ik voel me wel 30 weken zwanger. Die buik zit nu al in de weg en ben nog niet eens op de helft. Was bij 1 en 2 altijd heel mooi zwanger…. Maar nu maak ik me zorgen… waar gaat dit naartoe 🙈 ik hoor ook al… weet je zeker dat het er maar 1 is 🙈 ik vind het niet erg, omdat ik zelf hetzelfde denk. Maar ik houd echt niet van die grotere borsten en dikke buik. Begin me al een aardige olifant te voelen 😊. Dit is de laatste keer, dus ga ik proberen hoe dan ook dit te omarmen en wellicht een beetje van proberen te genieten. Dat zal beter gaan, als ik de baby beter voel. Maar ik herken je gevoel zeker!!!!
3 jaar geleden
Heel herkenbaar. Ik vind het moeilijk om 'dikker' te worden maar ben ook al 8 kilo aangekomen 😳 (van 50 kg naar 58, ben normaal slank.. Als ik naar mezelf kijk in de weerspiegeling dan voel ik me echt zo naar....
Terwijl ik als ik andere zwangere vrouwen zie dit heel mooi vind.
3 jaar geleden
Ik vind het juist heerlijker om wat voller te zijn. Ben altijd slank/dun geweest dus ik vind dit echt prachtig. En mijn buik is al wel vrij groot (2e kindje), en zit nu al in de weg maar ook dan denk ik ach.. Er groeit een baby dus zal wel moeten. En ik vind zwangere vrouwen juist altijd mooi, dus ook mezelf! We mogen er zijn!
3 jaar geleden
Ik herken het zeker ook wel! Ik ben vandaag ook 22 weken en mijn man zei vanochtend dat hij trots op mijn mooie buik is. Merk dat ik vooral de bijkomende kwaaltjes nog wat lastg vind, bekken/rugpijn... en ja ook ik voel me inderdaad soms gewoon echt wally de walvis🤣🤣
3 jaar geleden
Hahaha... ja dat is het, ik geniet echt ontzettend van de zwangerschap en mijn wonderlijke lichaam en kindje... maar toen ik gisteren nieuwe jurkjes ging passen waarvan ik dacht dat ze me goed zouden staan met de buik, bleek dat echt NIET zo te zijn 🙈 en merkte ik goh het is nog best wennen allemaal..
3 jaar geleden
Heel herkenbaar. Ben er echt even klaar mee. Vind mijn buik ook echt niet mooi omdat het boven ook dikkig is en ik dat niet had verwacht. Ik heb ook best vaak aansluitende kleding aan en daar voel ik me nu heel erg dik in. Dan zie ik andere vrouwen met een aansluiten jurkje en zo n mooie buik nou dat is bij mij dus echt drie keer niks.
Maar ben wel ontzettend dankbaar dat het me tot nu toe super goed af gaat en de kleine groeit goed maar toch vind ik het lastig 😥
3 jaar geleden
Ik heb vroeger lang geworsteld met een serieuze eetstoornis, en was best bang over hoe het zou gaan met mijn veranderende lichaam 😅 maar ondanks dat ik er soms best aan moet wennen, voel ik me prachtig ♥️ ik durf zelfs beter strakke jurkjes en shirts aan dan voor ik zwanger was, en ondanks dat mijn buik behoorlijk is, ben ik hier juist super trots op! Verder ben ik wel nog amper aangekomen, en in mijn gezicht, armen en benen ben ik smaller geworden dan ik was, maar ik let ook wel goed op wat ik eet.
Voor mij helpt het ook wel dat mijn man me oprecht prachtig vind met mijn zwangere lijf, en dit ook vaak zegt ♥️ ik ben vooral ontzettend trots dat mijn lijf dit kan, dat ons kleintje het goed heeft daarbinnen en ik hou meer van mijn lijf dan ik hiervoor gedaan heb ♥️🙂
3 jaar geleden
Reactie op Eeneneen
Ik heb vroeger lang geworsteld met een serieuze eetstoornis, en was best ba ...
Hier hetzelfde. Ik ben echt trots op mijn buik, vorige zwangerschap ook. Ook een verleden met flinke eetstoornissen.
Moet wel toegeven dat ik nu moeite heb met dat ik(18 weken) 3kg ben aangekomen en met mijn vorige pas 1 met 21 weken.
3 jaar geleden
Reactie op Mamameisje
Hier hetzelfde. Ik ben echt trots op mijn buik, vorige zwangerschap ook. Oo ...
Ik vind het ook lastig. Door sportachtergrond ben ik altijd veel met mijn gewicht bezig geweest. Bij mijn eerste 9kg aangekomen. Bij mijn 2e 11. Nu bij de 3e al 6.5 met 19 weken 🙈 heb een gezond BMI.
3 jaar geleden
Reactie op Naomimi
Heel herkenbaar. Ik vind het moeilijk om 'dikker' te worden maar ben ook al ...
Jaaaaa heel herkenbaar! Ik had hetzelfde gewicht en nu al 6 kg aangekomen dus vind het wel even wennen! 😳. Dit is mijn tweede zwangerschap en bij de eerste maar 7-8 kg in totaal aangekomen dus ik vind dit best even slikken..
3 jaar geleden
Ik voorheen al straie op mijn benen en heupen maar nu alles zo snel groeit zie ik ze ook op mijn borsten komen. Ik blijf smeren maar ben bang dat het genetisch is...
3 jaar geleden
Reactie op Liesje3434
Ik voorheen al straie op mijn benen en heupen maar nu alles zo snel groeit ...
Ja smeren hielp hier ook niet. Ik had uiteindelijk straie op mijn borsten benen buik heupen overal. Maar moet zeggen nu 2 jaar later zie je het bijna niet meer, maar zal zometeen wel weer fanatiek terug komen🥲
3 jaar geleden
Ook ik vind het moeilijk, maar niet omdat ik maakte 36 had.
Nee ik ben een mooie dame met maatje 42 en alles aan mij klopt, billen en tieten allemaal in verhouding.
Wel altijd onzeker geweest, ook toen ik op m’n 18e wel strak was en maatje 38 had. In de loop der jaren m’n lijf meer gaan omarmen en meer van mezelf gaan houden, weegschaal de deur uit gedaan en kleding die bij mij past gedragen ipv kleding aan trekken waar ik in moest passen.
Gepland zwanger geraakt, maar het ging allemaal best vlug. Vervolgens 2 maanden ziek op bed met een emmer op schoot. Daardoor best wat kilo’s afgevallen en nu ben ik 19 weken en begint mijn buik te groeien.
Ik merk dat ik mezelf geen houding kan geven met mijn groeiende buik, want ik heb deze altijd verbloemd. En ik ben gewoon geen persoon die strakke shirtjes draagt, dus het is na jaren weer opnieuw zoeken waar ik mij comfortabel in voel. En dat vind ik met vlagen echt lastig, dat ik er echt huilbuien van af.
En dat is dan enkel de buitenkant van het lichaam.
Binnenkant ook.. eerst het overgeven, inmiddels kan ik weer een paar weken wat eten, maar ik heb het idee dat alles ik m’n buik aan het verplaatsen gaat en weer moet op zoek naar portie hoeveelheid en wat werkt.
Zwanger ‘hoort’ mooi te zijn en ik ‘moet’ er van genieten en mezelf niet zo druk maken, wat los laten. En dat snap ik.. maar het is ook best confronterend met mezelf. Soms 😅
Ja, ik vind het ook gigantisch wennen.