5 Reacties

2 maanden geleden

Wat voor voeding krijgt je kleintje? Als je bv geeft, "vreet je kindje je op" Als je ze kan eten extra eieren/vlees en noten. Dat zijn de dingen die ik altijd neem als ik extra calorieën nodig heb

2 maanden geleden

Nee ik geef geen borstvoeding. Bedankt voor je reactie!

2 maanden geleden

Ik neem aan dat de diëtiste al heeft meegekeken naar de hoeveelheden van je hoofdmaaltijden en de soorten tussendoortjes? Want soms denken mensen gewoon te eten, maar blijken ze (ver) onder een gemiddelde calorie intake te zitten 😊

2 maanden geleden

Ik herken het wel. Ik weeg van mezelf 44 kg en ben 165cm en wat ik ook eet, ik kom nooit aan. Bij beide zwangerschappen ben ik ook maar 7 kg aangekomen terwijl ik meer dan genoeg calorieën binnenkreeg (met diëtiste bekeken tijdens de zwangerschap want de VK vond dat ik te weinig aankwam voor mijn gewicht). Ik heb beide kindjes geen bv gegeven en woog 1,5 week na de bevalling nog maar 40 kg en de 2e keer ruim 41kg. Met heel veel eten was/ben ik rond 4/5 maanden weer op mijn gewicht van voor de zwangerschap. Wat voor mij heeft geholpen: Ontbijten met 2 porties havermout (100 gram + 400 ml volle melk en een eetlepel ghee). Een flinke eetlepel notenpasta, zaden en een banaan als topping. De hoeveelheid stond me echt elke dag weer tegen, maar zo krijg je in de ochtend direct al zo’n 900 calorieën binnen. Minimaal elke 2u een flink ‘tussendoortje’ wat vaak meer een ontbijt/lunch maaltijd was: noten of muesli met volle yoghurt/ 2 volkoren boterhammen met roomboter, avocado + ei of tonijn/ fruit met notenpasta/ leftovers van het avondeten van de vorige dag Een flinke lunch, vaak in de vorm van een warme salade met peulvruchten, rijst/pasta, groente, iets van kaas en weer een grote eetlepel ghee Avondeten weer een dubbele portie en als toetje at ik (niet gezond, wel lekker) bijna elke dag een kom ijs of bak pepernoten.

2 maanden geleden

Ik heb het ook.... ik val af door stress vermoeidheid en borstvoeding. Aankomen extreem moeilijk. Vond mn zwangere rondere gezicht zo mooi en nu weer ingevallen wangetjes. Moet ook eliminatie dieet doen wat echt niet helpt. Heb helaas geen tips voor je maar wel herkenning.