Hallo allemaal!
Mijn zoon krijgt sinds zijn geboorte (23/03/24) fulltime borstvoeding en deed het daar altijd prima op.
Nu moet ik binnekort weer gaan werken en vind ik de slapeloosheid best heftig worden, dus besloten af te bouwen en over te gaan op kunstvoeding.
Na ons ingelezen te hebben is de keuze gemaakt voor "happy goat" en volgen wij een afbouwschema. Hij krijgt nu elke dag 1 voeding kunstvoeding ipv borstvoeding.
Helaas merken wij dat hij hier goed last van lijkt te hebben... Veel krampjes na de fles, moeite met poepen, rode uitslag.
Is dit een normaal verschijnsel met het afbouwen van borstvoeding en laten wennen aan kunstvoeding? En moeten we even doorzetten?
Of betekent dit dat ik een beetje "gedoemd" ben om borstvoeding te blijven geven?
We hebben vandaag contact gehad met het consultatiebureau, maar daar werden we niet veel wijzer van. Kregen voornamelijk te horen dat het vervelend is dat hij zo last heeft (vinden wij ook ja😅)
Mochten er moeders (of vaders) zijn met een soortgelijke ervaring, hoe hebben jullie dit opgelost?