23 Reacties

2 jaar geleden

Volgens mij is daar niet echt een vaste leeftijd/lengte/gewicht voor, meer naar eigen inzicht. Wij laten hem er wel zo lang mogelijk inzitten, omdat het toch wat extra stevigheid biedt. Zodra het niet meer comfortabel zit halen wij hem eruit 🤷

2 jaar geleden

Bij de cybex van ons stond lengte van 60 cm als ik het mij goed herinner
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

2 jaar geleden

Bij mijn maxicosi (cabriofix i-size) staat er in het boekje 62cm Maar mij ons wat het duidelijk dat hij te klem zat

2 jaar geleden

Heb hem er allang uit! Onze dochter was met 8 weken al 60 cm en 6 kg dus werd snel te krap, ook de osteopaat gaf toen aan dat het er al wel uit kon

2 jaar geleden

Dankjewel voor de reacties dit geeft vertrouwen. Ik haal hem eruit 😆

2 jaar geleden

Hier was het tot 60cm. Maar hij huilde heel hard in de auto. Ik vond hem niet cobra zitten en heb hem er uit gehaald. Het huilen af meteen over. Hij was toen 59cm met 1 maand oud.

2 jaar geleden

Reactie op Mamameisje

Hier was het tot 60cm. Maar hij huilde heel hard in de auto. Ik vond hem n ...
Comfortabel*

2 jaar geleden

Bij sommige maxicosi modellen (zoals de cabriofix) kan je ook het kussentje bij de billen weghalen, maar wel de hoofdsteun laten zitten. Die kan die dan wat omhoogtrekken voor wat extra stevigheid bij het nekje nog 😊.

2 jaar geleden

Reactie op Veraa91

Bij de cybex van ons stond lengte van 60 cm als ik het mij goed herinner
Bij die van ons ook

2 jaar geleden

Ik heb hem precies vandaag eruit gehaald, de extra hoofdsteunen laat ik nog wel even zitten (wij hebben ook een cybex en daar bestaat de newborn inzet uit twee delen). Ik zag vandaag dat haar schoudertjes echt klem zaten, ze is nu ongeveer 65 cm en 7,5 kilo dus ze heeft het nog lang volgehouden.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 jaar geleden

Ik zit te twijfelen of ik de verkleiner eruit kan halen, en wil graag jullie mening horen ☺️. Ik lees op internet dat de verkleiner er ‘pas’ uit mag als de baby z’n hoofd zelfstandig rechtop houdt. Mijn kleine kan dat wel (is volgende week 3 maanden), maar nog niet helemaal als hij heel erg moe is.. Maar zijn benen komen er overheen en zitten tegen de stoel van de auto aan.. Wat doen jullie?

2 jaar geleden

Ik heb hem er ook allang uit ivm de warmte afgelopen maand. Hij smoorde zowat met dat krappe gedoe om hem heen

2 jaar geleden

Reactie op LS1210

Ik zit te twijfelen of ik de verkleiner eruit kan halen, en wil graag julli ...
Even heel stom, maar als ik heel moe ben... dan is mijn hoofd ook heel zwaar. Denk dat het normaal is. Ik zou als het krap is gewoon er uit halen.

2 jaar geleden

Reactie op Mamameisje

Even heel stom, maar als ik heel moe ben... dan is mijn hoofd ook heel zwa ...
Daar heb je idd gelijk in 😂😂 zo heb ik er nog niet over nagedacht. Thanks! 🥰

2 jaar geleden

3 maanden en is eruit. Ik doe een hydrofiele doek om zn hoofdje heen zodat hij niet hangt met zn hoofd.

2 jaar geleden

Hebben jullie dan niet dat het lichaampje helemaal ingezakt/krom zit? Met zitverkleiner zit ze heel krap maar zonder zit ze heel diep..

2 jaar geleden

Bij ons heeft ie er nooit goed ingepast met verkleiner. Hij zat veel beter zonder. Nu 12 weken, 63 cm en 6700 gram. Hebben een MC citi.

2 jaar geleden

Reactie op Prax

Bij ons heeft ie er nooit goed ingepast met verkleiner. Hij zat veel beter ...
Onze kleine ook niet hoor 😅 z’n beentjes staken al vanaf 2 weken uit 😂.. Alleen hij vindt het fijn om zijn armpjes strak naast zijn lichaam te hebben, dus die propte hij altijd tussen de verkleiner 😊

2 jaar geleden

Reactie op Bammam95

Hebben jullie dan niet dat het lichaampje helemaal ingezakt/krom zit? Met z ...
Dit dilemma hier idd ook 🙃

2 jaar geleden

Reactie op Bammam95

Hebben jullie dan niet dat het lichaampje helemaal ingezakt/krom zit? Met z ...
Hier ook, heb hem toch maar weer terug gedaan. Ze keek blijer met dan zo zonder 😅