9 Reacties

één maand geleden

Ik zit met hetzelfde probleem en ben ook benieuwd naar hoe dit bij een 2de zwangerschap zal gaan. I ben wel langs de bekkentherapeut geweest en zij raadde mij allerlei oefeningen aan om die 'verzakking' niet erger te maken. Maar ik vergeet ze steeds te doen haha

één maand geleden

Reactie op tesselina

Ik zit met hetzelfde probleem en ben ook benieuwd naar hoe dit bij een 2de ...
Ja ik heb inderdaad ook oefeningen die ik moet doen. Bij jou is het wel echt een verzakking? Want dat is bij mij niet zo... mijn bekkenbodemspieren waren zo verzwakt na de bevalling dat het even duurde maar nu dus enkel nog die pijn tijdens menstruatie...

één maand geleden

Reactie op Mommyyy92

Ja ik heb inderdaad ook oefeningen die ik moet doen. Bij jou is het wel ech ...
Nee, ik heb ook geen echte verzakking. Eerder een verzwakking 🙃 mijn bekkenspieren zijn slapper geworden door mijn zwangerschap, waardoor alles ook meer gaat hangen.. ik heb niet echt pijn, alleen krijg ik wel een zwaar gevoel wanneer ik lang rechtsta..

één maand geleden

Reactie op tesselina

Nee, ik heb ook geen echte verzakking. Eerder een verzwakking 🙃 mijn bekke ...
Exact hetzelfde hier 😊 had je ook bekkeninstabiliteit dan tijdens of na je zwangerschap? Daar had ik na men bevalling nog lang last van. Nu ook wel van hersteld maar ik vind aan een tweede kindje denken op dat vlak heel spannend. De wens is wel groot 😊

één maand geleden

Ik heb het na de eerste bevalling extreem gehad. Ik kon amper 5 minuten lopen en moest dan echt zitten voor tegendruk. Dat was na een half jaar wat minder geworden en met menstruaties kwam het weer terug (vaak de 1e 2 dagen) totdat ik opnieuw zwanger werd 2 jaar na de geboorte van de oudste. Ik heb een veel makkelijkere bevalling gehad bij de 2e en nauwelijks nog last van. Ook met menstruaties is het minimaal. Hier is het dus niet erger geworden 😃

één maand geleden

Reactie op missyb

Ik heb het na de eerste bevalling extreem gehad. Ik kon amper 5 minuten lop ...
Zo herkenbaar! Bij jou ook geen verzakking ofzo gevonden dan na de 1ste? Bedankt voor je reactie! Heel fijn om te horen dat het niet perse erger hoeft te worden 🙈. Heb je er tijdens je zwangerschap dan wel terug meer last van gehad? Omdat dan alles ook terug wat weker wordt?

één maand geleden

Reactie op Mommyyy92

Zo herkenbaar! Bij jou ook geen verzakking ofzo gevonden dan na de 1ste? ...
Nee geen verzakking en tijdens de zwangerschap ook niet gek veel last van gehad gelukkig. Is echt heel vervelend . Heb je een zware bevalling gehad?

één maand geleden

Reactie op missyb

Nee geen verzakking en tijdens de zwangerschap ook niet gek veel last van g ...
Ja inderdaad een zware bevalling gehad en ook wat bekkeninstabiliteit nadien. Heel vervelend inderdaad. Fijn om te horen dat je er tijdens je tweede zwangerschap en nadien niet veel meer last van had. Heb je voor de rest op iets extra gelet of gedaan tijdens je 2de om minder klachten te hebben?

één maand geleden

Reactie op Mommyyy92

Ja inderdaad een zware bevalling gehad en ook wat bekkeninstabiliteit nadie ...
Nee eigenlijk niks speciaals voor gedaan. Ik was bij de 2e zwangerschap wel fysiek nog meer bezig omdat ik nog een kindje had rondlopen. Maar ik denk echt dat het bij mij het verschil in de bevalling zat. Bij de eerste ruim 2 uur geperst en sws een lange zware bevalling. De 2e was heel rustig en heb ik maar 10 minuutjes geperst. Wereld van verschil in herstel. Hopelijk gaat die vlieger ook voor jou op!