19 Reacties

één maand geleden

Sowieso doorgaan met de borstvoeding.. dit zou enorm helpen om naderhand terug op gewicht te komen ! Ik heb het zelfde probleem maar moest door medische omstandigheden stoppen met bv dus helaas voor mij! Sterkte

één maand geleden

Hoi hoi. Ik heb precies hetzelfde probleem hier. Wil graag ook afvallen en geef BV. Het gaat helaas niet eraf zo lang ik borstvoeding geef. Ik heb veel sneller honger en kan meer eten nu pfff. Maar ik heb meer de gedachten dan dat mijn lichaam het nodig heeft voor de kleine. Wanneer ik stop met bv dan ga ik meer sporten en beter op mijn eten letten. 😅

één maand geleden

Reactie op tatjanaanjnjic

Hoi hoi. Ik heb precies hetzelfde probleem hier. Wil graag ook afvallen en ...
Jaaa mijn kleintjes zijn ook super belangrijk natuurlijk alleen het maakt mij zo onzeker ik ben dit nooit gewend 😔

25 dagen geleden

Ik weet alleen dat je niet te snel moet afvallen omdat je productie dan mogelijk terugloopt. Halve kilo per week moet kunnen las ik. En hoe: tja blijft toch altijd minder kcal innemen dan dst je verbruikt . Vind ik zelf lastig als ik hele dag moe en hongerig bent

25 dagen geleden

Ik ben nu bij een diëtist geweest en zij gaf aan dat ik te laag in kcal zat dus meer moet eten, maar minder koolhydraten omdat mijn lichaam dus direct denkt: OPSLAAN.

25 dagen geleden

Ik geef live borstvoeding maar ook bij mij wat iedereen zei door borstvoeding val je af ging bij mij niet op. Sinds ik minder ben gaan snoepen/snacken/eten tussendoor en 2 a 3 keer in de week sport en veel wandel met de kleine merk ik dat ik nu stiekem iets af val. Dus meer bewegen/ sporten en iets minder eten (wel gewoon ontbijt lunch avond eten) heeft hier geholpen. En verder zal het dus gewoon echt tijd nodig hebben.. Ik was 19kg aangekomen..🥲

25 dagen geleden

Lastig he, ik was 22 kilo aangekomen maar ben er na 4,5 maand nu wel weer 20 kwijt. Wat bij mij hielp was een tijdje je calorieën tracken en ik zat zo rond de 2000 cal en met sporten meer. Een weekje tracken wat je eet is echt leerzaam. Ik sport veel en geef borstvoeding dus moet ook zeker niet te weinig eten. Ik heb veel eiwitten en koolhydraten gegeten en minder verzadigde vetten. Jezelf uithongeren en bijv koolhydraatarm eten werkt denk ik averechts voor het afvallen en je productie. Als vegetariër eet ik bijv: kwark met noten en fruit, volkoren brood met huttenkase en groente, curry met kikkererwten/linzen, pasta’s met groente, eiwitshakes, omeletjes, etc.

25 dagen geleden

Herkenbaar, ik heb mezelf echt laten versloffen. Ik hoor helaas ook tot de groep vrouwen die eerder aankomt van borstvoeding geven. Ik heb een continu hongergevoel en door vermoeidheid en drukte gewoon niet in staat om gezonde keuzes te maken. Voor de zwangerschap at ik ketogeen en dit was echt super. Maar als ik dit nu teveel toepas dan merk ik dat mijn productie terug loopt. Ik heb een paar goede verhalen gehoord over de lazyfitmom methode in combinatie met borstvoeding. Dat richt zich op langzaam afvallen zonder dieetmodus. Maar je maakt eetswitches en werkt aan de oorzaken van eetgedrag en stelt kleine haalbare doelen. Ik ben gisteren gestart, dus ik kan er verder nog niet zoveel over kwijt. Wees in ieder geval niet te streng voor jezelf. Je bent super dat je al 20 weken je tweeling moedermelk geeft!

