25 Reacties
3 jaar geleden
Hoi Merel, ik ben zelf docent op een middelbare school dus heb het daar gewoon verteld aan mijn klassen maar ik snap dat je het leuk wil brengen.
Misschien heb je iets aan het volgende idee:
Wij hebben voor onze familie een eigen versie van een speelkaart (exploding kittens) gemaakt. Je zou dan een versie kunnen maken van een ander spel of misschien heb je bepaalde (dag)kaarten in de klas hangen (ik ben daar niet zo in thuis).
Ik heb een voorbeeld op internet gezocht en die nagetekend op wit papier en vervolgens over de originele speelkaart heen geplakt met brede tape zodat je aan de achterkant niet kon zien dat het een andere kaart is.
Succes en veel voorpret gewenst!

3 jaar geleden
Wij hebben verjaardagskalenders in de klas hangen met een avatar van onszelf. Ik heb die van mij veranderd in een zwangere en toen aangegeven dat ik iets veranderd had in de klas.
Andere keer had ik voor de woordenschatles een powerpoint gemaakt met uitleg van de woorden. Als laatste een sheet toegevoegd met 'de zwangerschap' en daar dan foto van mij en de echo bij.
3 jaar geleden
Hi, ik heb net deze week een codekraker in mijn groep 5/6 gedaan. Eerst een woordzoeker, zonder oplossing, daarna een rebus uitkomst: beschuit met muisjes. En als 3e opdracht per groepje (5 in totaal) een woord van de zin in de juiste volgorde zetten. Alle groepjes samen maken de zin hoera juf krijgt een baby. Voor groep 8 zou je de hele zin kunnen laten puzzelen. Ze vonden het fantastisch. En we hebben ook al beschuit met muisjes gegeten.
3 jaar geleden
Even iets anders maar wel gerelateerd aan de titel van je topic. Ik werd vanmorgen door mijn dochters juf gefeliciteerd (groep 3) ze hadden een verhalen boom gemaakt en mijn dochtertje had geschreven: mama is zwanger en krijgt misschien een baby. En dan op 6-jarige manier. Te schattig 🥰 veel succes met brainstormen!
3 jaar geleden