5 Reacties

2 jaar geleden

Negatief testen na 6 weken is normaal. Je HCG is dan zo hoog dat een test het niet oppikt! Niks aan de hand. Wat schrikken ofniet! Waren jullie ermee bezig? De testen zeggen niks! Daarover niet druk maken, met de kleine gaat het goed.

2 jaar geleden

Reactie op MBBB.

Negatief testen na 6 weken is normaal. Je HCG is dan zo hoog dat een test h ...
Bedankt voor je berichtje😊 Het is zeker schrikken. Waren niet bewust bezig hoor maar het is zeker welkom. We hebben al een zoontje van 4 jaar. Ik wist niet dat zwangerschaps testen na 6 weken negatief kunnen uitslaan. Toch fijn om te weten dat dat waarschijnlijk de oorzaak is🙈

2 jaar geleden

Misschien verschilt het per test? Ik was namelijk tijdens mijn eerste zwangerschap in 2020 iets verder dan ik zelf dacht (18wk op het moment van testen). Omdat ik tussendoor ook bloedverlies had rond de tijd dat ik ongesteld moest worden, had ik toen niets door. Totdat het op een gegeven moment wel echt weg bleef. Ik had toen met een simpele clearblue getest waarbij er een plus moet komen te staan en die was gelijk positief toen de urine het plusje raakte. Hieronder nog een foto van die testen. Dus misschien wil je voor je gemoedsrust zo'n test halen om te kijken of die positief zijn?

2 jaar geleden

het kan ook zijn dat jou lichaam gewoon geen hcg aanmaakt of heel weinig. Mijn moeder had dit namelijk ook tot 2x toe. Toen ze zwanger was van mij kwam ze er pas achter met de 5 maanden door middel van een echo. Haar testen waren ook altijd negatief, omdat ze zich wel anders voelde en alles erop wees dat ze zwanger was is er uiteindelijk dus een echo gemaakt en daaruit bleek ze toch echt zwanger te zijn. Bij de volgende zwangerschap was ze zwanger van een tweeling zelfs en kwam ze er ook pas bij de 16 weken achter. Weer omdat de testen bij haar altijd negatief bleven. Het komt niet heel vaak voor, maar het kan wel.

2 jaar geleden

Hey ik heb dit precies het zelfde het komt doordat na 8 weken een ander hormoon word aangemaakt waardoor de hcg moeilijk te testen is dat verklaard dat jou zwangerschapstesten negatief zijn! Geen zorgen dit hoort erbij veel liefs