14 Reacties
één maand geleden
Geen ervaring, wel geraakt door je berichtje. Heel veel sterkte en beterschap voor jullie kleine
één maand geleden
Het klinkt alsof jullie kleintje flink verkouden is of een griepje heeft. Wat goed dat hij koorts maakt! Koorts is dé manier van het lichaam om een ziekteverwekker op te ruimen. Dus als hij niet ziek (suf/minder alert/ellendig) is en wel voldoende plast e.d. zou ik juist geen paracetamol geven en er op vertrouwen dat hij het zelf op kan lossen. Maar ik kan me voorstellen dat jullie het erg spannend vinden, hoor! En 8 dagen is wel lang.
één maand geleden
Inmiddels zijn we uit het ziekenhuis. (Hebben we geëist bij de huisarts)
Opnieuw waren alle standaard controles prima.
We moeten starten met neusspray xylometazoline en vooraf goed leegmaken, dus eerst zoutoplossing en dan de neusreiniger en dan de spray.
We merken nu al dat zijn neus meer lucht krijgt en hierdoor beter kan ademen.
& Als Markus zaterdag nog koorts heeft kunnen we direct terecht bij het ziekenhuis. (En niet meer via de huisarts of huisartsenpost, dat vind ik wel een geruststelling.)🤞
Ps.
-Niet getest op rs virus.
- Hij drinkt dus niet zonder paracetamol en hij is dan ook totaal niet comfortabel.
één maand geleden
Reactie op rsmit92
Inmiddels zijn we uit het ziekenhuis. (Hebben we geëist bij de huisarts)
Op ...
Mocht hij zaterdag nog koorts hebben zou ik echt erop staan dat hij een antibiotica kuur krijgt. Wij hebben exact hetzelfde meegemaakt en onze dochter werd steeds zwakker door de koorts. Die neusspray werkt inderdaad goed.
één maand geleden
Wat rot zeg, allereerst heel veel beterschap! Is de urine gecheckt van jullie kleintje? Die van mij bleef ook aanhoudende hoge koorts houden (rond de 40 graden) en alle standaard controles waren goed. Na check urine bleek hij een urineweg/nierbekkenontsteking te hebben. Dronk ook heel slecht, heeft uiteindelijk vocht via een sonde gekregen omdat hij was uitgedroogd. Na het inwerken van de antibiotica ging het weer helemaal goed en bleef de koorts ook weg zonder zetpil.
één maand geleden
Hier bleek het wel het RS-virus te zijn... daarvoor ook 4x bij de HA en HAP geweest, gaven elke keer aan dat het een verkoudheid was en niet bij de longen zat. Toen ze na een paar dagen weinig drinken op een gegeven moment helemaal niet dronk zijn we opgenomen in het ziekenhuis en werd ze getest op RS... uiteindelijk een week gelegen. Goed dat jullie aan de bel blijven trekken! Je kunt je zo machteloos voelen...
Hoop dat jullie kleintje snel opknapt!♡
één maand geleden
Reactie op nautic
Neem je zelf ook geen paracetamol als je met koorts ziek in bed ligt en je ...
Ziek in bed en een bak ellende: ja. Maar koorts en verder niet fit: nee. De koorts is er voor om de ziekteverwekker op te ruimen. Het is 'jammer' om het lichaam tegen te werken door de koorts te onderdrukken. Zo kan je kindje onbedoeld langer ziek blijven. Maar als het slecht drinkt e.d. kan paracetamol wel helpend zijn. Ik bedoelde alleen uit te leggen dat koorts an sich niet slecht is en het een teken is dat het lijfje hard bezig is om het op te lossen.