21 Reacties
één maand geleden
240+8 is wel een bizar grote fles. Maar dat terzijde, mijn dochter drinkt 5-6 flessen. Wel kleiner.
Maar je moet echt niets. Gewoon doen wat bij jouw zoontje past. 4 flessen op een dag vind ik netjes. Maar als je wil kan je eens proberen die laatste fles weg te laten of minder te geven ofzo. Maar kan zijn dat hij dan wel een nachtfles wil.
één maand geleden
Ik zou de laatste fles steeds iets kleiner maken. Bijvoobeeld 30cc minderen per 2 dagen. En dan kijken of hij door blijft slapen. Misschien heeft hij zoveel niet nodig maar neemt hij wat aangeboden wordt?
één maand geleden
Ik wist niet eens dat 240+8 kon/mag. Maar ik zou hem gewoon iedere dag kleiner maken of als je hem wakker moet maken zou ik hem gewoon eens weglaten
één maand geleden
Wij hebben de avondfles gisterenavond cold turkey laten vervallen en de kleine meid heeft doorgeslapen tot 06.30. Ook bijkomstig voordeel dat ze niet had gepoept wat ze normaal wel doet s nachts (en daar dan vaak ook wakker van wordt) ik zou dus gewoon proberen te stoppen. Mocht hij dam wakker worden s nachts en echt gaan huilen ivm honger kan je een klein flesje aanbieden?
één maand geleden
Ons zoontje (9kg bijna 5 maanden) wilde altijd veel drinken. Hij dronk altijd alles op, en heeft eigenlijk nooit aangegeven dat hij niet meer wilde.
We zijn in 1x gestopt met de 5e fles van 210+7. Dit ging gelijk goed en werd niet extra wakker! Hij krijgt nu 4x 180+6 en het is heel stabiel, soms wordt hij 's nachts wel eens wakker dan geef ik hem een flesje van 90ml. Ik zou het gewoon eens proberen
één maand geleden
Maak je hem wakker om 22.00? In dat geval zou ik gewoon eens stoppen en zien wat hij doet
één maand geleden
Hier 4x180 en 1x150 en als ze snachts nog wakker wordt 90cc.
Moet wel zeggen dat ze de 1e 2 flessen (6.30/10.30) vaak half laat staan. Daarentegen eet ze 100/120 gr groente en 100/120 gr fruit. Hier geprobeerd de fles van 22.00 te laten vallen maar dan komt ze om 00.00/1.00 dus hier is er wel nog behoefte. Dus ik blijf hem nog even door geven en probeer het over een tijdje nog eens.
één maand geleden
We zijn gestopt met de fles van 22:00 en gaat bijna elke nacht goed. Als hij toch wakker wordt geven we wat maar geen volle fles meer
één maand geleden
Ik zou gewoon kijken naar wat je kindje nodig heeft. Of test het eens uit als je het niet geeft.. ons zoontje geven we nog wel een flesje om 22.00. Geprobeerd niks meer te geven na de laatste fles rond 19.00 maar dan komt hij rond 13:30. Na de fles van 22.00 kwam hij standaard rond 04.00. Dit heeft hij helemaal niet nodig dus hebben we afgebouwd en gestopt met geven. Hij word nog wel een paar keer wakker maar het gaat steeds beter. Als hij doorslaapt ga ik die van 22.00 minderen.
Zoals ik al zei.. ik zou het gewoon eens proberen en kijken wat er gebeurt.
één maand geleden
Nee nog niet. Wij hebben ah biologische voeding en die is uit de handel als hij niet terug komt met 1,5 maand dan ga ik over naar een ander merk
één maand geleden
Onze zoon van 12-4 woog vorige week (9-10) 10kg. We gaven hem soms 5 flessen van 210, leek dan ook niet genoeg te hebben. Waren wel wat zoekende ivm overgang van bv naar kv. We kwamen op het cb en die gaven aan dat 5 flessen van 210 teveel waren, z’n nieren kunnen dit niet goed aan ivm de zouten in de voeding.
Wij zitten nu op 4x 180 en laten hem dan na de voeding van 1830 zelf komen. Soms komt hij dan rond 23u nog voor een fles en soms in de nacht. En ook al een keer dat hij niet kwam.
Verder heeft hij nu sinds 2 weken pas echt interesse in hapjes. Dus die geven we nu, maar is vaak een half tot heel ijsblokvormpje.
Je kunt eens proberen die voeding van 22u niet te geven en kijken wat hij dan doet.
24 dagen geleden
Reactie op BabyZwaan
Ons zoontje is 6,5maand oud en laat vandaag ineens van al zijn flessen (tot ...
Ik heb gelezen dat ze vanaf 6 maanden zelf gaan aangeven als ze vol zitten. Aangezien de meeste ook hapjes krijgen, is het niet zo gek.
Gisteren wilde de kleine man zijn groente hap niet. Hij had een flinke banaan hapje op en al zijn flessen. En vandaag at hij wel weer zijn groente hap.
Hij krijgt sindskort 4 flessen. De laatste fles is een papfles geworden, om te voorkomen dat hij in de nacht komt. Even afkloppen... maar dit heeft goed uitgepakt.