8 Reacties

17 dagen geleden

Bij mijn eerste kindje na 8-9 maanden gaan afbouwen. Merkte heel snel dat de productie afnam. Dus was bij mijn echt het begin van het einde.

17 dagen geleden

Ik geef nu overdag flesvoeding en snachts nog wel zelf. Tot nu toe gaat dat nog goed! Het is echt kijken hoe je lijf erop reageert.

16 dagen geleden

Bij mijn eerste kindje tot 6 maanden volledig en daarna afgebouwd naar avond en ochtend en vanaf 8 maanden tot een jaar nog 1 voeding gegeven. Nu met 4 maanden al aan het afbouwen en wil ook weer naar ochtend en avond, hoop dat het weer lukt

16 dagen geleden

Ik kan je niet zeggen hoe dat bij jou is, maar als je al een lagere productie hebt en nog meer kv gaat geven. Dan zal je productie waarschijnlijk snel afnemen tot geen bv meer. Bij sommige vrouwen blijft productie wel in stand, maar ik geloof dat dat vooral vrouwen zijn die of een hele goeie productie hebben of die al richting een jaar bv geven

16 dagen geleden

Iemand stelde deze vraag afgelopen weekend in het vragenuurtje op de insta van een lactatiekundinge en het antwoord was dat je productie nog niet stabiel genoeg is na (dat was geloof ik 7 maanden?) om nog slecht 30% bv te kunnen geven

16 dagen geleden

Ik heb dit ook gehad en geprobeerd, maar helaas snapte mijn lijf het niet en liep m'n productie nog verder terug. Ik ben gestopt uiteindelijk

16 dagen geleden

Ik ga dit ook proberen. Wel al met 4 maanden 1 voeding afgebouwd. Met 5 maanden bouw ik er weer 1 af en dan hoop ik dat ik de overige voedingen dan uit de borst kan blijven geven.

15 dagen geleden

Ik wilde dit bij mijn zoontje doen vanaf 7-8 maanden, maar dat was voor mij te vroeg. Met ongeveer 9 maanden helemaal gestopt, zoontje weigerde de borst en een gegeven moment, waarschijnlijk niet genoeg melk.