12 Reacties
3 maanden geleden
Erg herkenbaar!!! Overdag bekeren we hem in omdat we hem inde gaten kunnen houden. Maar in de nacht is het gewoon vaak wakker worden… 😭
3 maanden geleden
Dit hoort denk ik bij de slaapregressie + het is ook even het wennen aan het niet ingebakerd zijn. Dit komt vanzelf goed, hier moet je even doorheen helaas.
Mijn dochtertje is al een paar weken niet meer ingebakerd maar ze doet nu ook precies hetzelfde met dr speen, dus ook een fase denk ik bij deze leeftijd haha
3 maanden geleden
Yes hier ook gehad. Ben er sinds 2/3 dagen uit. Echt weer terug naar wat je toen deed. Zodat jullie geen nieuwe slaapassociaties aanleren. En goed in het ritme. Hier 2 uur wakkertijden en moeten de dag echt 7 uur starten anders dan merk ik alweer dat t onrustig verloopt en het zelfstandig slapen ook.
3 maanden geleden
Hier was het ook ellende.
Alle slaapjes ngebakerd geslapen tot 3 maanden. Toen kreeg hij vaccinatie en mocht het natuurlijk 24u niet maar omdat hij koorts had 48u niet. We moesten toen wel direct stoppen.
Omdat we toen toch al 2 "rot" nachten hadden dachten we doorpakken. Maar dit gebeurde in combinatie met slaapregressie en hij begon met rollen. Het waren echt even pittige 2 weken, flink tandenbijten maar doorzetten en volhouden! We gingen tegelijk ook een fles minder (jaja lekker dubbel op) maar het was het bikkelen waard!
Meneer krijgt nu om 21u laatste fles, 21:45 slaapt hij (zelfstandig!!!!!) En komt dan pas weer rond 07u.
Dus tip; volhouden en doorzetten met de afbouw! Komt echt goed!
3 maanden geleden
Ohja en wij hebben hem een knuffeldoekje van happy horse gegeven. Deze pakt hij, krieltjes hij mee en valt dan zelfstandig in slaap.
Zodra hij slaapt, halen wij het knuffeldoekje weg omdat ik dit 's nachts nog niet prettig vind zonder toezicht ivm over het gezichtje komen!
3 maanden geleden
Fijn dat er herkenning is. 2 dagen geleden schreef ik dit en ik moet zeggen dat de afgelopen 2 nachten weer heel goed gingen. We hoefden er niet uit, dus dat was heel fijn. Maar overdag wordt het eigenlijk alleen maar erger. Hij wordt echt telkens na 30 minuten wakker, is dan mega actief en slaat dus binnen no time die speen uit z’n mond. Kost dan zoveel tijd hem weer in slaap te krijgen. Die overdag slaapjes koppelen vindt hij gewoon zo lastig 🤷🏼♀️. Zit ook al te twijfelen om cold turkey te stoppen met de speen, maar hij heeft er echt veel baat bij als troost. Zo’n knuffeldoekje is ook nog wel een goede inderdaad, hij pakt nu telkens zijn lakentje vast😅.
3 maanden geleden
Mijn kindje is nu ook 4 maanden en doet echt precies hetzelfde met haar speen! 🫣 Ze is nooit ingebakerd geweest, maar de afgelopen twee nachten waren vreselijk. Het zal hier die slaapregressie wel zijn + het speenprobleem.