18 Reacties
8 maanden geleden
Hier is ons meisje al een tijdje met 1 slaapje vanaf 10 of 11 uur, meestal 2 uurtjes, soms 3 en gister zelfs 4 uurtjes. Is inderdaad wel pittig de laatste uurtjes vanaf 17 uur en om 19 uur pas slapen. Soms slaapt ze wel in de auto. Kinderwagen lukt al een tijdje niet meer echt ivm nieuwsgierigheid en alertheid.. helaas lukt het ‘s middags hierdoor niet altijd en is het wel even doorpakken vanaf 17 uur 🙈🥲
8 maanden geleden
Onze dochter doet al 3 weken nog maar 1 slaapje. Ik dacht ook dat het veel te vroeg was voor 1 slaapje. Maar het 2e slaapje wilde ze absoluut niet. Af en toe een uur bezig en dan wilde ze nog niet slapen. Gevolg was dat ze dan alleen van 09:15-10:00 had geslapen, middag slaapje niet wilde en dan dus tot 19:00 wakker bleef. Inmiddels slaapt ze nu steeds rond 11:00 uur en dan 1,5 uur. Veel blijer meisje nu.
8 maanden geleden
Hier ook 1 slaapje. Twijfelde er ook over maar hij slaapt in de nacht langer door en slaapt overdag 1,5 tot 2,5 uur en is super vrolijk. 👏🏻
8 maanden geleden
Ja, hier ook sinds 11,5 maand. Slaapt dan 2,5 uur, soms 3. Gaat super goed! Slaapt hij langer dan in 2 slaapjes.
8 maanden geleden
Dochtertje doet al sinds ze ongeveer 8 maanden was nog maar 1 dutje.
Slaapt van 19.00/19.30 tot 7.00 en dan een dutje van ongeveer 11.30 tot 13.00/13.30 .
8 maanden geleden
Ik twijfel ook een beetje wat te doen. Mijn zoontje slaapt de laatste dagen ineens heel slecht overdag, terwijl dat juist goed ging daarvoor en de nachten slecht (hij is net een paar weken 1 jaar). Hij blijft super vrolijk ondanks dat hij super weinig slaapt overdag.. zou het dan toch tijd zijn voor 1 slaapje? Hoe laat zou dan een goede tijd zijn om hem overdag te laten slapen, tips?
8 maanden geleden
Ik twijfel idd ook om naar 1 slaapje te gaan. Nu slaapt hij in de ochtend 30 minuten en middag 2 uur. Maar hij wordt ineens iedere ochtend om half 5 huilend wakker. Valt uiteindelijk wel weer in slaap tot 7 uur. Twijfel zo of dit het moment is om over te gaan naar 1 slaapje, maar vind hem eigenlijk ook nog wel heel jong
8 maanden geleden
Hier slaapt ze altijd 2x 1.5 uur. Als de ochtend langer dan 2 uur duurt dan slaan we de middag over. En soms weigert ze de middag sowieso. Het verschilt per dag.
8 maanden geleden
Wat fijn om te lezen dat het dus niet alleen hier thuis een probleem is.. ik dacht dat hij gewoon lastig in slaap te krijgen was maar als ik jullie verhalen lees is hij denk ik ook niet meer toe aan 2 slaapjes (al is hij duidelijk moe in de middag).
Brengen jullie je kindje eerder naar bed als hij of zij maar 1 slaapje heeft gedaan (1-2 uur)?
Die van mij is al om 10.00 weer moe 2,5 uur na wakker worden en dan moet ik rekken tot 8 😵💫
8 maanden geleden
Hier gaat het wisselend. Ene dag 1 slaapje, andere dag 2.
Ik houdt de wakkertijden als leidraad: 2.5/3/4. Gisteren ochtend lang geslapen en middag niet, en dan zorgen we gewoon dat hij er half 7 in ligt of bijna inligt. Hij sliep altijd 1.5 en 1.5. Of ochtenden 2 en middag 1. Dat wisselt heel erg.
Vandaag wel weer 2 slaapjes gehad. Beide niet zo lang maar toch de middag van kwart voor 2 tot 3. En ligt nu net in bed.
Het is volgens mij zo'n overgangsfase. Net niet oud genoeg voor 1 maar te oud voor 2. Dus ik zou het gewoon per dag bekijken. Hier werkt het het beste want als ik in de ochtend ga rekken werkt ook niet. Merk dat hij kwart over 9 toch echt al begint te poetsen en te mopperen. Dan ga ik hem niet nog 1.5 uur kwellen.
En met 1 slaapje gewoon iets vroeger naar bed.
8 maanden geleden
Ik ben overgestapt naar 1 slaapje. Als hij in de ochtend sliep was dat van 11.00 tot 12.00 en dan in de
Middag weer om 16.00 tot 18.00 en dan ‘s avonds niet willen slapen😂
Ik breng hem nu rond half 1 1 uur naar bed. ( ligt wel aan hoe vroeg hij wakker is) en dan hoop ik elke dag dat hij rond 15.00 wakker wordt en dan rond 19.30 naar bed
8 maanden geleden
Reactie op BabyZwaan
Hoe doen jullie dit nu dan met de boterham in de middag etc?
Gewoon eten zodra hij wakker is
8 maanden geleden
Onze dochter weigerde ook steeds vaker haar middagslaapje. Haar ochtendslaapje was dan van 11-12, maar dan was het eigenlijk net te lang om tot 19u wakker te blijven. Nu doen we sinds een week 1 slaapje van 12-14/14.30 en gaat het heel goed!
Qua boterham/lunch zit ik ook nog een beetje te kijken wat handig is, ene keer doe ik een broodje om 11.30 en andere keer na het slaapje, maar dan wel rond 11/11.30 nog een snack.