25 Reacties
3 jaar geleden
Hoi Merel, ik ben zelf docent op een middelbare school dus heb het daar gewoon verteld aan mijn klassen maar ik snap dat je het leuk wil brengen.
Misschien heb je iets aan het volgende idee:
Wij hebben voor onze familie een eigen versie van een speelkaart (exploding kittens) gemaakt. Je zou dan een versie kunnen maken van een ander spel of misschien heb je bepaalde (dag)kaarten in de klas hangen (ik ben daar niet zo in thuis).
Ik heb een voorbeeld op internet gezocht en die nagetekend op wit papier en vervolgens over de originele speelkaart heen geplakt met brede tape zodat je aan de achterkant niet kon zien dat het een andere kaart is.
Succes en veel voorpret gewenst!

3 jaar geleden
Wij hebben verjaardagskalenders in de klas hangen met een avatar van onszelf. Ik heb die van mij veranderd in een zwangere en toen aangegeven dat ik iets veranderd had in de klas.
Andere keer had ik voor de woordenschatles een powerpoint gemaakt met uitleg van de woorden. Als laatste een sheet toegevoegd met 'de zwangerschap' en daar dan foto van mij en de echo bij.
3 jaar geleden
Hi, ik heb net deze week een codekraker in mijn groep 5/6 gedaan. Eerst een woordzoeker, zonder oplossing, daarna een rebus uitkomst: beschuit met muisjes. En als 3e opdracht per groepje (5 in totaal) een woord van de zin in de juiste volgorde zetten. Alle groepjes samen maken de zin hoera juf krijgt een baby. Voor groep 8 zou je de hele zin kunnen laten puzzelen. Ze vonden het fantastisch. En we hebben ook al beschuit met muisjes gegeten.
3 jaar geleden
Even iets anders maar wel gerelateerd aan de titel van je topic. Ik werd vanmorgen door mijn dochters juf gefeliciteerd (groep 3) ze hadden een verhalen boom gemaakt en mijn dochtertje had geschreven: mama is zwanger en krijgt misschien een baby. En dan op 6-jarige manier. Te schattig 🥰 veel succes met brainstormen!
3 jaar geleden
Ik werk in het basisonderwijs in groep 8, toen ik zei ik wil jullie iets vertellen raadden de kinderen het vanzelf voordat ik zelf nog iets kon zeggen 😂 ze zeiden dat ze al door hadden dat ik dikker werd. Hele leuke reacties gekregen en de leerlingen zijn nog steeds zo betrokken en nieuwsgierig! Veel succes!
3 jaar geleden
Afgelopen week aan de klas (VSO) verteld én ze raken er niet over uit gepraat.
Zo genieten 😊
Ik had gevraagd of ze ook iets aan mij gemerkt hadden de afgelopen tijd?
Geen reacties…
Vervolgens de vraag gesteld of er ook iets aan mijn uiterlijk was veranderd?
“Ja, je ziet er wat ouder uit 😝”
VRIEND
3 jaar geleden
Reactie op yayzr96
Ik werk in het basisonderwijs in groep 8, toen ik zei ik wil jullie iets ve ...
Ah leuk! Hier heb ik het met een woordzoeker gedaan. Niet echt super leuke reacties. Ze vonden het voornamelijk jammer dat ik ze "in de steek ging laten" 😅
VRIEND
3 jaar geleden
Ik was donderdag precies 14 weken en doe nu totaal geen moeite meer om het te verbergen, deed ik sowieso al niet. Alleen leek ik gewoon wat dikker xD. Nu zag ik een leerling echt wel een paar minuten naar mn buik staren voor hij eindelijk iets vroeg. Over papier 🤣 Denk dat het na de herfstvakantie wel wat duidelijker gaat worden. Aan mijn collega's heb ik witte muizen uitgedeeld aangezien we de kleur nog niet weten.
3 jaar geleden
Reactie op cmjaap
Ik sta in de onderbouw, met mijn kids heb ik woorden gelegd bij objecten al ...
Wat ontzettend leuk om te doen! Helemaal bij de kleuters die verwondering, fantastisch.
Ik had toevallig 2 meiden die een paar weken geleden vroegen of ik een kindje zou willen en waren al hele verhalen aan het bedenken haha. Dus ben heel benieuwd hoe ze reageren als ik het vertel 😍
3 jaar geleden
Hoi! Ik heb groep 5 en ga galgje doen met de zin : juf wordt mama. Ik hoorde anderen ook over een dictee met woorden in het baby thema. Wachten tot het kwartje valt!
3 jaar geleden
Ik lees mee! Ik heb een groep 6/7 en wil de klas het na de herfstvakantie vertellen.
3 jaar geleden
Ik sta bij de kleuters ! Ik heb de echo laten zien en gevraagd of ze wisten wat het was.. een jongetje krijgt een broertje en wist het meteen, maar van wie die echo nou was... dat konden ze niet plaatsen. Daarna hebben we iets geknutseld wat ze aan papa en mama konden geven. Hier stond op dat ik zwanger ben.
De andere klassen heb ik het verteld met de echo. De verloskundige had opgeschreven mijn mama is de liefste juf. Zo bijzonder en leuk alle vragen van de kinderen ! Geniet van het moment 🥰
3 jaar geleden
Wij hadden het over schaal. Ik heb ze uitgelegd dat soms een foto vergroot wordt en dat je dan bvb een schaal 3:1 hebt (3cm is in het echt 1cm).
Dit even geoefend met een plaatje van een garnaal. Daarna een vergrote echo uitgedeeld, die laten opmeten en omrekenen.
Toen gezegd; hoe gek dat dat nu bij mij in m’n buik zit…
Ze hadden m niet gelijk door, maar ze waren daarna door dolle heen 😄
3 jaar geleden
Leuk!! Ik heb groep 7 en denk dat ik het na de maandag na de herfstvakantie ga vertellen. Wilde met galgje of een rebus doen maar kijk vooral mee naar deze leuke ideeën.
3 jaar geleden
Reactie op Cheyen1
Ik sta bij de kleuters ! Ik heb de echo laten zien en gevraagd of ze wisten ...
Ik heb ook kleuters. We gaan komende week op schoolreisje naar Fien&Teun, dus we hebben het veel over de boerderij gehad. Ik had allerlei boerderijdieren met hun baby. Wie hoort bij wie en hoe heten ze. Als laatste had ik een echo. “En waar is dit dan de baby van?”. Een van de moeders is zwanger, dus een mens was al snel gevonden. Maar dat het dan in de juf d’r buik zit 🤣🤣🤣 daar moesten er toch wel een paar aan wennen.