Hoi allemaal,
Mijn zoontje van 5 maanden kan niet zonder zijn speen slapen. S’ nachts komt hij ook niet meer voor een voeding maar wel echt zeker 5/6 keer voor zijn speen. Hij kan dus echt niet meer zonder. Op dit moment slaapt hij in de co sleeper. Zijn handjes zijn ook vaak onrustig dus die zitten altijd strak onder laken anders haalt hij zelf constant de speen eruit.
Nu willen wij dat hij binnenkort op zijn eigen kamer slaapt zonder dat wij zijn handjes moeten ‘vast binden’.
Wat zal ik doen met zijn speen? Als ik het laat dan weet ik zeker dat ik de hele tijd naar zijn kamer moet om de speen weer te geven.
Zal ik stoppen met de speen? Dus helemaal niet meer geven? Wat gebruikt hij dan om zichzelf in slaap te helpen? (Hij slaapt zelfstandig). Ben bang dat het echt dagen schreeuwen wordt om zijn speen.
Graag jullie advies/ervaring. Dank!!
Je kan hem ook leren zelf z’n speen weer te pakken.. hier hielp het (bij de eerste) meerdere speentjes in haar bed te leggen, eentje aan haar knuffel te maken en glow in the dark, zodat ze hem ook in het donker gewoon zag
Cold turkey stoppen is het best voor 6 maanden. Wij hebben een knuffeltje geintroduceerd ipv de speen. Paar dagen drama daarna sliep ze helemaal top. Wel ging ze uiteindelijk duimen, dus hou dat wel in gedachten. Anders is het nog even een paar maanden volhouden totdat hij de speen zelf goed in zn mond kan doen
Ook hier veel zelf laten oefenen en spelen overdag met de speen. Er liggen nu meerdere spenen in zijn bedje en meestal lukt het hem zelf om eentje te vinden en in zijn mond te stoppen. Soms moet ik wel in de nacht, maar slaapt hij dan gelukkig snel weer verder