9 Reacties

2 jaar geleden

Ja ik heb een dochter dat geen enkele fles accepteert. En heb het één Week geprobeerd met werken en daarna begon mijn 3 weken vakantie. En daarna heb ik mij ziek gemeld, omdat ik onze dochter niet meer aan de fles kreeg. Ze moest al huilen als ze de fles aan zag komen. Ontzettend woest en gefrustreerd, leek alsof ze was vergeten hoe ze aan de fles moest drinken. Want ze heeft het zeker wel gekund. Maar vanwege de cb had afgeraden om s’avonds geen fles te geven maar de borst zodat het blijvend op gang was. Maar voor mij was het een stukje ontspanning omdat mijn partner deze kom geven. En ik even op energie kon komen. Sinds we dat niet meer deden waren wij met 6 weken bezig om haar aan de fles te krijgen geen succes. Bij de cb kregen wij de tip om rijstepap met borstvoeding te geven. En dan langzaam gaan oefenen met een tuitbeker. Vanwege zij met 41 weken is geboren kon we precies een week voor 4 maanden beginnen hiermee. Moet zeggen enorm succes. Maar ik heb wel 4 weken vrij moeten nemen. Zodat zij minstens goed en te vreden eten kregen. Want de eerst week, haalde ze het s’avonds in. Wat ze overdag niet genoeg had, gelukkig is ze niet afgevallen. Want wij hielde die maand haar goed in de gaten. Wij hebben geen cup feeding gebruikt, maar zou geen slecht idee zijn .

2 jaar geleden

Hoi, hier hetzelfde probleem! Ik moet over twee weken aan de slag en ons meisje weigert de fles. De lactatie deskundige adviseert de camocup (om te cupfeeden). We zijn hier net mee gestart en het is nog erg wennen en een hoop gemors. De lactatie deskundige zegt dat het uiteindelijk wel een goede oplossing is voor een flesweigeraar. Wordt vervolgd…

2 jaar geleden

Hier een flesweigeraar, een paar weken terug heeft ze na weken oefenen eindelijk 2x 30cc gedronken maar dat was het. Daarna is het nooit meer gelukt helaas. Pre verbaal logopedist is hier geweest voor een consult, zij raadde de lansinoh fles aan en om de melk iets in de dikken met rijstebloem maar we zijn niks verder gekomen. Ik heb geen andere opties meer dan tijdens het werk heen en weer te pendelen om haar live te gaan voeden. Het is super intensief want ik ben heel m'n werkdag aan het plannen en moet steeds haasten om weer op tijd bij haar te zijn om te voeden omdat ze anders gewoon niks binnen krijgt.

2 jaar geleden

Hier een permanent flesweigeraar.. ik pendel tussen werk en thuis of de opvang heen en weer. Is echt een gedoe met m’n agenda plannen. Ik heb inmiddels ook de camocup besteld in de hoop dat dit uitkomst biedt. Ze gaan het vandaag op de opvang nog 1 keer een soort afdwingen door haar echt honger te laten krijgen. Ben benieuwd. Op de opvang drinkt ze namelijk heel af en toe wel 20cc uit een fles.

2 jaar geleden

Hier is het een hel geweest. Ook preverbale logopediste ingeschakeld. Alle mogelijke manieren (wiegen, zingen, al stappend, in stoel) geprobeerd. We gaven enkel een fles als ze veel honger had. Wou ze dan niet drinken, kwartiertje wachten. Had ze uiteindelijk wel wat willen drinken, dan dienden we vervolgens drie uur te wachten met het aanbieden van een volgende fles (ook al had ze die vorige fles helemaal niet willen uitdrinken). Uiteindelijk drinkt ze nu dus enkel een fles, voor het slapen, al liggend in haar bedje, en ingebakerd. Maar we hebben echt zeker twee maand gezocht naar een manier om haar flesjes te geven. Het bezorgde ons enorm veel stress. Ook al is het nu niet 100% ideaal (met haar op verplaatsing gaan lukt dus niet), ben ik toch blij dat ze een flesje wil drinken

2 jaar geleden

Oef, ik mocht deze week weer beginnen met werken. De dame dronk thuis vrij regelmatig uit de fles, en dat ging goed. Tot gisteren.. bij oma hoefde ze de fles helemaal niet, ben halsoverkop van het werk vertrokken om haar te voeden. Vandaag was ze bij andere oma, daar lukte de fles ook niet. Toen ik daar was heb ik wel de fles kunnen geven, dus ze drinkt er wel uit maar niet als iemand anders hem geeft. Iemand tips? De rest van de week staat al gepland om (nog) vaker naar beide oma's te gaan en daar de fles aan te bieden

2 jaar geleden

Oms meisje weigerde de fles ook. Ze werd al enorm overstuur als ze de fles zag. Op aanraden van de lactatiekundige zijn we overgestapt op een Munchkin 360° beker, en met even oefenen dronk ze daar zo al haar melk uit. Na een week alleen de beker hebben ze haar op de opvang toch nog een keer de fles aangeboden (merk Lansinoh) en die dronk ze toen na even spelen met de speen in een keer leeg. Misschien heeft jouw kindje ook even een pauze van de fles nodig?

2 jaar geleden

Reactie op IlseEich

Oms meisje weigerde de fles ook. Ze werd al enorm overstuur als ze de fles ...
Hoe hebben jullie dan aangepakt met die beker? Hij is pas 4.5 maand…

2 jaar geleden

Reactie op liefde2020

Hoe hebben jullie dan aangepakt met die beker? Hij is pas 4.5 maand…
Wij hebben haar met 3.5 maand die beker gegeven, dus leeftijd zegt niet perse iets over of ze het wel of niet zouden kunnen. Wij hebben haar eerst heel enthousiast de beker laten zien, alsof het het móóiste ding op de wereld was. Toen was haar interesse gewekt, en wilde ze de beker zelf ook aanraken. Al gauw stopte ze de beker in haar mond (dat doet ze met alles sinds die leeftijd). Toen hebben we er snel wat melk in gedaan, weer op dezelfde manier de beker aangereikt, de rand bij haar mond gezet, en toen begon ze daar weer op te sabbelen. Toen kwam er dus ineens melk uit, en nam ze nog wat slokjes. Eerste keer bleef het bij die paar slokjes, we hebben het ook geoefend een uurtje na het drinken aan de borst zodat ze niet al verging van de honger. De keren erna begon ze er steeds meer uit te drinken. Als je bang bent dat je kindje fysiek te klein is voor de beker: ons meisje is dysmatuur met 1810gram geboren, draagt nu maat 50/56, en de beker was wel enorm groot maar het lukte haar wel om er uiteindelijk 70cc achter elkaar uit te drinken. Ik hoop dat het je lukt! 🤞🏻🤞🏻🤞🏻