29 Reacties
één maand geleden
Eerste keer mama ook hier en ik doe ook geprakt maar ook de rapley methode. Ik geef mijn zoon stukjes van zijn vuist grote daarnaast als die daar niks mee doet zorg ik dat ik altijd voor gepureerd eten maar echt fles vervangen is mijn zoontje nog niet aan toe ik wacht tot hij volwaardig maaltijd voor zijn idee op heeft want hij laat liever zijn eten liggen als hij de fles wiltm
één maand geleden
Reactie op Evida1988
Oh wat leuk en spannend om met de volgende fase te beginnen! Zou je fase 1 ...
Nee want in fase 1 heb je echt 3 dagen hetzelfde achter elkaar en bouw je het op. Je zou haar altijd via insta. Om advies kunnen vragen hoe dan te starten maar ik zou ten alle tijden bij fase 1 beginnen omdat ze eerst alles appart leren eten en erna pas combis maakt
één maand geleden
Wij starten dadelijk met rapley! Zijn ook boeken van om te lezen. Ik heb wel gelezen dat rapley en puree samen niet handig is, dit zijn echt andere manieren van eten namrlijk.
Wij gaan dan de app solid starts gebruiken en op basis van wat wij eten kijken wat we hem aan kunnen bieden. In het begin nog wel los, i.v.m. kleurstofallergie van diverse groentes in de familie.
één maand geleden
Reactie op Evida1988
Ik vond de app solid starts vrij ingewikkeld en mijn partner lust bijna nie ...
Als je op "how to serve" klikt zie je foto van hoe je het kan geven. Hoef je amper te lezen hahahaha.
Mijn man lust ook niet mega veel. Maar we hebben afgesproken dat hij sommige dingen wel gaat proberen als onze zoon mee-eet als ik ze anderd klaar maak. (Zijn moeder is geen goede kok en wijzigde amper bereidingswijzes.) En sommige dingen die ik wel eet, hij niet, zoals asperges of spruiten gaan mijn zoon en ik eten als lunch of als papa er niet is in de avond, zodat hij het wel eetm
één maand geleden
Wij zijn met 6 maanden gestart met fase 1 van mama Roos kookt. Gaat hier tot nu toe prima. Hier pureren we alles!
één maand geleden
Reactie op Evida1988
Oh top! Is het dan nog steeds zo weinig wat je geeft als met 4 maanden?
Ja het is nu nog 1 blokje per keer. Gewoon echt vanaf het begin!😊
één maand geleden
Reactie op Evida1988
Zij geeft dan ook aan hoeveel fles voeding je nog kan geven bij fase twee e ...
Flesvoeding blijft de hoofdvoeding in het eerste levensjaar. Ik geloof dat je pas afbouwt met een fles als je baby een volledige flesvoeding kan vervangen door 1 maaltijd. Dit is pas vanaf 8/9 maanden. Ik durf niet te zeggen of ze dit verteld bij mama Roos, vast wel😁 en anders hoor je dit bij het cb.
één maand geleden
Reactie op Chantal1095
Flesvoeding blijft de hoofdvoeding in het eerste levensjaar. Ik geloof dat ...
Gewoon lekker het schema volgen vanaf fase 1 dus! Het heeft geen haast. Eerst maar eens smaken ontdekken en proeven😊. En in de ochtend een fruithapje 🍎 🍌