17 Reacties

vor 3 Monaten

Ik lees mee, ik leg hem nu niet meer plat op zijn rug maar hij zit wel constant in zijn kinderstoel aan de eettafel of in de babybjorn en vraag mij ook af of dit niet goed is omdat het tegen zijn achterhoofd je aan duwt 😕

vor 3 Monaten

Kinderfysio zou je kunnen vragen, maar mijn ervaring van de eerste is dat het echt nog wel rechttrekt zodra ze gaan rollen 😊 maar kinderfysio is wel fijn en geven handige tips! Ohja en wij hadden een zijligkussen voor in de kinderwagen etc

vor 3 Monaten

Reactie op Evida1988

Ik lees mee, ik leg hem nu niet meer plat op zijn rug maar hij zit wel cons ...
Ik had mijn zoontje ook wat vaker in ze stoeltje gezet en naar mijn idee werd het nog erger 😭

vor 3 Monaten

Wij zijn hiervoor naar de osteopaat geweest. Bleek dat haar nekspieren vast zaten daar de moeilijke bevalling. 3 behandelingen gehad en legt nu haar hoofdje naar alle kanten.

vor 3 Monaten

Ik zou ook naar de kinderfysio gaan. Hebben wij ook gedaan ivm afvlakking (alleen rechts ipv achter). Goede tips gehad

vor 3 Monaten

De verpleegkundige van cb zei dit ook over ons kindje. Vaker op de zij leggen, ook in de nacht. Ik heb allerlei manieren geprobeerd maar mevrouw slaapt t liefst gewoon op haar rug. Toen zo’n kussentjes gekocht voor in bedje & de box. Komen we een maand later bij de kinderarts van cb ipv verpleegkundige en zij gaf aan dat we dat allemaal niet hoefde te doen, op de zij leggen etc. Vooral het kussentje raden zij af voor de veiligheid. De kinderarts gaf aan dat het zich wel allemaal weer recht zou trekken als ze gaan rollen. Ik maakte me eerst dus ook druk door wat de verpleegkundige zei, maar nu de kinderarts iets heel anders heeft gezegd, heb ik t maar los gelaten 🤷‍♀️ Ik denk ook wel dat t weer recht trekt hoor!

vor 3 Monaten

Reactie op jk1995

De verpleegkundige van cb zei dit ook over ons kindje. Vaker op de zij legg ...
Ben alsjeblieft wel alert. Als je wel af en toe het hoofdje opzij kan leggen, probeer het. Onze zoon had ook een plat hoofdje als baby, we deden er alles aan, maar hij wilde alleen recht liggen. Maar nu is hij 2 en het is echt nog plat. Misschien iets bijgetrokken ten opzichte van toen, maar het is echt niet zo mooi helaas.

vor 3 Monaten

Reactie op Suuuziee

Ben alsjeblieft wel alert. Als je wel af en toe het hoofdje opzij kan legge ...
Ik ben er nog alert op indd! Maar ik maak me er minder druk om😊 Ze draait in haar slaap gelukkig zelf haar hoofdje naar de zijkanten dus ze wisselt zelf wat af in dr slaap.

vor 3 Monaten

Reactie op jk1995

Ik ben er nog alert op indd! Maar ik maak me er minder druk om😊 Ze draait ...
Dat zal wel helpen idd, onze zoon ligt nog steeds altijd vast pp z'n achterhoofd. We grappen altijd dat we blij zijn dat er niet ook nog 10 deukjes in z'n hoofd zitten van die vingers, omdat hij altijd zo met twee handen onder z'n hoofd slaapt🤣🤣

vor 3 Monaten

Hier ook gehad. Met wakker tijd er op gelet en met slapen niet. Hier werd ze ook wakker. Nu is ze bijna 4 maanden en is al bijna niet meer te zien.

vor 3 Monaten

Ons zoontje van 3 maanden heeft ook een plat achterhoofd. De kinderfysio komt bij ons aan huis. We moeten oefeningen doen. Maar alsnog slaapt hij altijd op zn achterhoofd. Als ik zijn hoofd draai, draait hij hem na 5 min weer terug. Heel frustrerend. Vind het overdag ook lastig hoor, al die oefeningen. En zodra ik hem neerleg gaat hij op zijn achterhoofd liggen. Maak me er wel druk om. Hij heeft het best erg. Ziet er niet mooi uit 😓

vor 3 Monaten

Reactie op Suuuziee

Dat zal wel helpen idd, onze zoon ligt nog steeds altijd vast pp z'n achter ...
Hahah!😅 Hier slaapt ze ook met de handen naast t hoofd. Ziet zo schattig uit

vor 3 Monaten

Ik zou je niet teveel zorgen maken. Mijn zoontje had met 5 maanden ook een lichte afplatting en hij haatte tummytime. Dat veranderde binnen enkele weken heel snel toen hij begon te rollen en tummytime leuk begon te vinden. Er is nu totaal geen afplatting meer te zien. Hun hoofdjes groeien nog veel dus mocht het een beetje plat zijn trekt dat echt wel bij als ze gaan draaien, kruipen etc en dus niet meer hele dag op hun rug liggen. Natuurlijk is het goed om tummytime te stimuleren en een voorkeurshouding proberen af te leren maar dat lukt niet altijd.

vor 3 Monaten

Ik merkte ook op dat m'n dochter een plekje kreeg dus dacht ik schaf een zijligkussen aan. Mijn dichter krijgt het voorelkaar om dan alsnog op d'r rug wakker te worden

vor 3 Monaten

Je kunt de osteopaat ernaar laten kijken. Onze zoon had een voorkeur naar rechts. De fysio kon niks vinden. D en ostiopaat voelde een kleine blokkade. Die heeft ze weggehaald en nu gaat het nekje bewegen erg soepel en ligt hij ook graag met zijn hoofd naar links

vor 3 Monaten

Wat ook leuk is om te volgen op Instagram: baby skils. Leuke tips o.a. voor afplatting maar ook andere motorische spelletjes die je kunt doen met je baby/dreumes/peuter 🙌🏻