14 Reacties
4 maanden geleden
Mijn kleine man moest ook voor hetzelfde vandaag, begin middag. Hij slaapt nu veel, nog geen koorts. Wel erg huilerig geweest en flinke krampjes en scheetjes. Vannacht gaan we hem minder warm aankleden voor het geval hij in de nacht koorts krijgt.
4 maanden geleden
De kleine meid heeft vanmorgen ook de rotan en prikjes gehad. Vanmiddag wou ze echt niet slapen en is ze uiteindelijk bij mij in slaap gevallen. Nu zit ze op 38,6 en aardig wat poep gehad. Kan merken dat ze niet haar zelf is maar ze lacht nog wel vrolijk tussen door. Hopelijk valt ze zo lekker in slaap. Doe haar in de Puckababy alleen in de luier en wij kijken het even aan qua temperatuur. Als ze vannacht komt maar even haar temperatuur meten. Nog geen zetpil gegeven. Wel een twijfel of we dit moeten doen.
4 maanden geleden
Onze dochter de avond van de vaccinatie 38,4. Daarna geen koorts meer.
Van de eerste rota vaccinatie wel wat krampen gehad, pas na een dag of 12. Dus nu nog afwachten of dat ook weer komt..
4 maanden geleden
Reactie op kelly259
De kleine meid heeft vanmorgen ook de rotan en prikjes gehad. Vanmiddag wou ...
Ah zo sneu hè! Ik heb zelf bij 38.4 een zetpil gegeven. Hoop dat de koorts wegzakt. Hij ligt te slapen vanaf 19:30, ben benieuwd hoe laat hij wakker wordt voor de volgende fles. Ik ga hem niet wakker maken in ieder geval
4 maanden geleden
Ik ben gisterenavond naar de huisartsenpost bij het ziekenhuis geweest. De koorts liep alleen maar op dus toch gebeld voor zekerheid. Omdat hij nog geen 3 mnd is wilde ze hem toch zien. Gelukkig alles oké, komende tijd even in de gaten houden. Toch schrikken als de koorts zo stijgt bij zo’n kleintje. Hij was bloedheet, arme schat
4 maanden geleden
Reactie op Boy24
Ik ben gisterenavond naar de huisartsenpost bij het ziekenhuis geweest. De ...
Goed dat je je gevoel volgt. Hier blijft de koorts nog weg. Wel veel scheetjes...
4 maanden geleden
Reactie op kelly259
De kleine meid heeft vanmorgen ook de rotan en prikjes gehad. Vanmiddag wou ...
Handige richtlijn voor geven van paracetamol is de Thuisarts website, geschreven door huisartsen. Die adviseert paracetamol bij koorts bij kinderen alleen als je kind zich erg ziek voelt, bij pijn of bij slechter drinken
4 maanden geleden
Hier was het heel hard huilen zodra de koorts/het ziek voelen begon. Na twee uurtjes leek hij een beetje te wennen aan dat gevoel en kon hij af en toe weer lachen en kletsen, afgewisseld met soms een beetje piepen. Voor de nacht heb ik hem wel een zetpil gegeven zodat hij een goede nachtrust zou pakken. Vanmorgen was de koorts weg en was hij weer zijn vrolijke zelf.
4 maanden geleden
Hier dus uiteindelijk geen zetpil gegeven. Ze kon nog wel lachen en ze was ook niet meer aan het huilen dan anders. Ze had wel moeite met inslaap komen. Meerdere keren wakker geworden ook. Echt zo sneu. Vandaag slaap aan het inhalen. Ze heeft de laatste weken nog nooit zo veel geslapen overdag. Ook twee rode plekken op haar benen van waar de prikjes zijn gezet die zijn wel gevoelig en voelen hard aan. Sneu hoor als je kleine niet fit is.