4 Reacties

2 maanden geleden

Wat naar dat je je zo voelt en dat het je leven beïnvloed. Misschien kan je het bespreken met je huisarts en vanuit daar zien wat het is en of er hulp voor is? Als je dat natuurlijk zo willen. Ik ben sinds mijn zwangerschap bang voor de auto en het is voornamelijk het doemdenken wat ik doe. Veel sterkte!

2 maanden geleden

Ik adviseer je wel om naar de huisarts te gaan. Vraag om een gesprek hierover met de praktijkondersteuner. Diegene kan kijken of je echt naar een professional zal moeten uiteindelijk. Niemand wordt geboren met angsten. Dit gevoel komt ergens vandaan. Het is goed om naar de oorzaak te kijken als je er zoveel last van hebt. Tijdens mijn zwangerschap en na de bevalling ben ik ook mijzelf tegengekomen met gevoelens die ik niet herkende. Jarenlang bepaald gevoel weggestopt, onderdrukt, waarvan ik niet eens wist dat ik die had. Mijn kwetsbare kant kwam opeens veel meer op de voorgrond, terwijl ik mijzelf niet zo herkende. Ik heb wel hulp gezocht hiervoor. En die krijg ik nog steeds. En dit was de beste stap die ik kon nemen om zo dicht mogelijk bij mijzelf te komen.

2 maanden geleden

Ik herken mij zelf helemaal in jouw verhaal, zo naar dit, ik heb het juist heel extreem naar mijn miskraam van afgelopen februari, bij de dokter geweest en die verwees mij door naar een psycholoog maar ben er nog niet geweest omdat ik er achter ben gekomen opnieuw zwanger te zijn, En weet eigelijk ook niet goed wat ik er nu mee aan moet! Hoop dat je er sowieso mee naar een huisarts gaat en die helpt je hopelijk verder!

één dag geleden

Heel herkenbaar dit! Ik ben doorverwezen naar de psychiater en zal binnenkort daar een traject starten. Hopen dat het werkt…