10 Reacties

één maand geleden

Sorry te snel geklikt maar de vraag is of iemand dit herkent of een reden weet🤣

één maand geleden

Ja ik herken het precies! Volgens de app is het geen sprongetje maar lijkt er wel echt veel op. Ik dacht misschien verlatingsangst ?

één maand geleden

Een soort herkenning behalve dat het geen sprongetje is maar al zo sinds hij een maand of 3 is. (Is nu 25 weken of bijna 6 mnd). Hij heeft altijd al moeite met slapen, maar nu slaapt hij al 3 maanden elke nacht in ons bed naast mij in de maternale houding (volgens richtlijnen Veilig Samen Slapen). Helaas geen tips dus, maar ik volg even mee 😅 zou wel fijn zijn om meneer ook in zijn eigen bedje te laten slapen want hier gebeurt hetzelfde als wat jij omschrijft bij het neerleggen in eigen bed (schreeuwen, draaien etc) en gelijk in slaap vallen bij mij of mijn vriend

één maand geleden

Ik herken dit heel erg van mijn meisje van bijna 5,5 maanden. Ook wilt ze overdag eigenlijk alleen maar vast gehouden worden. Ik vind dit pittiger dan de 4e sprong 🙃

één maand geleden

Hier denk ik dat het door de 4 maanden slaapregressie komt, gevolgd door sprong 5. Het is nog even een paar weken/maanden doorbijten gezien de weken van verlatingsangst eraan komen icm de slaapregressie van 7 maanden, maar daarna wordt het beter ☺️ Veel kleintjes hebben nu gewoon meer geborgenheid nodig. En het is heel natuurlijk: https://borstvoeding.com/aanverwant/samen-slapen/nv/ Onderin staat een link naar een interessant artikel.

één maand geleden

Reactie op Emm2013

Ik herken dit heel erg van mijn meisje van bijna 5,5 maanden. Ook wilt ze ...
Ja hier net zo, deze is echt veel pittiger dan de 4e! Kom zelf niet eens aan slapen toe haha

één maand geleden

Hier een beetje hetzelfde… overdag gaan de dutjes super goed. ‘S nachts gaat ook redelijk maar ‘s avonds!!! Hij sliep eerst altijd van 19:00-23:00 maar wordt nu echt steeds wakker en valt niet meer in slaap, veel huilen etc 🥲🥲🥲

één maand geleden

Reactie op TessM1997

Hier een beetje hetzelfde… overdag gaan de dutjes super goed. ‘S nachts gaa ...
Jaaaa precies hetzelfde!

één maand geleden

Hier precies hetzelfde. Alhoewel ze snachts als ze eenmaal echt goed slaapt wel doorslaapt. Alleen het inslapen en de dutjes overdag zijn een dramaa! Wij hebben de slaap regressie van 4 maanden niet opgemerkt en dachten dat ze dit misschien opeens bij 5 5 maand heeft. Maar geen idee?! Lees in meerdere topics dat babys rond de 5 maand hier opeens last van hebben.

één maand geleden

Fijn om toch herkenning te lezen! Ik heb dus de sprongetjes niet echt bij gehouden maar die 4 maanden slaap regressie was wel heel duidelijk aanwezig maar minder pittig hahahah. Ik heb vandaag de jeugdverpleegkundige gesproken en die gaf aan dat er evht meer winst te behalen valt met zelfstandig in slaap laten vallen. Soms gaat het tegen mn gevoel in dus ik ga niet heeele maal aan de schema's etc. Maar ik snap wel dat als ze zo gewend is om vaak op iemand te slapen en aan de borst in slaap te vallen, ze snachts echt schrikt als ze wakker word en "alleen" is (ze ligt naast me🤣). Ik heb dus geprobeerd om een soort ritme aan te brengen: eerst voeden, dan spelen etc. en dan slapen ipv in slaap voeden of wiegen. Ze is nog niet zelfstandig in slaap gevallen maar heeft wel 2 uurtjes alleen in haar bedje geslapen🥳 toen ze wakker werd en even jammerde heb ik even mn hand op haar gelegd en sliep ze verder. Hopelijk gaat t steeds beter en kan ze uiteindelijk zonder borst slapen! En de verpleegkundige zei ook dat ze waarschijnlijk xo vaak wakker wordt omdat ze een grote (motorische) ontwikkeling doormaakt. En ja hoor, ze heeft net gerold🤣 dit had ze 1 keer eerder gedaan met 13 weken en erna noojt meer. Dus wie weet was dat het ook!