7 Reacties
4 maanden geleden
Wij zijn bij onze dochter (is 4,5 maand) ook begonnen met 1x kv per dag. Darmkrampjes merk ik niet, maar wel minder poepluiers. Overleg gehad met cb en zij geven aan dat dit ‘normaal’ is, bij kv kunnen ze in de 1 à 2 dagen ontlasting krijgen. Ik ben met bv ook dagelijks meerdere poepluiers gewend dus ik hou het wel in de gaten hoe het gaat. Ik ben er ook pas mee begonnen dus weet niet of het gewenning is of iets anders. Ik gebruik trouwens Hipp, welke kv gebruik je en hoe lang al? Vaak duurt het 2 weken voordat ze een beetje gewend zijn.
4 maanden geleden
Ze moeten wennen aan de nieuwe voeding. Duurt een paar weken. En over het algemeen poepen ze minder vaak op kunstvoeding. Misschien hapt ie ook meer lucht mee met de fles dan live bv?
Rode uitslag zou ik denken aan warmte uitslag door de stress van de krampjes of allergie door iets in de voeding?
4 maanden geleden
Ja, hoort erbij. Onze zoon is van 22 mrt. Wij zijn al over op kv. Ik liet er een borst per week uit. Heel rustig, zodat we allebei kunnen wennen. Zowel fysiek als emotioneel. Ik doe nog wel de ochtendvoeding. Ondanks dat krampjes en moeite met poepen. Krampjes worden steeds minder, tot niet meer. Het poepen nog steeds wel last van, maar wordt steeds beter. De uitslag herken ik niet. Ik had dezelfde angst. Maar ben blij doorgezet te hebben.