22 Reacties

3 jaar geleden

Hai Ik heb die ketting bij mijn eerste zwangerschap gedragen en dit was toevallig ook een stuitligging. Kan natuurlijk toeval zijn en hoeft niet aan de ketting te liggen. Maar de baby kan rond de 23/ 24 weken ook geluiden van buitenaf horen, als hij dan dat geluid van de ketting hoort zou hij er misschien wel naartoe kunnen draaien en zodoende in de stuit komen te liggen, dus het is niet heel raar denk ik. Naderhand inderdaad ook dit "feitje" gehoord en nadien niet meer gedragen tijdens mijn volgende zwangerschappen.

3 jaar geleden

Ik heb dit ook gehoord en zou het liever daarom niet doen. Liever voorkomen. Wat hieronder gezegd wordt de gedachte is dat het kindje richting het geluid gaat, wat best logisch is, netals dat het tegen je hand gaat schoppen. Maar met zo'n ketting zou ik t gewoon niet wagen je mist niets als je het niet draagt(mijn mening)

3 jaar geleden

Ja precies ik bel morgen nogmaals de verloskundige. Ik draag m nu als accessoire aangezien ze dat pas 23/24 weken hoort en ik nu 20.4 ben😊 dus als verloskundige nu ineens zou zeggen nee beter niet dan gaat die gewoon erna op een hanger😊

3 jaar geleden

Is de eerste keer dat ik dit lees/hoor😟 Ik draag hem ook daar mijn moeder deze voor mij heeft gekocht en zij ook eentje heeft gedragen toen zij zwanger was van mij.

3 jaar geleden

Reactie op Marit05

Is de eerste keer dat ik dit lees/hoor😟 Ik draag hem ook daar mijn moeder ...
Dat dus.. maar ik had een verloskundige al gevraagd die zei kan helemaal geen kwaad.. maar ik bel morgen voor de zekerheid opnieuw voor de zekerheid dan zal ik het hierop even delen ook voor jou😚

3 jaar geleden

Reactie op Meisje1996

Dat dus.. maar ik had een verloskundige al gevraagd die zei kan helemaal ge ...
Ja graag😊 En vraag me af of dit gewoon komt door dat mensen dit zeggen. Lijkt me sterk dat dit wetenschappelijk bewezen is. Het kan ook typische toeval zijn.

3 jaar geleden

Reactie op Marit05

Ja graag😊 En vraag me af of dit gewoon komt door dat mensen dit zeggen. L ...
Dat is vaak he :p. Al draag ik t uit voorzorg niet. Maar vaak is het als ze het verhaal horen:ja ik hoorden van nel, die had een zus en daar de vriendin van haar dochter die droeg zo'n ketting en was dus inderdaad in stuit. Alle 100 verhalen waarbij het gewoon goed ging genegeerd😜

3 jaar geleden

Ik heb gehoord dat als je beweegt vaak de kleine gaat "slapen" en bij rust vaak wakker word/ is. Het geluid van het belletje tijdens bewegen kan de kleine wakker houden. Het kan dan het ritme verstoren van de kleine. Of het waar is weet ik niet, maar had zelf al meteen al laat maar..

3 jaar geleden

Mijn vader wilde deze voor me kopen, maar het schijnt dat een baby het belletje helemaal niet hoort..

3 jaar geleden

Hier staat dat de kans klein is dat de baby het belletje hoort, en je je dus af kan vragen of het zin heeft om het te dragen maar het in elk geval niet gevaarlijk is https://www.24baby.nl/zwanger/zwangerschapspraat/zwangerschapsketting/

3 jaar geleden

Ik zie even de meerwaarde niet van het dragen van deze ketting als er geruchten rond gaan over een eventueel groter risico op stuit. Je kan toch gewoon een andere mooie ketting uitzoeken?😊. Ik persoonlijk zou al geen behoefte hebben aan een zwangerschapsketting als je de verloskundige moet bellen om te vragen of het volledig ‘veilig’ is.

3 jaar geleden

Reactie op Marit05

Ja graag😊 En vraag me af of dit gewoon komt door dat mensen dit zeggen. L ...
Dubbelcheck gedaan! Zoals ik al dacht kan t helemaal geen kwaad😂 mag m prima dragen. Daarbij heb je m 24/7 niet om dus is t niet dat t kindje er nu aan went. Dus prima dragen die bel meid😊 mijne blijf ik dragen. Niet perse elke dag maar soms vind ik t wel mooi om te dragen. De verloskundige moest zelfs enorm lachen om mijn vraag.

3 jaar geleden

Reactie op mamavanzoon

Ik zie even de meerwaarde niet van het dragen van deze ketting als er geruc ...
Omdat ik het mooi vind daarom. Daarbij heb ik bij de plekken gevraagd die t verkochten hoe of wat. Hoezo zou een prenatal iets verkopen wat niet goed is of slecht zou wezen.. en waarom ik de behoefte heb om te vragen is dat mijn schoonzus mij aansprak en dacht dat het slecht was terwijl ik voorheen 0 slechte verhalen had gehoord. 😊 dus dan wil je wel zekerheid snapje🥰

3 jaar geleden

Reactie op JohannaLinda

Hier staat dat de kans klein is dat de baby het belletje hoort, en je je du ...
Haha nee ik draag t omdat ik het mooi vind! En tis best handig als ik werk en loop te snel begin ik t belletje te horen en ga ik mn tempo verlagen😊😊

3 jaar geleden

Misschien boeit t minder als je gewoon maar op tijd stopt met de ketting? Dus rond 27 weken stoppen? Tot die tijd liggen de meeste babies toch al in een stuit 🥲👍🏻

3 jaar geleden

Reactie op stefanieamber

Misschien boeit t minder als je gewoon maar op tijd stopt met de ketting? D ...
Nee maakte gelukkig niets uit😊 maar k ga het ook echt niet elke dag dragen. af en toe dat ik m omdoe. Ben blij dat ik van de verloskundige duidelijk antwoord heb. Zo verwarrend als je verschillende dingen hoort🙈

3 jaar geleden

Reactie op Meisje1996

Dubbelcheck gedaan! Zoals ik al dacht kan t helemaal geen kwaad😂 mag m pri ...
Ahh super! Ik draag hem ook niet altijd. Met mijn werk sowieso niet, werk in de zorg dus dat ding hangt me dan alleen maar in de weg🤣

3 jaar geleden

Mijn moeder droeg bij ons beide een ketting en ik lag als sterrenkijken en mijm broer normaal.

3 jaar geleden

worden jullie het geluid van zo'n ketting niet gauw zat?

3 jaar geleden

Reactie op Marit05

Ahh super! Ik draag hem ook niet altijd. Met mijn werk sowieso niet, werk i ...
Haha ja ik werk ook in de zorg maar boventallig werk ik lichamelijk kan in geen adl doen dus dan kan ik de ketting om doen🙈 maar idd als k adl deed dan deel ik het ook niet