25 dagen geleden

Reactie op Mom90

Herkenbaar, ik heb mezelf echt laten versloffen. Ik hoor helaas ook tot de ...
Bedankt voor je lieve reactie ik zou zelf ook even onderzoeken hoe het zit met lazyfitmom 😊

24 dagen geleden

Ja, herkenbaar. Ik heb tijdens mijn zwangerschap gezond gegeten en tot de dag voor mijn bevalling gesport, 7 weken na de bevalling ook weer begonnen met sporten maar ik heb niet het gevoel dat ik afval. Tuurlijk is er wel wat af, maar vooral rond de heupen wil het niet weg. Ben van maat S naar L en pas bijna al mijn oude kleding niet meer :( Mijn kindje is deze week 4 maanden en ook ik geef volledig bv. Ik ben heel blij met mijn kindje maar stiekem maak ik me hier toch druk om…

24 dagen geleden

Ik ben 2 maanden geleden (toen mijn kindje 2 maanden was) gestart met weight watchers. Je geeft daar aan dat je bv geeft, dan mag je dus automatisch meer eten. Ik let er zelf ook extra op dat wat ik eet voedzaam is. Ik leef soms in drukke periodes (met kleintjes dus altijd🤪😂) op suikers. Even een koekje of chocola tussendoor. Dat doe ik nu niet meer. Kies nu voor bijv een schaaltje kwark met granola of handje noten. Eet alleen maar volkoren producten. Dus volkoren pasta, volkoren couscous, zilvervliesrijst enz. Op die manier eet ik gezond, maar wel super voedzaam. Juist beter voor mijn borstvoedingsproductie. Voel mij ook fitter. Die suikers geven even een piek en daarna ben je weer zo moe. Ik ben nu in 2 maanden 9kg kwijt. Sta de afgelopen weken een beetje stil. Moet weer even “strenger” aan de bak😉

24 dagen geleden

Hoihoi, Ik val juist af door de bv en moet meer eten om op gewicht te blijven/langzamer af te vallen. Wat belangrijk is, is weten wat je basale kcalinname is. Dit is de brandstof die nodig is om te draaien. Tel daar +/- 500kcal bij op voor de bv. Dat heb je minimaal nodig om op gewicht te blijven. probeer om op ongeveer een kcal tekort van 200 te komen niet teveel zodat je lichaam niet gaat opsparen. Probeer daarbij meer eiwitten dan koolhydraten binnen te krijgen. Als je lid ben toen een sportschool kunnen zij je ook helpen daarmee. Bovenstaande is voor mij ook mede door de sportschool berekend.en ze hebben me geholpen met een basis eetschema.

23 dagen geleden

Reactie op Mama.saspro

Ik ben 2 maanden geleden (toen mijn kindje 2 maanden was) gestart met weigh ...
Ja zeker die suikerpieken in combinatie met vermoeidheid vond ik lastig. Ik vond de glucose godess op insta echt een eye opener, zo veel minder cravings daardoor!

23 dagen geleden

Reactie op Hermieke

Hoihoi, Ik val juist af door de bv en moet meer eten om op gewicht te blijv ...
Dit had ik eerst ook en nu sinds paar weken kom ik ook ineens gigantisch weer aan. Ik geef nog steeds live borstvoeding en ben juist weer begonnen met sporten? En als ik in de spiegel kijk lijkt het niet alsof het spieren zijn dat extra gewicht 🙈🙈

23 dagen geleden

Reactie op Koffiemelk

Dit had ik eerst ook en nu sinds paar weken kom ik ook ineens gigantisch we ...
Hoi hoi, Weet je dat je lichaam nog 5 maanden mag herstellen? Dat je het mag helpen door goed te eten en eventueel suplementrn, maar dat dieten nu nog niet zo'n goed idee is? Je gaat heel makkelijk voedingsstoffen te weinig krijgen en zeker bij borstvoeding is dat risico groot. Let een beetje op wat je in je mond stopt, beweeg en ga na de negende maand ontzwangeren er volop voor. Wees nu vooral lief voor je lijf, het heeft een mensje gemaakt!

23 dagen geleden

Reactie op Koffiemelk

Dit had ik eerst ook en nu sinds paar weken kom ik ook ineens gigantisch we ...
Dit heb ik ook!

22 dagen geleden

Reactie op Slineena89

Hoi hoi, Weet je dat je lichaam nog 5 maanden mag herstellen? Dat je het m ...
Voor mij nog maar 4 maand (ons wondertje is van eind april). Dus ik moet ook echt liever voor mezelf zijn zoals je al zegt. Ik sport gewoon graag en het frustreert mij dat ik nu nog niks kan. Ik mis de dopamine van sporten zo erg!

18 dagen geleden

Bedankt voor jullie reacties! Ik hoop dat wij weer gezonde en mooie gewicht krijgen❤️

14 dagen geleden

Reactie op Koffiemelk

Dit had ik eerst ook en nu sinds paar weken kom ik ook ineens gigantisch we ...
Heb je begeleiding bij de sportschool? Kijk of je samen kunt kijken naar je eetpatroon: eet je genoeg of te weinig. Eiwit inname verhogen?